10-milsrunda från centrala Stockholm.

Jag är uppvuxen i Örebro (delvis även i Kumla) men bor nu i Tyresö (del av "storsthlm"). Även om jag inte har cyklat mer än för transport under tiden jag bodde där så skulle jag nog inte säga att schlätten är att föredra. Visst så tar det lite längre tid att ta mig till kneget men å andra sidan så får jag cykla mer och har bra cykelväg hela vägen in till stan. Söndasgsturerna i kuperat landskap är ju fantastiskt och det är något vidunderligt underbart att ha så nära till havet. Hjälmaren är väl inte fy skam heller om man har en sådan böjelse. Cyklar inte mtb men kan inte förstå varför skulle en vilja byta ut exempelvis Hellas mot Kvarntorpshögen.

Sthlm city är inte superstort och det tar inte särskilt lång tid innan man är ute på "landet", från mitt jobb på östermalm så tar det ca 15-20 min (ej rush) att få se ängar. Vad är det som är så fantastiskt med att cykla utanför sthlmsområdet, eller snarare vad är det jag missar? :)

#anekdot #åsikt

Senast ändrad:
Efter 7 svåra år och 101 trafikljus kom jag ut i ett soligt Roslagen. 84 km på kontot. ?

20190607_121343.jpg

20190607_121546.jpg

20190607_121836.jpg

20190607_122116.jpg

08:an

Skogling sa:
Efter 7 svåra år och 101 trafikljus kom jag ut i ett soligt Roslagen. 84 km på kontot. ?

Gött , du är en riktig kämpe ?
Riktigt fina bilder , betydligt finare miljö än mina rehabpass på 30 minuter på gamla banvallen trots att den ligger 500 meter hemifrån .

M

Skogling sa:

Från Sälnavägen sedan vidare mot Skånela och Sigtuna. Glass på Våfflan sen Billbyvägen i full fart stärkt av glassen för att avsluta hemåt över Tranebergsvägen (i1). En riktigt fin runda!

Hej TS här. Jag vill bara tacka för alla tips. Kan konstatera att det finns mer bra cykling i närheten än vad jag visste om ( särskilt öst/nordlig riktning). Efter att ha laborerat så tror jag att det som funkar bäst för mig (minst frustration) är Bengt-res förslag alt Mälaröarna. Husby/Sälna såg fint ut!

Tillbaka
Topp