100mila helg :) eller.....40 + 60

kallegunnar

Aktiv medlem
Tjo då var det dax att bli trött i benen på riktigt...gör gött alltså.

Nå på Lördag kör vi en grymt jobbig 40milare...första biten svider fint i benen men avslutningen är fint okuperad, men samtidigt finns möjlighet för vinden att suga tag i en......testade den i lördags och den vinden var dödande ...

På söndag startar sedan 60milaren....de första 30milen är snälla sedan kommer lite småbackar. men den är ju snällare än 40milaren...

summa sumarum 100mil på 3dagar som förhoppningsvis svider fint i benen...

Jag siktar på båda men med en nattvila i motala på 60milaren.....

Är du sugen kolla in hemsidan och skicka en anmälan senast kvällen innan start och kontanta medel gäller vid starten....

http://www.ckhymer.com/index.php?page=randonneur

kalle

troligen 4st kommer köra 40mil
60 ser det ut som bara jag lallar runt.....
blir ju trevligt hoppas jag :).....
perfekt PBP träning
än är det inte för sent att skicka en anmälan

Såg några randonneurer igår i Koppom vid 21-tiden. Touringcyklar, väskor och kartor på styrena. Ni såg ut att ha åkt en bit när jag mötte er (i bil). Någon Brevet som går igenom västra Värmland nu?
/K

Jag passerade ett gäng för en timme sen på väg 57 mot Flen, är det några i detta gäng tro?

Det såg olidligt varmt ut, bra kämpat.
Lite splittring dock, dom låg i smågrupper med typ någon kilometers mellanrum.

haha nja startar i linköping och kör många varv i östergötland och kommer knappt utanför...
vi var bara 2 st som startade 40milaren idag......och vi höll ihop
men imorgon blir jag själv på 60milaren men det kommer bli övernattnign....så avslutning på måndag..
just nu lätt grisrosa på väl valda ställen och mosig i skallen...
blir skönt att starta imorgon

gandhi skrev:
-------------------------------------------------------
> Såg några randonneurer igår i Koppom vid
> 21-tiden. Touringcyklar, väskor och kartor på
> styrena. Ni såg ut att ha åkt en bit när jag
> mötte er (i bil). Någon Brevet som går igenom
> västra Värmland nu?
> /K

Det var nog cyklister från Hisingens CK som du såg och som var ute på sin norra 60 milare. Vändpunkten var Charlottenberg nära norska gränsen.

Jag åkte för övrigt 40 milaren med HCK idag. Från Göteborg till Borås, Tenhult nära Jönköping och sedan tillbaka ungefär samma väg. Killen jag körde hade dagen innan kört 60 milaren non stop på totalt 21 timmar och 39 minuter och idag körde han igen. Respekt! Med alla stopp och stämplingar, sammanlagt sju stycken, landade vi på totalt 14 timmar och 38 minuter.

verkar vara god variation på väg ;)
grymt bra kört!!
själv över 17h på 40mil.....
Nu blir det 60mil om sissådäringa 25min :)...motvind jajjemen igen spelar inte ngn roll åt vilket håll jag kör....vinden vänder :)....YES

Körde förbi 6-7 st mellan Lindesberg - Grängesberg i natt, kanske var ett annat gäng med randonörder!

Det som var bra med detta var min fru som sa att tänk att det finns större cykelnördar än dig :) Nu kommer alla mina cykelturer vara beskedliga jämfört med 100milare mitt i natten..

/Mats

Jag körde en 60-milare och när jag kom i mål hade jag glömt att stämpla på varenda ställe. Sen vaknade jag alldeles svettig. Puh, it was only a bad bad dream!

så där då var en jäkligt blåsig och solig helg över...blev drygt 100mil totalt
startade med en kuperad 40milare som snabbt fick upp värmen...., hade då sällskap av Conte...så jag fick snacka engelska hela dagen(det suger jag ordentligt på)....
dag 2 blev start på 60milaren, tyvärr själv, den börjar lite småkuperat men ändå sakta ner till 0höjdmeter...men rak motvind......sedan en sjuk sidvind osv.........men klart mkt bättre sen eftermiddag...landade i Motala efter ca 38.5mil.....
Startade denna dag med sovmorgon så jag kom inte iväg förrns vid 7.15....även denna dag inspirerad av de förra med sol och VIND...nu ändå värre...från början sida men sedan motvind och som tur var kom det en hel del skog och backar ivägen....... avslutade dock med bra medsnurr....

sitter nu lagom mosig, sönderbränd & hungrig efter 100+mil på 60h 41min...

Välkomna tills nästa år de flesta milen på dessa vägar är cykelporr på hög nivå...:)

MatsS skrev:
-------------------------------------------------------
> Körde förbi 6-7 st mellan Lindesberg -
> Grängesberg i natt, kanske var ett annat gäng
> med randonörder!

Täbys 60-milare (som Vic nämnde ovan angående v52 och Flen) går den vägen.
Tidsmässigt skulle det kunna stämma.
Rutt enligt Garmin: http://connect.garmin.com/activity/90288113

Hur är sträckan mellan ö. ryd och åtvidaberg på 60-milaren? Ska cykla ner till åtvid från norrköping imorgon och tror jag kommer ta den vägen. Är lite nyfiken på om det kan vara ett självmordsuppdrag i midsommartrafiken eller inte. :)

underbar....platt från början från ditt håll och sedan smaskigt kuperad dock mkt lite trafik....
släng ett öga på gpsies där ser du både höjd och sträcka
kalle

Tillbaka
Topp