105 framväxel problem

ichippo

Ny medlem
105 framväxel problem
Hej, rätt ny på cyklar och växlar. Har en Bianchi med 105 delar. Skulle växla upp framväxeln och den gick först upp på den större kransen. Nu kan jag inte växla ned + att den går konstigt. Växelreglaget klickar när jag växlar upp men är stumt när jag försöker växla ned och den vill inte hoppa ned till nedre kransen. Vajern är rätt spänd.

Är jag körd? räcker det med en växeljustering? justering av varjern?

tacksam för hjälp :)

105 framväxel problem
Tror det är vänster reglage som är kaputt. Samma sak hände mig på premiärturen. Lämnade in till LBS som konstaterade att det bara var att byta.

Efter bytet har det funkat varje gång.

;-)

105 framväxel problem
Det är samma typ av reglage för 2 och 3 delat fram och är dem inställd fel så ryker reglaget...

Har haft det felet själv men det gick på garantin men man bör kolla att det är "rätt" inställt för den typ av krans man har fram....

Min rök under cykling och då visade sig problemet så att den inte längre fastnade i några lägen så de blev till att hålla inne reglage för få kedjan på övre drevet...

105 framväxel problem
Mitt 105-reglage small förra veckan när jag skulle justera växlarna.
Inga problem att få det på garantin då det var ett "känt fel" enligt LBS.

105 framväxel problem
har själv haft mindre bekymmer med mitt 105-reglage som vad jag förstått berott på för spänd vajer. Nu har min LBS där jag köpte cykeln ordnat allt så det fungerar perfekt och jag fick en förklaring att om vajern är för spänd så kan reglaget låsa sig.

Om det skulle låsa sig så kan man föra handtaget något innåt och sedan trycka in den "lilla paddeln" så ska låsningen släppa som jag förstod det. Svårt att beskriva i text men väldigt enkelt att förstå när han visade.

Bra att det löste sig för dig iaf...

Tillbaka
Topp