105-reglage och mtb-bakväxel
Jag har en toringhoj och fick för mig att hotta upp cockpit med 105 sti-reglage i stället för styrändsreglage. 105-reglagen finns endast som tiodelat bak så jag har bytt kassett och kedja bak. När det kommer till bakväxelföraren så vill jag gärna behålla touringkapaciteten 11-34 och då har jag googlat mig till tipset att xt 9-delad bakväxel bör funka med 10-delat 105-reglage. Det är vad jag kör med nu, men det funkar bara nästan bra. Det går att få till indexeringen så växlarna hamnar någorlunda rätt, men det låter inte rent och det stör mig. Lät aldrig på samma sätt när jag körde 9-delat.
Vevpartiet och framväxel är samma som tidigare med klingorna 26-36-48 och där är det inget som ligger och gnider såvitt jag kan bedöma. Har bytt trissorna på bakre växelföraren, men det är samma som satt där tidigare (xt 9s)
Kan det vara så att jag har valt att läsa felaktiga tips från internet? Skulle en Tiagra 10s-förare kunna funka kanske?
Vevpartiet och framväxel är samma som tidigare med klingorna 26-36-48 och där är det inget som ligger och gnider såvitt jag kan bedöma. Har bytt trissorna på bakre växelföraren, men det är samma som satt där tidigare (xt 9s)
Kan det vara så att jag har valt att läsa felaktiga tips från internet? Skulle en Tiagra 10s-förare kunna funka kanske?