11 delat vevparti till 12 delat Sram !?

crillez

Aktiv medlem
Hej
Kör idag en Cannondale Topstone med Shimano 105 11 delat, Cannondales orginal vevparti med FSA klingor 46/33, om jag nu hade uppgraderat till Sram AXS, hade kag kunnat göra det utan att byta vevpartiet ??

Lirar dessa klingorna med Sram 12 delat och deras flat top kedja ?

Det borde ju gå att byta klingor om man orkar klabba med det. Jag förstår mig inte på lvg men woolftooth verkar tex ha klingor för 12s till tex 105 5800

Nu har jag inte FSA vevar utan Shimano 11s 105 respektive Ultegra på mina två cyklar med AXS och det funkar alldeles utmärkt med 11s Shimano vevar, 12 delad AXS grupp och 12 delad Shimano / KMC kedja. Kör inte flattop.

Kör du med framväxel är det lite pill med att få den bra positionerad, framväxeln har som en liten metallbula på cagen l
och Shimanovevarna är formade så att frigången är minimal så man får pilla lite med framväxelns position respektive ytterstopp för att få det att få fritt helt lch samtidigt växla bra. Men det gäller som sagt med 11s Shimanovev.

Nu har jag inte FSA vevar utan Shimano 11s 105 respektive Ultegra på mina två cyklar med AXS och det funkar alldeles utmärkt med 11s Shimano vevar, 12 delad AXS grupp och 12 delad Shimano / KMC kedja. Kör inte flattop.

Kör du med framväxel är det lite pill med att få den bra positionerad, framväxeln har som en liten metallbula på cagen l
och Shimanovevarna är formade så att frigången är minimal så man får pilla lite med framväxelns position respektive ytterstopp för att få det att få fritt helt lch samtidigt växla bra. Men det gäller som sagt med 11s Shimanovev.
Ja kör man inte med AXS-kasett så funkar det ju utan flat top.

Tillbaka
Topp