[123%OT] Installera bilstereo med backkamera

Foss

Aktiv medlem
Jag vill börja med att säga att jag redan frågat på bilstereoforum/grupper utan att få svar.

Jag har köpt en gammal Prius att ha som andrabil, den saknar backkamera. Jag MÅSTE ha en backkamera. Därför har jag köpt mig en Sony 2-DIN stereo som jag skulle vilja sätta i. Här uppstår mina funderingar. Jag måste ha någon faceplate vilket jag tror mig kunna hitta för en billig peng på Amazon. Men kablaget!? Jag kan köpa ett kit för 1400:- på BRL men då saknas det tydligen en modul för att kunna använda rattknapparna. Är det någon här som kan berätta vad jag behöver, köper gärna billigt från Amazon. Är det någon som har tips på backamera så tar jag gärna emot det med.

sdx

Aktiv medlem
Varför inte bara köpa en vanlig backkamera utan att krångla till det med en huvud enhet.

HejaSverige!

Aktiv medlem
Är ju rätt märkesspecifikt, har du kollat på:

Foss

Aktiv medlem
Det finns med lösa skärmar som går på blåtand mellankamera och enhet.så det enda man behöver göra är att koppla ström till kameran.
Jaså, ja kanske skulle vara ett alternativ ändå. Inte lika cleant men med betydligt mindre arbets/pengainsats.

sdx

Aktiv medlem
Jaså, ja kanske skulle vara ett alternativ ändå. Inte lika cleant men med betydligt mindre arbets/pengainsats.
Biltema har en för 1100 pengar men det finns säkert billigare och dyrare men så är det när bilar i dag är utrustade med canbus system allt sköts från ratten och sånt ställer till med problem vid montering av icke orginal delar.

Foss

Aktiv medlem
Biltema har en för 1100 pengar men det finns säkert billigare och dyrare men så är det när bilar i dag är utrustade med canbus system allt sköts från ratten och sånt ställer till med problem vid montering av icke orginal delar.
Jag skickade efter en från amazon, tog en framkamera som hörde till också. Hur den nu funkar när det inte finns någon backsignal att styra med.... Tack för tipsen, det här blir nog en ok lösning. Ska bara lista ut hur jag ska förse den med ström utan att använda ciggpluggen.

Topp