marr
Aktiv medlem
12speed or not?
12växlars börjar bli en möjlighet för hopesyndarna med shimano djävulen i sig.
Men är det lönt att gå där? Till hösten tror jag det börjar bli dags att byta alla mina kassetter oavsett så det är väl egentligen ganska givet?
3par hjul som ska kläs. Tänker mig att köpa microspline body till två direkt. (eventuellt i ett senare skede försöka köpa ett nav med microspline som sen ska byggas med vanlig body ändå)
Xtr 10-51 kasett på fin stig hjulen.
Xt 10-51 på enduro hjulen
Nån form av sunrace/sram för shimano body på hjulen som mest används i park.
Xtr trigger med ispec-ev
Adapter till hope bromsen för ev. Verkar finnas ett art.nr. Men hittar inte i butik ännu.
En xt bakväxel och en slx i reserv.
Kmc 12 spd kedjor.
Först testa om det fungerar med hopedreven jag har (har ett nytt liggandes) , annars agera därefter.
Frågan är, tänkt fel någonstans? Kommer shimano släppa trådlösa 12speed växlar?
Ska man gå bananas o köpa axs? Priset drar iväg ganska mycket.
Men är det lönt att gå där? Till hösten tror jag det börjar bli dags att byta alla mina kassetter oavsett så det är väl egentligen ganska givet?
3par hjul som ska kläs. Tänker mig att köpa microspline body till två direkt. (eventuellt i ett senare skede försöka köpa ett nav med microspline som sen ska byggas med vanlig body ändå)
Xtr 10-51 kasett på fin stig hjulen.
Xt 10-51 på enduro hjulen
Nån form av sunrace/sram för shimano body på hjulen som mest används i park.
Xtr trigger med ispec-ev
Adapter till hope bromsen för ev. Verkar finnas ett art.nr. Men hittar inte i butik ännu.
En xt bakväxel och en slx i reserv.
Kmc 12 spd kedjor.
Först testa om det fungerar med hopedreven jag har (har ett nytt liggandes) , annars agera därefter.
Frågan är, tänkt fel någonstans? Kommer shimano släppa trådlösa 12speed växlar?
Ska man gå bananas o köpa axs? Priset drar iväg ganska mycket.