...

• Trådstartare Trådstartare Tobias i Frost
  • Start datum Start datum
T

Tobias i Frost

Guest
...
Undrar lite bara... Själv är jag mkt nyfiken på att testa terrängen framförallt i o runt GBG... o lika sugen på att nosa på Högakusten... o gärna oxå i området runt Jönköping/Husqvarna...

Återbesök i Skåne är oxå lockande...

Så få höra vad ni har kastat nyfikna terrängblickar på i "vårt avlånga land"...

...
Jag kikar mer på grannarna i öst och Karelen. Slåss med björnar verkar mycket häftigare än ilskna Stockholmspudlar (har inte problem med hundar i Ludvika).

Annars är Lofoten ett litet drömmål.

Sverige var det ja! *fundera*

Kungsleden kanske? Upp i fjällen någonstans. Faktiskt inte funderat så mycket på iom att man får prova en del olika svensk natur på långloppen.

...
Jönköping/Husqvarna? Kan rekommendera Bauerturen.

För egen del lockar fjällnaturen nåt enormt. Skulle mer än gärna lägga ett par-tre veckor av sommarsemestern på hojen där uppe. Frågan är bara hur jag skall palla med myggen????

...
Jag kan varmt rekommendera Kungsleden. Har själv kört den en del kring Hemavan och även om det är rejält stenigt bitvis så är det okej och framförallt finfin natur.

Jag SKA göra ett återbesök till området kring Riksgränsen och köra hela rallarleden (ca 6 mil från Abisko till Rombakk i Norge) och försöka få in ett besök i Narvik och köra skandinavisk slickrock samtidigt. Det är logistiken som är lite krånglig bara. Tidpunkt? Nån gång under sommaren, helst tidigt så det inte är så myggigt. Eventuella intresserade kan höra av sig på mail så planerar vi nåt.

Annars lockar Åre i sommar, kanske i samband med Mountain Mayhem.
Och terrängen som de happyiter jag träffat hojar runt i skulle naturligtvis vara intressant att utforska, vilket innebär sthlm och gbg området.
Egentligen är det bara tid som begränsar, jag är nyfiken på cyklingen i hela sverige i princip :-)

...
Hovs Hallar strax norr om båstad är grymt!! Här snackar vi smala trails med stup, vassa klippor, branta branter o hav etc

...
På lite närmare håll så har jag funderat på en helgtur med övernattning på Sörmlandsleden, och då den del som ligger i det riktiga Sörmland och inte i Stockholm. Jag har gått en del där och tror att det kan vara riktigt trevliga stigar.

...
Norge! Området kring Geilo bort mot Finse och vidare mot fjordarna är helt otroligt att cykla i. Rekommenderas VARMT....Inte så mycket uppför som man kan tro (en lång stigning och man är uppe på "platån")...suveräna stigar på de flesta håll...

...
Hm, kan inte komma på något specifikt, men nya stigar/orter är alltid intressant.

Det som står närmast på tur är Bergslagsleden, Lunsen, Kinnekulle (igen), Bogesund (vaxholm), Sörmlandsleden (Handen-Trosa).

xc i Åre verkar oxå kul, vi får se i sommar då.....

/Anders

...
Skulle gärna ta en svängom i Stockholmstrakten, Hellas framförallt.
Hårdfrusna skoterspår skulle jag vilja smaka på.
"Långloppsbältet" verkar ha en del att bjuda på, kan ju knappast vara en slump att så många lopp ligger där i krokarna.
Uppsalatrakten ser fint ut att dömma efter Pers bilder.
Dalsland

...ja det finns många ställen att köra på.

/P

...
Ja, även jag är sugen på att åka upp till stockholmstrakten, främst Hellas och allt annat stökig/roligt lockar. Sedan har jag hört att det ska vara riktigt fin cykling nere i söder, Stenshuvud i Simrishamnstrakten. Har en jobbarkompis(Carl Ernerot, någon som känner han?) som flyttade ner dit och han cyklar bl.a. där ibland vet jag. :-)

Rallarleden och Narvik, ja det är ställen som bör besökas någon gång, likaså Åre på sommaren.

Man kanske skulle börja cykla på heltid istället för att jobba? ;-)

/Leo

...
Om vi fixar ett Happymeet i vår/sommar så guidar jag gärna i Hellas för de som är intresserade... vi kanske kan arra nåt en helg med Hellas en dag o nåt annat, kanske Bogesund/Sörmlandsleden/nån annan långled den andra...

...
Hmmmm.........Rallarleden å lite skandinavisk "slickrock" skulle inte va dumt......strax efter midsommar kanske innan myggen kommer....... kan jue faktist va kvar lite snö där vid midsommar......*S*

...
Jag skall cykla Rallarvägen Abisko-Narvik någon gång, men jag skulle nog vänta till Augusti/September. Har vandrat en del där uppe, midsommar tycker jag är för tidigt. Riksgränsen som passeras stänger liftarna för allmänheten efter Midsommarhelgen, dock åker tydligen personalen en vecka till så risken att pulsa i snö med cykeln är nog stor.

Håller med Leo om att tiden inte räcker till för arbete när cykling, skidåkning och kajakpaddling finns med i programmet. Det vore inte svårt att välja bort en av dessa fyra, om man bara kunde ordna finanserna på något annat sätt.

//Josef

...
Pelle Hå:
Du är välkommen när som helst. Under vårvintern är chansen störst att få spår som tinar under dagarna och fryser på nätterna = stenhårda på förmiddagen.
Och nu när vi flyttar finns mycket plats för gäster :-)

...
Jag har varit där dels i början på juni (för brädåkning!) och dels i början på oktober för cykling. Jag skulle tro att det är antingen nån gång i slutet juni/början av juli eller sent i augusti/tidigt i september som gäller. I senare delen av september kan det vara lite väl kyligt och tom lite snö. Sommaren är otroligt kort där uppe...

Tillbaka
Topp