150mm baknav?

deisan

Ny medlem
150mm baknav?
Hej!

Har precis beställt hem en hel drös med grejer för att bygga ihop en fin liten Freeride-häst till frugan och det mesta verkar ju sitta som en smäck förutom det bakre hjulet som har ett alldeles för smalt nav. Jag slarvade lite med googlandet innan jag beställde bakhjulen och då får man stå sitt kast.

Hur som helst så är det en Da Bomb, Dirt Bomb-ram det handlar om och det verkar som att den vill ha ett baknav som är 150mm och då tänkte jag att jag helt enkelt beställer ett nytt nav och låter någon kunnig montera det på mitt bakhjul. Men är det verkligen så "enkelt"? Kan man bara beställa ett nytt nav och byta ut det befintliga? Vad ska man tänka på vid beställning? Ett nav jag har tittat nu på är detta: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=20221
Funkar det tror ni? Jag är rätt n00b när det gäller detta så jag tar tacksamt emot tips som gör att jag snarast kan skicka ner frugan för berget på den nya hästen :)

Tack på förhand!

/Andreas

150mm baknav?
Hittar du ett nav med samma håldiameter (och samma antal ekerhål=)) så går det att byta utan större besvär, har du otur behöver du ekrar med andra längder.

Risken finns ju att flänsavstådet(?) skiljer på ett bradare nav jämfört med ett smalare...

Tillbaka
Topp