180-200mm lekfullhet

Closemore

Medlem
180-200mm lekfullhet
Tja!
Letar efter ett komplement i cykelarsenalen.
Äger idag en canyon spectral från 2014, oerhört lekfull och rolig cykel där det inte är alltför stökigt.

Letar efter alternativ med längre slaglängd men fortfarande med stor lekfullhet.

Sneglat lite på Canyon Torque, Commencal Clash.

Behöver inte vara enduro utan freeride / downhill kan också vara alternativ, men nyckelordet är fortfarande lekfullt ?

Kom gärna med tips!

Har ni fler eller andra tips?

180-200mm lekfullhet
Nu har jag egentligen ingen koll men Pole släppte ju ny hoj i veckan som är ”fast, agile och fun”, precis det ts söker: https://polebicycles.com/vikkela/

Lite ball är den oavsett
A32C30E0-D49F-4458-A137-AA1A67D47E0A.jpeg

180-200mm lekfullhet
180-200mm lekfullhet
Ehm, måtten antyder väl snarare att den är en oceanångare av rang? 1,3 meter hjulbas och 455 mm kedjestag, kan det verkligen kallas "lekfullt"? Ur led är cykelgeometrin.
Poles cyklar är väl en vattendelare. Jag har förvisso bara provat en av deras cyklar för ett par år sen och den var ruskigt snabb på blandad stig här i Göteborg men den fick också min Scott Gambler att kännas otroligt lekfull.

180-200mm lekfullhet
Jag hade en Pole Machine, den ska ha mkt fart för att kännas bra, så jag valde en kortare, en Strive 2021, passar mig bättre.

180-200mm lekfullhet
Jag beställde en spindrift. Men inbillar mig inte alls att den är lekfull, mer ett lok för parken tänker jag mig. 190/180 slag och tung.

Har inte fått den så kan dock inte säga något om hur den upplevs.

180-200mm lekfullhet
180-200mm lekfullhet
Är det inte jobbigt att sitta ner och cykla med så brant sadelvinkel? Tänker att det blir väldigt mycket belastning på armarna?

För klättring och utför funkar den säkert utmärkt.
Det är ju mest vid just klätting man sitter ner med en sån hoj. Ingen vid sina sinnens fulla bruk lär ju cykla plattstig med så mycket slaglängd.

Tillbaka
Topp