Large, medium... WTF. Det är inte en tröja, när började man göra cykelstorlekar för ensamma hemmafruar/män? Vad kommer nästa gång? Uni-size?
I alla fall. Jag är, böjd som jag är av min ålder, 187-188cm lång, beroende å vilken dag i veckan det är... Från undersidan av foten, till området i närheten av rövhålet, och kukroten, har jag 89cm.
Ramen således. CC <-> CC för toptube är 23", (sadelstolpe <-> styrlager) och i andra riktningen är måttet 19". (Vevlager <-> toptube)
Jag kan bara konstatera att ramen egentligen är lite liten för mig, inte så mycket i skogen, men på transportsträckorna. Jag har kompenserat med en lite längre styrstam, (100mm) och flyttat tillbaka sadeln så långt det går. Jag hoppas på att hitta en sadelstolpe med "bakåt böj" så jag kan få tillbaka sadeln något, och plocka på en kortare styrstam, men med tanke på att man inte är så seriös i dagsläget, utan mest försöker hitta lite kondis innan man ger sig på mer avancerad cykling så har det fått anstå i väntan på rätt pris för rätt del...
Små ramar är smidiga för teknisk cykling, men en för liten ram stjäl allt nöjet, för att det blir skit att cykla på. Och ja, långa sadelstolpar ger klart större krafter i korset på ramen.
B!