1x11 Sram Force/Rival till CX

Är på jakt efter en växelgrupp med hydrauliska bromsar till min CX jag ska bygga och har i princip bestämt mig för 1x11. Jag står och väger mellan Sram Rival 1 och Force cx1, Rival är billigare än Force men finns inte i lager på någon av de butiker jag brukar handla. Är det någon där ute som har tips på någon butik i Europa som har den i lager? Och vet någon vad det är för skillnad (om det är skillnad) mellan Force xc1 och Force 1?

/Peter

Hej Peter

Det finns mängder av sidor som har dessa hemma, spontant märker man ingen skillnad mellan rival och force! den primära skillnaden är att rival har aluminium vevar och reglage jämfört med force som har Kolfiber.
Jag kör CX1 på min hoj och är nöjd med funktionen! Finns även som Apex i år (Y)

Köp hydrauliska
kolla
https://www.bike-components.de/en/C...acturer_id=62&order=manufacturer_asc&limit=24

Lycka till med inköpet av komponenter =)

Mig veterligen är det ingen som helst skillnad mellan Force 1 och CX1 mer än grafiken? CX1 släpptes först, sedan kom Sram på att de kunde sälja in gruppen till fler användningsområden än endast cyclocross och då kortades namnet ner till endast 1 i samband med att Rival-versionen släpptes.

Det är inte så många som har de i lager utan hos dom flesta är det beställningsvara utan specificerad leveranstid. Hur är bike-Components? Är dom bra att ha att göra med? Enligt deras webshop ska det ta 2-7 dagar att beställa hem en grupp.

Tillbaka
Topp