20 tums dubbdäck?

MrSthlm

Aktiv medlem
20 tums dubbdäck?
Min dotter är avundsjuk på mina nya dubbdäck. ;-)

Hon har just nu nu ett par 20x1,75 däck på sin cykel med bilventil.

De enda 20 tums dubbdäck (20x1,6) jag hittade är dessa:
http://www.schwalbe.com/gbl/en/bicy...ruppe=36&ID_Produkt=139&ID_Artikel=897&info=1

De verkar inte finnas att få tag på i Sverige men kanske på någon sajt i Tyskland.

Ni som kan? Borde dessa däck passa rakt av med samma slangar som nu sitter på cykeln till 20x1.75 däcken?

Det blir sannolikt ingen deal men jag är ändå nyfiken på om de skulle passa...

20 tums dubbdäck?
20x1,75 ska vara 44-406 i iso märkning och schwalbes maratohn winter är 20x1,60 som då blir 42-406, så dom ska passa om alla omräkningar stämmer. Skilnaden är inte större än att slangarna ska passa utan problem.

20 tums dubbdäck?
Tack för era svar. Toppen sajt det här med mycket trafik!

Tyvärr finns inte Innova, Studded 20x1.75 i lager hos Cyclecomponents och inte ens deras leverantör kan ge något leveransbesked alls.

Schwalbe däcken från någon sajt i Tyskland kan kanske vara ett alternativ. Ekonomiskt en katastrof men vad gör man inte för sin dotter. ;-) Man försöker ju uppmuntra all form av intresse för fysisk aktivitet och hon gillar verkligen att cykla.

Vi får se.

20 tums dubbdäck?
Någon som någonsin testade att dubba egna däck med dubbarna som man kunde 'montera' själv? Alltså normala dubb, inte spikar genom däcket.

20 tums dubbdäck?
MrSthlm skrev:
-------------------------------------------------------
> Schwalbe däcken från någon sajt i Tyskland kan
> kanske vara ett alternativ. Ekonomiskt en
> katastrof men vad gör man inte för sin dotter.
> ;-) Man försöker ju uppmuntra all form av
> intresse för fysisk aktivitet och hon gillar
> verkligen att cykla.

Om du hittar dem hos nån tysk butik skulle jag kunna vara intresserad av att splitta frakten, för det fall att fyra däck åker för samma pris som två. Du kan väl uppdatera här i tråden om du får fatt i nån som har dem.

20 tums dubbdäck?
Jag får tacka för bra service hos Alviks Cykel! Schwalbe Marathon Winter däcket verkar hålla mycket hög kvalité. Nu är jag och min dotter beredda när temperaturen så småningom kryper under nollan igen.

Tror de här 20 tums däcken blir ganska lättsålda nästa år på beg marknaden under förutsättning att de inte tappat dubb.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp