[2015] Utmana dig själv!

[2015] Utmana dig själv!
Jag håller på att utmana mig med hemma mek.
Ska lära mig lufta Reverben själv och så ska jag fixa ett bak hjul.

Reverben har gått sådär (spräckte förskruvningen på stolpsidan).
Hjulet är upp ekrat och åtskruvat för hand (slår ca 1cm axielt och 0,5cm radiellt)

Cyklings mässigt ska jag våga mer. Tex trädroppet i Källviken och lite aggresivare och förhoppningsvis snabbare linjer på Ces:-)

[2015] Utmana dig själv!
Johan A skrev:
-------------------------------------------------------
> Inte köpa någon ny cykel.

Köp en ram och delarna till den och bygg ihop. Då har du ju inte köpt någon ny cykel.

[2015] Utmana dig själv!
Mina utmaningar är...

-Lyckas få ihop livspusslet så pass att jag hinner träna & förhoppningsvis köra något eller några långlopp.
- Att i maj köra Uppsala klassikern, ca 17 mil lvg på lördagen & sedan ca 5,5 min mtb på söndagen.
- Att minska 10 kg & väga 2-siffrigt.
-Kapa ytterligare 30 min på CV och närma mig 3h 15m.

/Elias

[2015] Utmana dig själv!
För mig som hade min första mtb-säsong förra året så finns det många utmaningar att ta tag!

- skaffa en hyfsat lätt ht 29 för tävling
- lära mig att hoppa (mer än ett par meter)
- dito droppa (mer än en halvmeter)
- köra på bakhjulet
- testa dh med dh-cykel
- köra ceres challenge
- framför allt, fortsätta ha kul på varje träningspass! För att säkerställa detta så sålde jag testcykeln.

Sen är det en bonus om man går ner nåra kilo till och ökar ftp, men jag tänker fanimej inte köra några 2x20. Skrev jag ha kul? :)

[2015] Utmana dig själv!
Mina mål är att köra några lopp (anmält mig till Lidingöloppet, cykelvasan och tänkte även köra mtb adventure).

Sen ska jag lyckas lära huvudet att jag kan ta mig fram på betydligt fler ställen än jag gör idag då jag fegar och kliver av lite onödigt tidigt. Ska även se till att jobba bort 10kg under året (fick bort 15kg under andra halvan av 2014).

Tillbaka
Topp