2019/2020 Cube Stereo 120 TM 29

Köpte en stereo 120 race till 15 åringen. Mycket trevlig cykel. Han har tidigare kört 2017 stereo 120 med 27,5 hjul i small och det mesta gick fortare och var lättare än tidigare, upplever att cykelns geometri passar perfekt till hans åkning. Hjulen var tunga som as och smala fälgar 23mm gjorde inte saken bättre, bytte till bättre däck som var 2.25 istället för de tunga plastdäcken som satt på men nya hjul står högt upp på listan över saker som borde bytas. Deorekassetten känns som den är i gjutjärn och hjälper till att göra baken tung tillsammans med de tunga hjulen. Bytte till bra och lätta däck och satte i latexslang och slängde dit ett carbonstyre vilket sparade 8 hg. I övrigt en väldig välkomponerad och balanserad cykel. Hur stor framklinga passar? Nu sitter en 30 och det ser farligt nära ut till växelvajern som ligger innanför vid ett ev. byte. Hur stor klinga kör ni som bytt?

Kollar lite på en Cube Stero 120, ser på papperet ut att kunna passa min cykling. Men jag kör en hel del grusväg som ren konditionsträning, hur funkar cykeln på transporter och grusväg med låsta dämpare? Kör idag en HT med liknande geometri med ett extra hjulpar med lättrullade däck.

Undrar också hur stor framklinga som går på? @Oscare antyder ju att det kan bli svårt med större än 30T? Ser ut som det kan stämma när man kollar bilder på nätet?

Edit: ja svaret här brukar ju bli att behålla HT:n för det den är bra på men det finns tyvärr inte förvaring för fler cyklar hemma just nu. Så klart alltid en prioriteringsfråga men låt oss inte diskutera det nu..

2021-11-21 09_27_06-Clipboard.png

Bild från:

Senast ändrad:
Kollar lite på en Cube Stero 120, ser på papperet ut att kunna passa min cykling. Men jag kör en hel del grusväg som ren konditionsträning, hur funkar cykeln på transporter och grusväg med låsta dämpare? Kör idag en HT med liknande geometri med ett extra hjulpar med lättrullade däck.

Undrar också hur stor framklinga som går på? @Oscare antyder ju att det kan bli svårt med större än 30T? Ser ut som det kan stämma när man kollar bilder på nätet?

Edit: ja svaret här brukar ju bli att behålla HT:n för det den är bra på men det finns tyvärr inte förvaring för fler cyklar hemma just nu. Så klart alltid en prioriteringsfråga men låt oss inte diskutera det nu..

Visa bilaga 524746
Bild från:
Ställde frågan om större klinga till bike discount, så här svarar dom:

I think a 32 chainwheel should fit in any case and normaly also a 34 ( there we are not 100% sure). But not more.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp