2019 Crescent Rask R50/R60

Sixten Fors

Aktiv medlem
Crescent verkar har en ny, modern och vettig 29" XC HT i nya 2019 Rask R50 och R60. Finns den ännu? Jag har hört att den kommer i april eller något sådant. Exakt specifikation på cykeln återstår att se, bilder och data stämmer inte riktigt överens. Hur som helst verkar det bli en riktigt vettig cykel från strax under 12000 kr. Från LBS runt om i Sverige. Kul!

Gammal och ny ramdesign, 2019 Rask R20/30/40 får hålla tillgodo med geometri från 1990-talet, medan R50/R60 har fått moderna ramar.
Rask_bild.png

Geometri gamla och nya ramen
Rask_geo.png

Storlekstabell, nya ramen funkar för såväl korta som långa cyklister. Bra! XL får monsterstam från fabrik, men det går förstås att byta stam på alla storlekarna. En ny stam i rätt längd kostar <200 kr.
Rask_stl.png

Utrustning, med reservation för ändringar. Ser väl rätt bra ut. Däcken är kass, men man kan inte få allt. Får R50 verkligen den nya Sunrace xD 10-52T kassetten?
Rask_spec.png

Man behöver inte fundera speciellt länge på var kineserna hittat "inspiration" till nya ramen :)
Rask_inspiration.png

Senast ändrad:

Qaxe

Ny medlem
Crescent är rent crap! Dom har inte ens ersättningramar ett år efter dom släpper en ny modell! Så modern/omodern geo spelar lixom nada roll.

Bengt-re

Aktiv medlem
Qaxe sa:
Crescent är rent crap! Dom har inte ens ersättningramar ett år efter dom släpper en ny modell! Så modern/omodern geo spelar lixom nada roll.
De kör ju med no-name kinaramar så lika bra att köpa eBay ramar direkt istället

MP3-Sthlm

Aktiv medlem
Jag kör på en r50. Den kommer tyvärr inte med 10-52 kassetten utan med en 11-50 från sunrace. Jag fick min utbytt till en GX(10-50) istället.

Är min första MTb så har inte så mycket att jämföra med men den tar mig fram i hellas.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer