2023-2024 UCI Cyclo-cross world cup/ Super prestige m.fl.

Herrarna är underhållande än så länge, Nys tagit sig upp till fronten från långt ner i fältet och då har de inte kört första varvet än.

Lite tråkigt att det är så tunna startfält, ett lopp i USA bara gör ju att inte så många bryr sig i att åka över.

Kul att det är igång.

UCI kör iallafall 50min på världscupen men de andra cuperna är fortfarande 40min av någon anledning som är svår att förstå.
Borde inte vara så svårt att köra 60min både damer och herrar

WOW! Herrarnas race, vilken tävling och vilken satsning och återhämtning av Thibau Nys! Och kraschen i sista tekniska biten innan målgång, spektakulärt. Vilka kamper det kommer bli i vinter, kul. Bra bana också, klassisk cykelcross som det ska vara.

Dramatiskt.

Men tusan vad den engelska kommentatorn maler. Blev så trött i öronen att jag fick stänga av ljudet.

Idag hittade jag helgens lopp från Ruddervoorde och Maasmechelen som eftersändning på Eurosport, var det någon direktsändning? Oväntat med van der Haar, ett tag sen han fick vinna. Var inte direkt Pauwels-Bingoal dag, Iserbyt hade problem med att hålla sig på benen och få med cykeln över kullarna och Vanthourenhaot verkade bryta, såg dålig ut. Trevligt med lite lera. Bland damerna var det kul att se Alvarado vinna och Fem van Empel saknade konkurrens. På onsdag är det Koppenbergcross som jag hoppas att det visas och sen verkar det vara EM till helgen.

/
Idag hittade jag helgens lopp från Ruddervoorde och Maasmechelen som eftersändning på Eurosport, var det någon direktsändning? Oväntat med van der Haar, ett tag sen han fick vinna. Var inte direkt Pauwels-Bingoal dag, Iserbyt hade problem med att hålla sig på benen och få med cykeln över kullarna och Vanthourenhaot verkade bryta, såg dålig ut. Trevligt med lite lera. Bland damerna var det kul att se Alvarado vinna och Fem van Empel saknade konkurrens. På onsdag är det Koppenbergcross som jag hoppas att det visas och sen verkar det vara EM till helgen.
Om man prenumererar på GCN+ får man många direktsändningar, Eurosportsändningar som inte visas i Sverige.

Kul race, vilket underlag. Damernas var hälften löpning och hände ju inte jättemycket. Herrarnas blev mer underhållande. Frågan är om Thibau Nys tar det i helgen och vem blir det av Pieterse och van Empel?

Fem van Empel måste ju vara superfavorit. Vunnit varenda lopp utan knappt behöva ta i ordentligt. Så lätt hon bara glider i från direkt från start. Men Puck är förstås på en annan nivå en de andra hon mött nu, så kanske hon kan göra det till en tävling åtminstone.
Herrarnas känns ju rätt öppet. Även om Nys verkar ett par snepp starkare än de övriga i toppen. Men han vurpar ju och ställer till det en del också, så även vid en lite större ledning känns det aldrig riktigt säkert, än.

Pucken står inte med på startlistan till EM på Lördag men Carmen är med. Hon spöade faktiskt van Empel i holländska mästerskapen då det också var grisväder. Ska vara total storm på lördag. Hoppas på geggafest

Hittade den här kameran i nån by längre ut i bretagne. De verkar ha lite vattenproblem där:

Annars ser vädret okej ut för imorgon så de kör nog som planerat. Är väl värt kolla från kl 11:00 då Mollengraf och Bäckstedt kör tror jag

Någon som vet om juniorernas lopp sänds någonstans, Eurosport verkar bara visa u-23 och Elit
har en från klubben som deltar så det vore ju kul att se.

Ja det har blivit lite ändringar i programmet efter ovädret
09:00 Dam junior
10:00 Herr junior
11:00 Dam U 23
12:40 Herr U 23
14:00 Dam Elit
15:10 Herr Elit

Någon som vet om juniorernas lopp sänds någonstans, Eurosport verkar bara visa u-23 och Elit

Ingenstans verkar det som men live timing finns här: https://prod.chronorace.be/angular/results.html#/uci/event/20231103_uec/CRO/CG26/xco/WJ/ov
Skriv gärna en liten rapport åt oss om det går bra för svennarna

GCN hade med det på ursprungliga planen men verkar inte sända i dag tyvärr ☹️

Pallen U23 damer
Bäckstedt GBR
Schreiber LUX
Zemanoca CZ

Nått jag saknade gällande tv produktionen var att dom inte filmade något vid cykelbytena ?
Schreiber är väl i lag med Oscar Lind förresten, så liiiite mer svensk "anknytning" ?

Pallen U23 damer
Bäckstedt GBR
Schreiber LUX
Zemanoca CZ

Nått jag saknade gällande tv produktionen var att dom inte filmade något vid cykelbytena ?
Schreiber är väl i lag med Oscar Lind förresten, så liiiite mer svensk "anknytning" ?
Även synd att ålder ställer till det här, imho borde dom tävlande ställa upp i rätt klass. Dvs Zoe tävlar i elit och inte U23 och kommer aldrig bära tröjan.
Men kul med svenskkopplingen, heja heja

Allt regnet förra veckan verkar gjort sitt. Decimeterdjup gegga leder till en den gjyttebrottning med cykel idag. Trevligt!

Träskcykling, liknar nästan ett japanskt underhållningsprogram där folk får göra bort sig och förödmjukas offentligt. Idag var det lagom med 40 minuter för damerna, Alvarado körde snyggt.

Total dominas av MvdP. Just nu verkar det inte bli mycket till "the big three" denna säsong, mer "the big one". Usel start, 21:e plats efter halvt varv. Spelar ingen roll. Ett varv senare har han avgjort ändå.

Ja lite tråkigt om man vill ha spänning, men ganska väntat då Van Aert och Pidcock inte prioriterar denna säsong.

Men man får ändå imponeras av Van der Poel.

Jag åker ner och kollar live 27 och 28 dec, Kvällsracet i Diegem ska bli roligt och se.
mellan elitracen blir det en extra bonus då Average Rob utmanat Bas Tietema de kommer köra ett 2 varvs race.

Ja kul med spänning. Men fascinerande se nån åka som MvdP gör nu också. Jäkligt mäktigt. Han är ju helt otrolig i sanden. Känns som han mystiskt nog lyckats ta en nivå till denna säsong

Ja kul med spänning. Men fascinerande se nån åka som MvdP gör nu också. Jäkligt mäktigt. Han är ju helt otrolig i sanden. Känns som han mystiskt nog lyckats ta en nivå till denna säsong
Ja och det är ännu sjukare att se det live, När man står 1 meter ifrån och upplever farten.

Tillbaka
Topp