2024-2025 UCI Cyclocross

2024-2025 UCI Cyclocross
Går väl att köra vidare med den här tråden.
Mvdp plockade vinsten i dagens lopp i Namur.
En stackare med tokkramp vid varv fyra (om jag kommer ihåg rätt). Stod med låsta ben på väg upp för en brant. Benen såg helt stela ut.

2024-2025 UCI Cyclocross
Namur verkar grymt jobbig. Ovanligt spännande för ett race med mvdp som vinnare. Kul att Nys utmanade, synd han vurpade i kritiskt läge. Och var är surgubben Iserbyt?

2024-2025 UCI Cyclocross
Går väl att köra vidare med den här tråden.
Mvdp plockade vinsten i dagens lopp i Namur.
En stackare med tokkramp vid varv fyra (om jag kommer ihåg rätt). Stod med låsta ben på väg upp för en brant. Benen såg helt stela ut.
W. Aastrup, den ena av de två svenskarna i dagens lopp.
MVdP fick jobba för det idag, kul, undrar vad som hänt om Nys lyckats hålla svarta sidan ner där.

2024-2025 UCI Cyclocross
Går de inte att se live i appen ens? För de har väl en app för jösse namn. Jag castar från från disc+ app.

Vilken app?

Jag har eurosport 1 och 2 via telia. Har i alla tider räckt för att kunna se "all" cykling. Jag kan betala en månad hbo sport (eller annan app) om det är bestämt crossloppen ska gå enbart där, men just nu verkar det helt slumpmässigt. Betalar jag för en app är det ju rätt surt om resten av säsongen visas på eurosport.

2024-2025 UCI Cyclocross
Har också "bara" via tv'n och visst man kan inte räkna med att få se allt men det är ju irriterande när de har rättigheterna.
Skulle inte ha något problem om det var någon annan liveidrott som gick före det händer ju, men nu väljer de att visa blandade repriser istället.

2024-2025 UCI Cyclocross
Vilken app?

Jag har eurosport 1 och 2 via telia. Har i alla tider räckt för att kunna se "all" cykling. Jag kan betala en månad hbo sport (eller annan app) om det är bestämt crossloppen ska gå enbart där, men just nu verkar det helt slumpmässigt. Betalar jag för en app är det ju rätt surt om resten av säsongen visas på eurosport.
Vet inte om det är direkt slumpmässigt var de visas. HBO Max Sport visar all Cyclocross som ligger under UCI World Cup, säkert samma hos Discovery+ (som inte tar mot nya kunder).

2024-2025 UCI Cyclocross
Vet inte om det är direkt slumpmässigt var de visas. HBO Max Sport visar all Cyclocross som ligger under UCI World Cup, säkert samma hos Discovery+ (som inte tar mot nya kunder).

Eurosport visade såvitt jag vet alla världscuploppen tom Namur 14e dec. Senaste två loppen har de inte visat. Loppet 26e dec verkar sändas på Eurosport. Dock inte loppet 28e dec, då är tablån för både eurosport 1 och 2 fylld med gamla repriser. Ingen slump vilka lopp HBO sport visar då de visar alla loppen men verkar vara högst godtyckligt vilka Eurosport visar.

2024-2025 UCI Cyclocross
Lätt förenklat: "Gratis tv" (dvs det man betalar en liten slant för i ett paket för att man bor) är reklam för betaltjänster numera. Så lite av ett show room för innehåll du kan se om du köper en dyr prenumeration. Men man ger inte bort allt där såklart, utan bara så mycket att användaren ska bli hooked och frustrerad, och köpa prenumerationen istället.

Om det inte är så enorma tittarsiffror att man gör bra pengar på reklamen istället. (Det är det inte med CX i Sverige tyvärr.)

Tillbaka
Topp