2024-2025 UCI Cyclocross

2024-2025 UCI Cyclocross
Otroligt lopp av Fem. Såg ju helt borta ut efter första varvet. När Brandt gick upp på sista varvet såg det klart ut, som endast ett grövre misstag kunde ändra på. Hon körde ju starkt och i princip felfritt. Men ändå kom Fem i kapp på något märkligt sett. Vilken finish också.

Senast ändrad:
2024-2025 UCI Cyclocross
2024-2025 UCI Cyclocross
Båda de små terrierna är stenhårda (LvdH och EI)!
Iserbyt bara "råkade" tappa cykeln framför två av sina medtävlare i tekniska zonen. Lite lustigt att någon så duktig med cykeln på själva banan blir så fumlig vid byte att han råkar blockera folk som jagar han. Skulle Pauwels finnas i Sverige skulle jag inte köpa deras pommes-såser.

Här är en film på förra gången axeln poppades:

2024-2025 UCI Cyclocross
Iserbyt bara "råkade" tappa cykeln framför två av sina medtävlare i tekniska zonen. Lite lustigt att någon så duktig med cykeln på själva banan blir så fumlig vid byte att han råkar blockera folk som jagar han. Skulle Pauwels finnas i Sverige skulle jag inte köpa deras pommes-såser.

Här är en film på förra gången axeln poppades:
Ja Iserbyt har en del fula tricks för sig som gör det svårt att gilla honom, lite av en enfant terrible, men jag kan inte värja mig mot hans kampglöd.

Senast ändrad:
2024-2025 UCI Cyclocross
Ja den är rätt kul den där banan. Som en "engångshändelse". Vore ju trist om alla banor vore så förstås. Men kul med en liten annan typ av race mot andra cross

2024-2025 UCI Cyclocross
Ja den är rätt kul den där banan. Som en "engångshändelse". Vore ju trist om alla banor vore så förstås. Men kul med en liten annan typ av race mot andra cross
Undrar hur det skulle gå om någon av de lagom sprättiga lvg-cyklisterna ställde upp? Skulle Pogi krossa här med (han är väl för dålig på att hoppa på och av cykeln iofs)?

Letade lite efter en banprofil på Benidorm men hittade inget. Enda specifika jag hittade var om den uppför asfaltssträckan som tydligen är 300 m i 8% så oklart om det här loppet är backigare än de andra

2024-2025 UCI Cyclocross
Skillnaden gällande stigning är väl just att det är en så förhållandevis lång och rak stigning på asfalt.

MvdP fullständigt krossade alla på den förra året. Tyvärr vurpade han ju två gånger så hade inte mycket för det till slut. Svårt att se någon bättre än honom i den typen av backar.

2024-2025 UCI Cyclocross
Om en liten stund startar Paul i VM U23. Hoppas han hittat formen efter en ganska risig säsong. Kommer vi vara geoblockade i Sverige?

Någon (@hm) som vet varför Filip inte kört något efter att han knep SM-guldet?

Tillbaka
Topp