24h sörmlandsled

phredhe

Ny medlem
24h sörmlandsled
Efter ett par dagar av rastlöshet gav jag mig ut på en långtur på sörmlandsleden. Eftersom klockan hade hunnit bli sent bestämde jag mig för att se hur långt just jag kunde ta mig på Sörmlandsleden på 24 timmar. För att vara mig, så är jag rätt nöjd med att klarat av Etapp 1-5 med lite sovpaus. Förra sommaren höll jag på att förgås under Epic-turen (Etapp 3-4?). Så bra form var man i då.

http://bw.nsab.se/fredde/MTB/Sormlandsled-solo/solo-24h-sormlandsleden.htm

Kanske kan kalla det för tjuvträning inför kommande Happy-epics, och det kan jag behöva. Nu är jag helt yr och ska sova lite...

/Phredhe

24h sörmlandsled
Man får lite sämre balans med ryggsäck över 3 kg märkte jag. När man käkat lite mat och druckit ur blåsan lite var det betydligt bättre. Hade jag vetat att det skulle bli så bra väder hela tiden hade jag packat mindre kläder också. /Phredhe

24h sörmlandsled
Svårt att veta från början vad det blir för väder.

Mina första turer (Kinnekulle & Roslagsleden för året)
hade jag nog alldeles för mycket prylar med = tung ryggsäck.

I år var jag lite mer lagom utrustad för Kinnekulle.

Så jag funderar på ifall jag gör något liknande på Sörmlandsleden
Så blir det med grundkitet från KK plus mera käk och lite kläder
och sovsäck & liggunderlag.

24h sörmlandsled
phredhe skrev:
-------------------------------------------------------
> Man får lite sämre balans med ryggsäck över 3 kg
> märkte jag.

Ett av mina gamla minnen från Sörmlandsleden i början av 90-talet var när jag hade alldeles för stor och tung ryggsäck (100 liters Karrimor) och blev alldeles för topptung. Gick över styret upprepade gånger. Den mest spektakulära vurpan slutade med att jag låg uppe på cykeln, med säcken som extra vikt, och benet fastklämt mellan ramen och marken. För att göra situationen ännu mer prekär så hade den ena barenden tryckts rakt ner i marken och hakat fast i en rot nere i jorden. Så där låg man då... (Jerry, bort med barendsen, de är farliga! :-)

24h sörmlandsled
Dan skrev:
<->
> Jerry, bort med barendsen, de är farliga! :-)

Never!!!

Dom är så sköna när man behöver sträcka ut:-)

24h sörmlandsled
Jerry skrev:
> Dan skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> <->
> > Jerry, bort med barendsen, de är farliga!
> :-)
>
> Never!!!
>
> Dom är så sköna när man behöver sträcka ut:-)

Sträckk ut i pauserna! Ser ofta hur folk trasslar in sig i buskar, träd å anant bröte med sina barends!

24h sörmlandsled
phredhe skrev:
> 100 liters karrimor? Omg.. Om jag fått välja att
> ta bort barends eller 100L ryggsäck...hmm.

Men se vad jag hittade. Bilden är dock inte från den tidigare nämnda turen på Sörmlandsleden, men här syns ju både säck och barends och en betydligt yngre syklist. Tror platsen är Flottsbrobacken. Kompisen hade bil, själv blev jag tvungen att cykla ett par mil för att komma till backen och ta några telis-svängar.

ski-mtb.jpg

Man blir ju rent nostalgisk. Kolla detaljerna. Clips med remmar, cantileverbromsar, barend-adapters på bromshandtagen. Tippar att bilden är från vintern 1993.

Tillbaka
Topp