2x11 injustering?

2x11 injustering?
Halloj,

Har sedan jag köpte cykeln inte riktigt varit nöjd med drivlinan ur den aspekten att jag inte fritt kan välja växelkombinationer utan att det skrapar i växelföraren fram i vissa kombinationer. har fler gånger försökt se över inställningarna och förspänning av vajrarna men det vill sig inte ändå. Växelföraren fram ser till synes okej ut, kanske borde byta den iaf?

Vad jag förstår så skall reglagen ha "trim" punkter för att råda bot på just dessa problem, men jag fattar det som så att det inte går att justera trimpunkterna? Med trimpunkter menar jag mellanlägen enligt bild:
http://www.microshift.com/wp-content/uploads/2018/02/Trim-Function-for-SB-R5X2.jpg

Är det helt enkelt såhär det är med 2x11? Eller finns det något jag kan byta ut?

Så här är drivlinan bestyckad.
CHAIN KMC X11, 11-speed, reusable Missing Link
CRANKSET FSA Gossamer, forged alloy, 50/34
SHIFT LEVERS microSHIFT, 11-speed, flat bar
CASSETTE Shimano 105, 11-speed, 11-32
FRONT DERAILLEUR Shimano 105, braze-on
REAR DERAILLEUR Shimano 105, 11-speed

2x11 injustering?
Nu har ju TS microShift reglage till 105 växel men med 105 5800 reglage så kan jag använda alla växelkombinationer med 50/34 resp 11-28 utan kedjeskrap i framväxeln. Använder bara trimläget till 50+28 och 50+25 annars går kedjan fritt ändå.

Edit: ev så behövs trimläge även för 34+11 och kanske 34+12 men kör sällan på 34an och än mindre på 34+någon av de mindre dreven bak.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp