30 mm däck som är 30 mm

• Trådstartare Trådstartare mao
  • Start datum Start datum

mao

Aktiv medlem
30 mm däck som är 30 mm
Söker däck 30 mm 700c som håller måttet. Den tilltänkta cykeln är nu försedd med challenge strada bianca och de har nog växt till 32-33 mm. Även om de ryms så är det lite trångt under skärmarna.
Jag är medveten om att måttet även beror på fälgarna men vissa (som challenge) är ju ner eller mindre kända för att vara bredare.
Hur är gravelking slick? (Har 38:or i 650b som är rätt på millimetern)
Schwalbe G-one?
Andra tips?

30 mm däck som är 30 mm
Gillar du Strada Bianca kan du väl bara köpa en storlek mindre kanske? Fälgbredd har stor påverkan på hur breda de faktiskt blir dessutom, så man får ha koll på hur bred fälg man mätt med.

Gillar du dem inte och de har ljusa däcksidor och är hyfsat fräscha är jag spekulant på dem!?

30 mm däck som är 30 mm
Gillar du Strada Bianca kan du väl bara köpa en storlek mindre kanske? Fälgbredd har stor påverkan på hur breda de faktiskt blir dessutom, så man får ha koll på hur bred fälg man mätt med.

Gillar du dem inte och de har ljusa däcksidor och är hyfsat fräscha är jag spekulant på dem!?
Jag gillar dem men ett däck är utslitet. Slitbanan håller på att lossna på det andra däcket, som inte är lika slitet.
Så jag tycker väl inte de är riktigt prisvärda. Men snabba och komfortabla! Har inte haft punkteringsproblem heller, som vissa verkar råkat ut för.

30 mm däck som är 30 mm
Helt nya G One speed är ca 29 mm på id 19 som jag har, så de kanske blir 30 mm på pricken när de är lite använda. Oavsett var det för smalt för min smak.
Nya Pro One 34 mm var mindre är 32 mm (tror jag det var), även det på id 19. Men uppenbarligen finns det andra som fått exemplar som motsvarar den bredd märkningen visar.

30 mm däck som är 30 mm
Nya Pro One 34 mm var mindre är 32 mm (tror jag det var), även det på id 19. Men uppenbarligen finns det andra som fått exemplar som motsvarar den bredd märkningen visar.

Pro One ska vara måttsatta för just 19 mm fälg sedan 2020 (vid maxtryck, läste jag på Schwalbes hemsida igår).

Mina 30 mm stämmer även vid lämpliga 3,5-4 bar.

Senast ändrad:
30 mm däck som är 30 mm
Pro One ska vara måttsatta för just 19 mm fälg sedan 2020 (vid maxtryck, läste jag på Schwalbes hemsida igår).

Mina 30 mm stämmer även vid lämpliga 3,5-4 bar.
Jag testade 34:an på 4 bar som landade på under 32 mm. Ska dock nämna att det är TLE-versionen. Även BRR har ju fått samma resultat när de testade 34:an från 2022. De mätte den till 31 mm.

30 mm däck som är 30 mm
Är inte detta nånting som mycket väl kan skilja sig mellan olika ex av samma modell? Dvs att TS haft otur och fått ett ex som töjer sig nån millimeter mer?

Har själv stött på märkbara variationer i hur lätta däcken är att montera, alltså på samma modell av däck.

30 mm däck som är 30 mm
De GP5000S TR 32or jag monterade på fälg med 20.7 mm innerbredd har varit true to size (31.8 vs 31.9 mm fram/bak. Modellen finns även i 30 mm även om de inte verkar vara lika lätta att få tag på.

30 mm däck som är 30 mm
Är inte detta nånting som mycket väl kan skilja sig mellan olika ex av samma modell? Dvs att TS haft otur och fått ett ex som töjer sig nån millimeter mer?

Har själv stött på märkbara variationer i hur lätta däcken är att montera, alltså på samma modell av däck.
Så kan det säkert vara. Challenge är märkta "handmade", kanske kan det påverka...
Lutar åt G-One speed om jag bara kan hitta dem i lager någonstans.

Tillbaka
Topp