34T framklinga till GRX600 vevar med 110bcd asymmetrical?

Skogslind22

Medlem
Hej.
GRX600 vevar.jpg

Har det här utmärkta gravel GRX600 partiet liggande, med 40T Narrow Wide-drev fäst på den yttre bultcirkeln, med BCD110 asymetrisk bultcirkel.
Tänkte ha det till min hardtail MTB.
Finns det mindre framdrev i narrow wide (x1), med 34T?
Letat och letat...
Nån som vet och kan guida?

Sedan finns det som bilden visar en inre bultcirkel också, tänkt för det mindre drevet i en x2 setup. Think it's time to unravel the mystery of the Sith....
Tacksam för svar!
/Skogslind22

så vitt jag vet är 36t minsta för grx crankset 110bcd mindre då får man isf köra på 80bcd mönstret men de kommer se otroligt corny ut o köra utan "storklinga"

Grx är ju gjort för lvg, vilket innebär 68 mm vevlagerhylsa. Om du ska sätta veven på en mtb så har den sannolikt 73 mm, vilket kommer skapa problem.

Det funkar ju att sätta en mtb-vev på en lvg-ram, men tvärtom brukar innebära att vevaxeln blir för kort.

Tack alla för svar. Och så sant velovin, en har inte hur möe vevaxel som helst när'e ska in i MTB-huset :)

Fick tänka om och slafsa i det i min långfärdsram istället, 68mm hus, och en 0,7mm spacer på non drive side. Slick, tight, men sitter som det ska. Hurra.

Ingen som vet vem som klippte det där Deore FC-M5100 vevpartiet med en 34T 12sp klinga 1x häromdagen här på happyride, för 500kr?! Grr, jag ville ju ha den lösningen precis. Ingen som kan langa nåt liknande?

Tack alla för svar. Och så sant velovin, en har inte hur möe vevaxel som helst när'e ska in i MTB-huset :)

Fick tänka om och slafsa i det i min långfärdsram istället, 68mm hus, och en 0,7mm spacer på non drive side. Slick, tight, men sitter som det ska. Hurra.

Ingen som vet vem som klippte det där Deore FC-M5100 vevpartiet med en 34T 12sp klinga 1x häromdagen här på happyride, för 500kr?! Grr, jag ville ju ha den lösningen precis. Ingen som kan langa nåt liknande?
https://happyride.se/annonser/deore-m6120-boost-32t-175mm-vev.209264/ ?

Liten varning för att det finns flera olika axellängder på shimanos moderna vevpartier. Annars kommer det ut sådana ganska ofta för överkomliga priser på happy.

Tillbaka
Topp