[RR] Har du cyklat Vätternrundan?

• Trådstartare Trådstartare NLC
  • Start datum Start datum
  • Taggar Taggar
    rr
App, app, app... Vänta nu! Förutom grymma randorekordet av NLC så är det första gången jag hör att någon dyker upp på en brevet med en tempostrut på huvudet! Bara det krävs ju att nämnas i rekordlistan. =)

När ser vi någon med en renodlad tempohoj?

App, app, app... Vänta nu! Förutom grymma randorekordet av NLC så är det första gången jag hör att någon dyker upp på en brevet med en tempostrut på huvudet! Bara det krävs ju att nämnas i rekordlistan. =)

När ser vi någon med en renodlad tempohoj?
Där av min tidigare fråga angående cykelval. Men han trampade själv, så all respekt för det.

Cyklade faktiskt årets andra 20-milare ned samma hjälm, mest för att du att det blåste så förjävligt och var inte särskilt varmt. Också gick det ju heller inte särskilt snabbt

Där finns en Speed Concept som lockar till inköp varje vår, men för lite längre tid än 60-80 minuter tror jag en Tri-rigg vore ett bättre val (givetvis med dubbla minute mans bakom sadeln)
Stoppa pressarna!

År 2012 dök Traitleten Kari Martens upp med en tempocykel till Sverige tempot. Minns inte om han hade någon rempostrut, men högprofilsfälgar satt på. Vet heller inte om han kom ända ner till Smygehuk.

Sen om Tempot räknas som brevet eller inte får någon annan avgöra.

IMG_2122.webp

Cyklade faktiskt årets andra 20-milare ned samma hjälm, mest för att du att det blåste så förjävligt och var inte särskilt varmt. Också gick det ju heller inte särskilt snabbt
Min första brevet så skrattades det lite över VR-cyklisterna som dök upp på brevetterna. Oldschoolcyklisterna typ garvade åt alla ”plastcyklar” och höga profilerna på hjulen. Det jag minns var väl var: ”snart kommer de väl med tempostrut också”. Jag har gått o väntat, men nu är väntan slut. ;)

Där finns en Speed Concept som lockar till inköp varje vår, men för lite längre tid än 60-80 minuter tror jag en Tri-rigg vore ett bättre val (givetvis med dubbla minute mans bakom sadeln)
Just Trek Speed Concept har jag sneglat på. Den skulle passa mig. Jonas Bohr har gjort fina "världsrekordresultat" på 200km med den cykeln. Han bevisade även att det gick finfint med fälgbromsar och att mogen ålder ger bra rutin på att trampa hårt och ofta. 🙂

Men åter till tempocykel. Vet inte om det är okay att cykla med alla de senaste aeroprylarna som går eller om det ska vara en strikt klassisk diamant-rams-racer för att folk ska bli nöjda?

Just Trek Speed Concept har jag sneglat på. Den skulle passa mig. Jonas Bohr har gjort fina "världsrekordresultat" på 200km med den cykeln. Han bevisade även att det gick finfint med fälgbromsar och att mogen ålder ger bra rutin på att trampa hårt och ofta. 🙂

Men åter till tempocykel. Vet inte om det är okay att cykla med alla de senaste aeroprylarna som går eller om det ska vara en strikt klassisk diamant-rams-racer för att folk ska bli nöjda?
Är du bara snabb nog så är det ok att cykla på vad som helst. En annan behöver något att skylla på när tempot är lusigt.

Tunnare blir vi nog alla. Men här är nog mest en fråga om tidspussel och tillfällen. Sen får man också inse att ribban höjs lite för varje gång och att de ”noterbara rundorna” av naturen blir färre och färre. Kanske dags att leta andra ”rekord” att sikta på?

Jag tycker nog att det flesta, inkl undertecknad, snarare blir allt rundare :sneaky:
Ja tunnare också...

Grymt gjort.

Stats
  • Distans: 300.06 km
  • Tid: 8:56:49, varav stopptid 3m 55s
  • Snitteffekt: 197 W
  • Energiåtgång: 7075 kcal
  • Antal växlingar (fram/bak): 18/2253
  • Mest använda växel: 52/15
Ett något ansträngande sätt att inte cykla Vätternrundan.

Med den stopptiden blir det ju svårt att hinna med någon ordentliga fika. Kortare löprunda kanske? Brevet och löpning har ju kombinerats tidigare i samband med Malmöbreveter.

Tillbaka
Topp