[Happy ending] Återfunnen Stulen juniormountainbike Brand-X i Höganäs 30/4

David_J

Aktiv medlem
Hej Happy,
Sonen tog mountainbiken till bussen, låste fast den i cykelstället men det räckte inte..
Har byggt ihop den själv av lösa delar. Brand-X ram, 27,5" hjul, Rock Shox Sid gaffel, GX 1x11 drivlina med kortade vevar.
BrandX.webp

Däcken är utbytta till några Specialized med vit logga.

Byggtråden: https://happyride.se/forum/threads/...kel-med-inslag-av-diy-juniorvevparti.3612299/

Ser ni nåt som liknar denna så tar jag tacksamt emot tips!
MVH David

Stöldrapporter som får ett lyckligt slut är alltid glädjande så jag passar på att få dela lite av den varan. 😉
Påväg att skjutsa sonen med vänner till hockeymatchen Sverige-Tjeckien (en sömnig historia) igår så pratade vi om den stulna cykeln. Om min son håller ögonen öppna när han rör sig i byn osv, även om den med största sannolikhet är långt borta nu en vecka senare.
Då, 2 sekunder senare, utbryter han. Där stå den ju! Och ja, där står den fastlåst i ett cykelställ vid en busshållplats (2 stopp från stöldplatsen), kittad med 2 framlampor och 2 baklampor. Viss pulshöjning uppstår. Snabb check, jojjomen visst är det cykeln. Attans dålig tajming, hockeyn börjar snart, bilen full av ungdomar. 11414 - lika svårt att komma fram som till bingolotto. Det blev 112, efter några samtal så ville de möta mig på platsen då jag ej kunnat uppge ramnummer. Men jag är ju på hockey, äldste sonen fick sticka dit och låsa fast cykeln med det biffigaste låset vi har. Efter hockeyn och lämnande av ungdomar kontaktades 112 igen. Möte bestämdes med polispatrull.
Jag: “Cykeln är fastlåst, har ni med verktyg?”
Polis: “Nej”
Jag: “Skall jag ta med min bultsax?”
Polis: “Ja, det blir bra”
En trevlig polispatrull möttes upp vid busshållplatsen. “Här kommer du med en bultsax”, Kände mig i en aningens ovan situation. 😂 Efter lite prat om hur det kan säkerställas att det är min cykel vilket gjordes via happy och min gamla byggtråd så skulle låsen klippas. Då inser jag och konstapeln att de 2 AXA kedjorna som sett hyggligt kraftiga ut inte har något lås utan sitter ihop med nyckelringar… 🤔 Well well, bultsaxen behövdes ej. Polisen fick ta med sig cykeln då försäkringsbolaget sagt att de har skickat pengar som dock ej landat hos mig ännu. Men den processen kommer lösas och förhoppningsvis kan cykeln hämtas ut inom kort.

Happy Friday! 🥳

Bilagor

• IMG-20260507-WA0011.webp
    IMG-20260507-WA0011.webp
    627.5 KB · Besök: 70
Tillbaka
Topp