[412] dh-träning i kviberg på sö 5/2 kl 11

pa/412

Ny medlem
tjipp,
inspirerad av er starka insats på mässan har jag så reggat mig på happy och eftersom vi i 412 är riktiga tränignsnarkomaner tänkte jag att det skulle vara helt rätt om mitt första inlägg är träningsrelaterat (och då jag studerar juridik kändes det också lämpligt att inleda med en onödigt lång och invecklad mening).
rubriken säger allt - bara tre månader till premiären i svenska downhillcupen, kom dit eller bli ifrånåkt så det visslar om det!
kent.

Låter intressant!
Hade vart kul att lära sig lite teknik.
Komemr DH-träningarna hållas i Kviberg regelbundet?

Hur är banan där nu förästen. Har aldrig vart där själv, men
läste någonstanns att de "förlättats" :P.

Det är nu på söndag det va? Tror att det föreligger risk för bakfylla och därmed svårigheter att vara där kl 11. Men blir det ingen utgång på lördag så kommer jag.

Förresten, ingen chans att dh-träningarna kan byta tid från att ligga i det ständiga bakfylleutrymmet?

vintertid är en svår tid för cykling... när ljuset tillåter sig ligger dh-träningen i veckorna men nu får det bli lite när det blir. vi kör egentligen xc på söndagarna men då snösituationen just nu gör det lite kämpigt tänkte vi testa om det går att ta sig nerför istället. lördagen är taskig mot pierre för han jobbar och sliter i butiken då. :)

mycket riktigt har någon gett sig ut, utrustade med spett och motorsåg och förenklat banan. dels är detta upprörande pga all den tid som 412 lagt ner på att bygga den från början; dels för att konsekvenserna av att köra runt med motorsåg mitt inne i göteborg utan sanktion av markägaren kan bli stora, vilket skulle drabba alla dh-cyklister i sverige - mao tackar man och bugar för den fantastiska insats som några entusiastiska idioter gjort på banan.

banan funkar för _alla_ cyklar och cyklister då det finns alternativspår förbi "commit or die"-partierna.

kent.

Senast redigerad av en moderator: