[412] dh-träning i kviberg på sö 5/2 kl 11

pa/412

Ny medlem
tjipp,
inspirerad av er starka insats på mässan har jag så reggat mig på happy och eftersom vi i 412 är riktiga tränignsnarkomaner tänkte jag att det skulle vara helt rätt om mitt första inlägg är träningsrelaterat (och då jag studerar juridik kändes det också lämpligt att inleda med en onödigt lång och invecklad mening).
rubriken säger allt - bara tre månader till premiären i svenska downhillcupen, kom dit eller bli ifrånåkt så det visslar om det!
kent.

Låter intressant!
Hade vart kul att lära sig lite teknik.
Komemr DH-träningarna hållas i Kviberg regelbundet?

Hur är banan där nu förästen. Har aldrig vart där själv, men
läste någonstanns att de "förlättats" :P.

Det är nu på söndag det va? Tror att det föreligger risk för bakfylla och därmed svårigheter att vara där kl 11. Men blir det ingen utgång på lördag så kommer jag.

Förresten, ingen chans att dh-träningarna kan byta tid från att ligga i det ständiga bakfylleutrymmet?

vintertid är en svår tid för cykling... när ljuset tillåter sig ligger dh-träningen i veckorna men nu får det bli lite när det blir. vi kör egentligen xc på söndagarna men då snösituationen just nu gör det lite kämpigt tänkte vi testa om det går att ta sig nerför istället. lördagen är taskig mot pierre för han jobbar och sliter i butiken då. :)

mycket riktigt har någon gett sig ut, utrustade med spett och motorsåg och förenklat banan. dels är detta upprörande pga all den tid som 412 lagt ner på att bygga den från början; dels för att konsekvenserna av att köra runt med motorsåg mitt inne i göteborg utan sanktion av markägaren kan bli stora, vilket skulle drabba alla dh-cyklister i sverige - mao tackar man och bugar för den fantastiska insats som några entusiastiska idioter gjort på banan.

banan funkar för _alla_ cyklar och cyklister då det finns alternativspår förbi "commit or die"-partierna.

kent.

Senast redigerad av en moderator:
pa: Hade varit väldigt intressant, tyvärr har jag ingen mtb att köra dh med... än. =) Undrar också hur Kviberg är..

lätt överdrift för effekten, men du vet säkert vad jag menar, drop, gap, hopp osv där du faktiskt måste bestämma dig för att köra fullt eller runt.

kent.

Kul att man tar tag i åkningen.

Inte kul att det inte är i Tokholm.
Inte kul att folk har kedjesågsorgier i sånt dom inte har någon rätt till.

Ps :
Välkommen hit till HappyMTB. =))

Vad krävs för klädsel när det kanske är -400 grader och man är trött? Jag ska kanske se om jag orkar dit eller om det blir att ta traktorn runt i delsjön.

ErikPe skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad krävs för klädsel när det kanske är -400

klädsel? i downhill kör man alltid i lycra pga aerodynamiken.

kc.

hehe... kommer bli grymt att se alla komma körandes i dessa nu under WC!!!!

(ja, vet att bilden är rätt frekvent här på happy - men nu visas den ju i ett sammanhang den VERLKLIGEN passar!!)

Bilagor

• japaner.jpg
    japaner.jpg
    39.8 KB · Besök: 34
Bra initiativ att skriva när 412 är ute och cyklar, fortsätt med det och skriv även när ni kör street och xc så blir det riktigt bra!

Westman skrev:
-------------------------------------------------------
> Förresten, ingen chans att dh-träningarna kan byta
> tid från att ligga i det ständiga
> bakfylleutrymmet?

Äkta DH-svetton är bara bakfulla efter att ha stått på VM-pallen, aldrig annars.

Ska åka lite skidor imorgon, annars hade jag dykt upp... :-) Morgondagens väderprognos, Swix Blå(eller Lila) Extra är det som gäller för bästa grepp på banan imorgon:
1.jpg

/Leo

som jag sagt till andra väder-pessimister: det kan snöa den 23/4 också, men int´f*n skulle vi ställa in tävlingen för det - mao lika bra att träna i alla väder! :)

kent

Som vanligt så har jag problem att komma iväg på Happy aktiviteter(familj, dålig planering mm). Jag ser ivarjefall fram emot att kunna hänga på när ni kör någon annan gång. Hur gick det för er, några bilder, var någon som är riktigt blå på DH med(precis som jag)?

Bra initiativ Kent! Hoppas ni hade en okej dag. Det kanske blev mer pulka än cykling iofs? =)

Jag dyker upp någon gång framöver. Kanske i Obeds sällskap.

Yo! På söndag klockan 12 kör vi igen på samma plats på Kviberg. Det utlovas ju blidväder och regn de två närmaste dagarna så har vi tur så är all snö borta och har vi turtur så fryser det på efter det så det blir en hård och snabb bana!

/Christian som är något så fint som downhillansvarig i 412.

Tillbaka
Topp