5000 elcyklar i STHLM

5000 elcyklar i STHLM
Tycker det är att hälla på bra med bränsle på en 1:a Maj-brasa.

Det har försvunnit på tok för mkt. bilkilometer i stan samtidigt som cyklisterna har ökat. Hur kan man inte se att olyckor ökar och mkt. mera bråk på gatorna uppstår för att lastbil/taxi står i cykelfil!?
Troligen så får Sthlms lastbilschaufförer som kör distribution jobba 1 h extra nu än tidigare för att väga upp för avsaknad av vägar & uppställningsplatser och vem vill ha det så på sitt jobb!.

Jag tycker såhär, som yrkeschaufför att behöver jag använda en cykelfil som uppställningsplats för antingen min lastbil eller taxi-bil så kommer jag att använda den för att utföra mitt arbete. Och det är givetvis oavsett vad Bike-sthlm med anser...

5000 elcyklar i STHLM
tomcaten sa:

Det har försvunnit på tok för mkt. bilkilometer i stan samtidigt som cyklisterna har ökat. Hur kan man inte se att olyckor ökar och mkt. mera bråk på gatorna uppstår för att lastbil/taxi står i cykelfil!?
Troligen så får Sthlms lastbilschaufförer som kör distribution jobba 1 h extra nu än tidigare för att väga upp för avsaknad av vägar & uppställningsplatser och vem vill ha det så på sitt jobb!.

Jag tycker såhär, som yrkeschaufför att behöver jag använda en cykelfil som uppställningsplats för antingen min lastbil eller taxi-bil så kommer jag att använda den för att utföra mitt arbete. Och det är givetvis oavsett vad Bike-sthlm med anser...
Att parkera på (vissa) cykelfält är det nog inte bara Bike-sthlm som har åsikter om. Det är helt enkelt inte tillåtet att göra hur som helst. Sen finns det garanterat förbättringsmöjligheter vad det gäller utformning av dessa cykelfält för att minska konflikten om utrymmet. Det finns dock ställen där yrkestrafikanter regelmässigt verkar se cykelfälten som parkeringsplatser och där de därigenom tvingar cyklister att röra sig från cykelfält ut i körfält och tillbaka. Denna typ av rörelser kan jag tänka mig är något som lätt kan generera trafikolyckor.

5000 elcyklar i STHLM
qma sa:
Det var nog det här jag såg från DN på fejan igår. Lite luddig artikel - ska detta ersätta dagens Stockholm City Bikes som varit små tvåväxlade cyklar med reklam på plastkåpor bak? http://www.dn.se/sthlm/stockholm-ska-fa-5000-elcyklar/

Med en VD som uttalar sig såhär glasklart kan väl inget vara luddigt?

"Du beställer allt via mobilen och där kan du välja om du vill ha en vanlig cykel eller en elcykel. Alla cyklar är samma cykel så en vanlig cykel kan vara en vanlig cykel eller en enkel cykel och vill du ha en elcykel då skickar vi ett batteri till dig som är ett portabelt batteri som är som en på mobiltelefon fast större."

5000 elcyklar i STHLM
Perfekt!

dpa-a-worker-wipes-a-huge-mobile-phone-just-days-ahead-of-the-opening-D3FYP5.jpg

5000 elcyklar i STHLM
tomcaten sa:

Tuc tuc och cykelbilar för distrubution så slipper vi alla onödiga taxi och lastbilsmuppar där de är i vägen. Många förare idag lider dessutom av fettma så de får troligen en hälsovinst med att trampa i framtiden.

Bilagor

• post6182.jpg
    post6182.jpg
    48.6 KB · Besök: 15
  • ladda ned (3).jpg
    ladda ned (3).jpg
    12.7 KB · Besök: 14
  • ladda ned (2).jpg
    ladda ned (2).jpg
    16.1 KB · Besök: 12
Tillbaka
Topp