508 Euro kompl. XT Disc Grupp

Billy

Ny medlem
Nu får Ni chansen, Shimano kompletta grupper till priser Ni aldrig sett, t.o.m. bike-dicount.de ligger långt efter. Dessa priser kommer inte att finnas på cykelnetto.com, de gäller endast happymtb gänget och de gäller t.o.m. 28 Februari.
Om någon vill beställa, skicka ett vanligt mail till info@cykelnetto.com

Grupperna innehåller följande.
Växel fr. o bak
Vx. regl. h.v.
Fram o bak broms
Adapter
Bromsskivor 160 mm-180mm
Vevparti
Kassett
Kedja
Fr. o bak nav

XT Disc 508 Euro
XT V-broms 362 Euro ej nav
XT Disc Dual controll 540 Euro
XTR Disc 762 Euro
Ultegra 3x10 425 Euro
Ultegra 2x10 442 Euro
Dura Ace 778 Euro
105 Nya 359 Euro

Racer grupperna innehåller ej nav.

Först till kvarn. Antalet grupper är begränsat.
Alla grupper är 2006 års modell.
Är du intresserad av någon grupp skicka ett mail info@cykelnetto.com med önskemål om vevarmslängd vevlagergänga, längd på vevaxel etc. Du får då besked om ifall dessa finns tillgängliga, Mailet är helt utan köpkrav. Den definitiva beställningen gör du först efter beskedet om du fortfarande är intresserad.

Nu får Tyskland freaken lite att bita i.

Billy/cykelnetto.com

OBS! 90 kr tillkommer i frakt.

Senast redigerad av en moderator:
eh...
bike-discount tar 470 euro för ultegragrupp utan nav. Vet inte exakt var euron står i men det lär bli bli billigare än 5600 kr i alla fall
Eller har jag missat något
/Joel

Låter väldans trevligt. =)
Tyvärr är jag inte av behov av någon växelgrupp. =(

5 Bakväxlar / 5 möjliga till Billy/Cykelnetto för detta initiativ.

synd att jag inte är i behov av nå växelgrupper just nu, eller jo, ska köpa 105. men tyvärr så har jag VÄLDIGT begränsad budget o har verkligen inte råd med 1000 kr emr för en 105 grupp. MEN jag tycker initiativet är helrätt, ALL heder till dig billy. ska rekomendera för mina cykelvänner som inte hänger här :D

Bra initiativ! Synd att jag inte har råd med nya prylar...

Edit: Jag läste om, jag läste rätt. Jag hade med andra ord fel...

Vilken jävla tur att jag ligger minus på kontot. Min tjej skulle döda mig om hon hittade en nyinköpt xtr grupp i mitt lekrum.
Toppeninitiativ annars Billy. Billigt är kalas.
/J

Vilken jädra osis att jag inte har hunnit slita ut mina nuvarande grejor ännu så jag hade kunnat byta upp mig till ett bra pris, men det finns många mil kvar i mina komponenter så bara att sansa sig och vara förståndig ;-(

Men ett klart bra drag av Billy så ni som behöver har ju läge om man säger så ;-)

Bosse

Mårten skrev:
-------------------------------------------------------
> Joel: Med nav landar det på över 600 euro... Billy
> säljer för 5900 med nav. :)
>
> Bra initiativ! Synd att jag inte har råd med nya
> prylar...

läs en gång till!! :D "Racer grupperna innehåller ej nav."

o ett tips billy, skriv inte osanningar. så som "t.o.m. bike-dicount.de ligger långt efter", det är inte bara osant, utan skadar nog mer än det hjälper. då dom flesta kan räkna o faktiskt se att bike-discount fortfarande är billigare. skriv istället de andra argumenten, t.ex. "nu kan du köpa sakerna i sverige för nästan samma pris som från tyskland och få garantin i sverige". det är mycket ärligare o ärlighet lönar sig i längden.

finns det nått som retar folk på detta forum så äre osanning :D och tror de flesta här är kapabla att själv jämföra, alltså kommer de flesta upptäcka "båget".

DOCK äre fortfarande bra priser, jäkligt bra priser o initiativ , spela på det istället för utspel mot andra butiker, som sker i ren ilska

den som efter detta inlägg ändå beställer från bike-discount för att spara 50kr är då... skum... (-:

EDIT: jag syftar förståss huvudsakligen på XT(v-broms)-gruppen. så fel det kan bli.

Mårten skrev:
> Baltazar: Läs en gång till! Jag har redan
> redigerat mitt inlägg, innan du han påpeka det!
> Ha!

ja, du gjorde det medans jag skrev, så mitt inlägg är inte fel, var ett svar på vad du först skrev :D o seden reparerade genom att redigera :D

Baltazar: Men när du postade ditt inlägg var mitt inlägg redan redigerat. Så du svarade på något som inte längre fanns i tråden. :) Jämför det med en debatt, man måste vara på hugget annars förlorar man chansen att motbevisa motståndaren innan denne själv upptäckt en miss i sin argumentation. Bara att inse, du är för långsam!

Nu ska jag sluta snacka sönder denhär tråden.

Oskar skrev:
> Man sparar 2205 kr på att köpa en Dura Ace-grupp
> från http://www.bike-discount.de jämfört med
> http://www.cykelnetto.com/

Läs en gång till Billy skrev i erbjudandet att dessa priser INTE skulle läggas upp på Cykelnetto.com utan det är ett specialpris enbart för Happymedlemmar, alltså kan du inte jämföra med priserna på siten utan bara med dem överst i tråden!!

Hoppas du bara tänkte fort och fel och inte avsiktligt skrev som du gjorde för att försöka sabba ett bra initiativ!?!

Bosse

Freddan: Kolla tiderna för postandet. Jag ser hans citerande som en ren minnesanteckning och det är inte förens han yttrade sin kommentar (postade inlägget) som saken offentliggjordes. Hans citat saknar därmed betydelse.
Jmfr:
A: "Men hallå, för 1 timme sen sa du att din pappa var starkast i världen!"

B: "Ja, men för 45 minuter sedan så tittade jag i Guinnes rekordbok och upptäckte att så inte var fallet varpå jag tog tillbaka mitt yttrande."

A: "Men, men, men..."

det kanske ska skrivas ut om det är 750/751 gruppen eller 760, det skiljer ganska mycket i pris. iom att det inte är dualcontrol så misstänker jag att det inte är 760 förarna.

[edit]bike-discount har dual control reglage till sin v-bromsgrupp och 761 förare

Lonewolf:
Tack för påpekandet - det var klantigt av mig att ta med cykelnettos webbadress eftersom det då kan verka som jag avser de priser som finns på webbplatsen. Det gör jag naturligtvis inte, utan jämför med de priser som uppges i det översta inlägget i denna tråd. Jag har även redigerat mitt tidigare inlägg för att inte missförstånd skall uppstå.

Mårten skrev:
> Baltazar: Men när du postade ditt inlägg var mitt
> inlägg redan redigerat. Så du svarade på något som
> inte längre fanns i tråden. :) Jämför det med en
> debatt, man måste vara på hugget annars förlorar
> man chansen att motbevisa motståndaren innan denne
> själv upptäckt en miss i sin argumentation. Bara
> att inse, du är för långsam!
>
> Nu ska jag sluta snacka sönder denhär tråden.

du menar att forumet har en bugg elelr att jag suttit o redigerat ditt inlägg? :D
nä tror inte det. om du tänker efter lite, du redugerade 22:28. jag la mitt inlägg 22:29, tror du jag skrev mitt inlägg på 8 rader på mindre än den minuten :D nä, så snabb är jag inte på att skriva, speciellt inte när jag vill formulera mig rätt. då överväger jag varje mening :D

o debattexemplet, fattar inte ens att du tar upp det. du sitetr alltså o säger att du inte sa det jag citerat? man måste vara snabb för att motbevisa motståndaren, nää, det behöver jag ju inte, jag har ju citerat ditt inlägg :D:D precis som om man bandar en debatt så har ja ju bevis på vad du sagt och an komentera det efter.
även om du insett att du skrev fel, så tar det inte ifrån att du hade fel vid första inlägget, innan du redigerade. att du inte bara erkänenr det. istället ska du försvara ditt fel med dåliga ursäkter. patetiskt :D

med ditt sätt o argumentera så kan man ju ta bort citatfunktionen i forumet, för då äre ju bara för mig att skriva en sak, o sen när du citerar o komenterar mitt inlägg, går jag in o ändrar mitt o skyller på massa annat.

nä, jag erkänner mitt fel istället.

sluta vara löjlig, tror bara du skäms o är sur för att du inte kan redigera mitt inlägg. :D:D

så sluta snacka massa skit o håll dig till ämnet :D

Lugna ner er

barn-sandlåda.gif

Kaijan skrev:
> Lugna ner er
>
>
>

ja, jag vet :D käns lite sandlåda över det :D

För XT grupp med V-broms tar Bike-discount 4,750 kr =449,90Euro, jag tar 4,170 med avensk moms.
Racer grupperna får Ni besked om i eftermiddag

Billy

Billy skrev:
> För XT grupp med V-broms tar Bike-discount 4,750
> kr =449,90Euro, jag tar 4,170 med avensk moms.
> Racer grupperna får Ni besked om i eftermiddag
>
> Billy

En euro = 9,26
449,90 x 9,26 = 4 166

Jag har funderat på det här en tid, finns det verkligen någon marknad för hela grupper bland privatpersoner?

Jag menar, man köper ju inte allt nytt för att någon eller några komponenter är utslitna? Och bygger man ny cykel på en ny (eller gammal) ram handplockar man väl prylarna en och en?

Återstår de som tycker att "full XTR" är eftersträvansvärt...

the_TnT skrev:
> Jag har funderat på det här en tid, finns det
> verkligen någon marknad för hela grupper bland
> privatpersoner?
>
> Jag menar, man köper ju inte allt nytt för att
> någon eller några komponenter är utslitna? Och
> bygger man ny cykel på en ny (eller gammal) ram
> handplockar man väl prylarna en och en?
>
> Återstår de som tycker att "full XTR" är
> eftersträvansvärt...

Jag kan inte svara för andra men vi har nog bara sålt kompletta grupper i samband med en ny ram. Annars blir det ganska stor spridning, ofta så vill de ha ett annat vevparti och bakväxel än vad som ingår i gruppen.

Billy: Trevligt med såna erbjudanden!

the_TnT: Jag tycker det i alla fall. Min drivlina på min mtb är snart slut, och jag behöver då byta alltihop i princip. Blir det då billigare att köpa en grupp än att köpa komponenterna löst så är det mycket positivt. Likadant, skulle jag bygga en ny cykel själv så har jag ingen direkt hög av fungerande delar hemma, utan skulle då behöva köpa in allt. Då skulle en grupp också vara intressant..

Det hela hänger ju då på att det ska vara billigare att köpa en grupp än att köpa alla komponenterna separat, annars kan man ju helrle göra det och ha större urval.

the_TnT skrev:
> Jag har funderat på det här en tid, finns det
> verkligen någon marknad för hela grupper bland
> privatpersoner?
>
> Jag menar, man köper ju inte allt nytt för att
> någon eller några komponenter är utslitna? Och
> bygger man ny cykel på en ny (eller gammal) ram
> handplockar man väl prylarna en och en?
>
> Återstår de som tycker att "full XTR" är
> eftersträvansvärt...

Det verkar ändå vara ett ok erbjudande. Det här var det närmaste som jag kunde hitta från S-TEC. Min tyska är inte den bästa, med det ser ut som ett komplett kit från 2004.
ShimanoXT.JPG

Billy skrev:
> Racer grupperna får Ni besked om i eftermiddag
>
> Billy

Oskar gav beskedet redan i går:
Hos http://www.bike-discount.de är priserna:

Ultegra 3x10 439 EUR (ca 4 015 SEK)
Ultegra 2x10 469 EUR (ca 4 290 SEK)
Dura Ace 799 EUR (ca 7 308 SEK)
Nya 105 399 EUR (ca 3 649 SEK)

Frakten kostar 15 EUR (ca 137 SEK)

Dina priser:
Ultegra 3x10 5,900 kr
Ultegra 2x10 5,600 kr
Dura Ace 9,560 kr
105 Nya 4,550 kr

90 kr tillkommer i frakt.

fox skrev:
> the_TnT: Jag tycker det i alla fall. Min drivlina
> på min mtb är snart slut, och jag behöver då byta
> alltihop i princip.

Det är dina pengar...

Själv skulle jag nöja mig med kassett och tre kedjor. I värsta fall även en uppsättning klingor eller ett helt nytt vevparti.

Shimano XT 9-del Kassett CS-M760 11-32 €38
SRAM PC 971 9-del kedja Modell: 2006 €15 x 3 = €45
Shimano XT vevparti FC-M 760 €110

Summa: €193 x 9,2520 = 1786,- SEK

Priser från bike-discount.de eftersom alla andra tycks använda den sidan som referens i det här... Förmodligen blir det billigare eftersom inte alla eller ingen klinga behöver bytas.

Sköter du sen om cykeln och låter tre kedjor turas om att slita ned dreven kommer du betydligt billigare undan i framtiden...

OK grabbar, jag hade inte tänkt lägga in racergrupperna, när jag väl gjorde det kollade jag inte rätt i kolummerna, här kommer nu de rätta priserna. Jag passar även på att sänka Mtb grupperna + att jag lämnar en prisgaranti precis som jag gör fär Marin på den Svenska marknaden. Alltså hittar Ni en motsvarande grupp 2006 modell med ett lägre pris, hemtagen och klar, kommer Cykelnetto att ge Er ett nytt pris som ligger 10 % under detta pris. Jag förlänger även tiden till den 28 Februari 2006, så hinner Ni få Februari lönen :-)

XTR Disc ej nav 762 Euro
XT Disc Rapidfire inkl.nav 508 Euro
XT Disc Dual Control inkl.nav 540 Euro
XT Rapidfire, V-broms ej nav 362 Euro

Racer
Shimano 105 Nya 359 Euro
Ultegra 3x10 425 Euro
Ultegra 2x10 442 Euro
Dura Ace 778 Euro

Kursen blir den som är på beställningsdagen. Grupperna kommer att skickas ut den 15 Mars.
Dessa priser kommer inte upp på cykelnetto.com, dock kommer de att skickas ut i ett nyhetsbrev till alla som någon gång köpt något från Cykelnetto.

Cykelnetto/Billy

Ja, nu börjar det verkligen likna något. Jag kommer nog att behöva köpa en 2x10 Ultegra i vår.

Billy, är beställningsdag = betalningsdag?

Kommer du kunna fixa alla varianter på framväxelfästen, vevarmslängder osv? Lödfäste och 172.5 *tror* jag är aktuellt för mig.

XTR Disc för 762 Euro är väl otroligt billigt va?
Köpa en grupp nu, och ram och hjul sedan kanske?
Jäkla skit att bonusen från jobbet blev så dålig i år!

sluta klaga, du kommer ändå inte kunna cykla på allvar föräns i början av april! :-)

Baltazar skrev:
> nu börjar vi verkligen snacka, det ända som känns
> jobbigt är att behöva vänta till 15 mars :D

Hmm.. jag ska ju sätta ihop en ny triathloncykel... jag kan riva bort det 9-delade joxet från gamla cukeln och ha på nya ramen sålänge.. eftersom jag kör inomhus så hinner man åka en hel del ändå.. sen i april när gruppen kommit så switchar man bara! Härligt!

Sam skrev:
> sluta klaga, du kommer ändå inte kunna cykla på
> allvar föräns i början av april! :-)
>
> Baltazar skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > nu börjar vi verkligen snacka, det ända som
> känns
> > jobbigt är att behöva vänta till 15 mars :D