508 Euro kompl. XT Disc Grupp

508 Euro kompl. XT Disc Grupp
för att citera tony rickardssons morsa (enligt Robert Gustavsson då);
"den som väntar på nå gott, han blir aldrig fet..."

Baltazar skrev:
-------------------------------------------------------
> jorå, tror ja nog. + att man vill ha det i hand
> direkt :D:D jag är otålig :D
 
508 Euro kompl. XT Disc Grupp
Sam skrev:
-------------------------------------------------------
> för att citera tony rickardssons morsa (enligt
> Robert Gustavsson då);
> "den som väntar på nå gott, han blir aldrig
> fet..."
>
> Baltazar skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > jorå, tror ja nog. + att man vill ha det i hand
> > direkt :D:D jag är otålig :D

NÄ :D "han som väntar på nå gott, han blir aldrig fet som farsan sa" skare vara :D:D hehe

dessutom, den som väntar på nå gott väntar alltid för länge :D
 
Senast redigerad av en moderator:
508 Euro kompl. XT Disc Grupp
Fuck me Billy! Almost worth us buying stuff from you!!!!!

Men ärligt, det är hur man gör ett bra deal i den liten svensk marknad - alla går ihop och beställa samtidigt, och betala i förskott.
Skitbra initiativ Billy!
 
508 Euro kompl. XT Disc Grupp
Kanske man skulle passa på att uppgradera sin Marin Pine Mountain till full Xt och lämpa över dom gamla grejorna till den blivande pendlarhojen.

Billy: kan du fixa så att man får kompletta hjul av naven?

/Mats
 
508 Euro kompl. XT Disc Grupp
Jag tycker inte denna tråd med det nya erbjudandet ska drunkna bland OT-trådarna.

Billy skrev:
OK grabbar, jag hade inte tänkt lägga in racergrupperna, när jag väl gjorde det kollade jag inte rätt i kolummerna, här kommer nu de rätta priserna. Jag passar även på att sänka Mtb grupperna + att jag lämnar en prisgaranti precis som jag gör fär Marin på den Svenska marknaden. Alltså hittar Ni en motsvarande grupp 2006 modell med ett lägre pris, hemtagen och klar, kommer Cykelnetto att ge Er ett nytt pris som ligger 10 % under detta pris. Jag förlänger även tiden till den 28 Februari 2006, så hinner Ni få Februari lönen :-)

XTR Disc ej nav 762 Euro
XT Disc Rapidfire inkl.nav 508 Euro
XT Disc Dual Control inkl.nav 540 Euro
XT Rapidfire, V-broms ej nav 362 Euro

Racer
Shimano 105 Nya 359 Euro
Ultegra 3x10 425 Euro
Ultegra 2x10 442 Euro
Dura Ace 778 Euro

Kursen blir den som är på beställningsdagen. Grupperna kommer att skickas ut den 15 Mars.
Dessa priser kommer inte upp på cykelnetto.com, dock kommer de att skickas ut i ett nyhetsbrev till alla som någon gång köpt något från Cykelnetto.

Cykelnetto/Billy


/GurraG
PS Jag är inte köpt DS
 
508 Euro kompl. XT Disc Grupp
Jag letar fortfarande efter en anledning att köpa en ny xtr-grupp. Hmm man kanske skulle slänga över alla xt-prylarna på pendlarhojen...
/J
 
508 Euro kompl. XT Disc Grupp
Några frågor:

Vad ingår? I shimanos katalog så ingår tex sadelstolpe och pedaler i gruppen... (ja, jag har läst om nav och inte)

Är det fritt val på tillgängliga utväxlingar och vevarmslängder och framväxelinfästningar??

hur kommer det sig att 3*10 är billigare än 2*10 ultegra?

/J :)
 
Senast redigerad av en moderator:
508 Euro kompl. XT Disc Grupp
Det som ingår är: Bakväxel, framväxel, reglage, bromsar, vevparti + vevlager, krans och kedja. Sadelstolpe och dyl ingår nästan aldrig. Däremot brukar nav ingå, men inte i det här kitet.
/J
 
508 Euro kompl. XT Disc Grupp
johan44 skrev:
-------------------------------------------------------
> Några frågor:
>
> Vad ingår? I shimanos katalog så ingår tex
> sadelstolpe och pedaler i gruppen... (ja, jag har
> läst om nav och inte)
>
> Är det fritt val på tillgängliga utväxlingar och
> vevarmslängder och framväxelinfästningar??
>
> hur kommer det sig att 3*10 är billigare än 2*10
> ultegra?
>
> /J :)


Kolla på sidan 1, första inlägget i denna tråd.

/G
 
508 Euro kompl. XT Disc Grupp
ja det mesta står där, hoppsan...

sitter och klurar på om det är värt att ha 3*10 för att hålla drömmen om en cykelsemester i alperna vid liv! 2*10 ser ju klart snabbare ut./J :)
 
508 Euro kompl. XT Disc Grupp
Finns inte 2x10 i kompakt med 34x50? Det räcker rätt långt. Ångrar lite att jag inte tog det till min Crosscheck.
 
508 Euro kompl. XT Disc Grupp
johan44 skrev:
-------------------------------------------------------
> efter lite surfande på shimano så verkar det som
> att dura ace finns som compact men inte
> ultegra/105...


Nja.
Shimano FC-R700 will not carry a specific component group logo and the color is silver so perfect to combine with any of Shimano’s 10-speed groups (Dura-Ace, Ultegra and new Shimano 105).

/G
 
508 Euro kompl. XT Disc Grupp
precis, men siffran i namnet FC R 700 och designen på klingan andades dura ace så jag bara antog att priset är därefter. Kanske är fel./J :)

edit fel var det minsann, på cyclecomponents så kostar compactpartiet som ultegra (nästan) och väger som 105 (nästan)
 
Senast redigerad av en moderator:
508 Euro kompl. XT Disc Grupp
Är det nån som vill ha/behöver ett Ultegra integrerat vevparti 2- eller 3-delat med lager för 1170:-?


Jag är intresserad av "resten" i en ultegragrupp men har just bytt vevparti. Om det innebär att du går från 2 till 3-delat så avstår jag vänster broms/vxlreglage och framväxel+bakväxel.

Jag har kollat vad sakerna kostar på cyclecomponents och indexerat cykelnettos grupppris efter det vilket skulle ge en fördelning enligt nedan:

CC Netto
Vxl fram 300 200
Vxl bak 550 360
Vxlreglage fram 1050 690
Vxreglage bak 1050 690
Bromsar 895 590
Vevparti m lager 1785 1170
Kassett 465 305
Kedja 210 140
Tot (6305) (4130)

Skicka ett privat meddelande om det ser intressant ut!/J :)
 
508 Euro kompl. XT Disc Grupp
Det verkar inte som om han vet något överhuvudtaget. Jag tänkte beställa en XTR-discgrupp men efter mina mail med honom så har jag tappat lusten.

Han svarar på mail men svarar egentligen inte på en enda av mina många frågor.

Det blir nog ett köp utomlands ändå av både ram och komponenter.
 
Tillbaka
Topp