508 Euro kopl.XT Disc grupp, påminnelse slut 28/2-06

Billy

Ny medlem
Vill påminna om att deadline är 28/2-06, så tiden börjar rinna ut, skicka ett vanligt mail till info@cykelnetto.com och tala om vilken grupp du är intresserad av. Efter den 28/2 får du ett svarsmail där gruppen är helt specificerad. Jag kan inte nu svara på alla mail om vilka modell nummer som de olika reglagen har, utväxlingar etc. Allt detta kommer i svarsmailet till var och en och det går alltså inte att byta ut vissa detaljer ss utväxling, vevarmslängd etc.
Först efter att du godkänt den specifikationen är det en beställning.
Dessa grupper är de grupper som monteras på Marin Ltd cyklarna i år både när det gäller mountainbike och racer.
När det gäller mountainbikegrupperna kan du dock välja om du vill ha Dual reglage eller Rapid Fire.

Grupperna innehåller följande.
Växel fr. o bak
Vx. regl. h.v.
Fram o bak broms
Adapter
Bromsskivor 160 mm-180mm
Vevparti
Kassett
Kedja
Fr. o bak nav

XT Disc 508 Euro
XT V-broms 362 Euro ej nav
XT Disc Dual controll 540 Euro
XTR Disc 762 Euro
Ultegra 3x10 425 Euro
Ultegra 2x10 442 Euro
Dura Ace 778 Euro
105 Nya 359 Euro

Racer grupperna innehåller ej nav.

Med Billys priser är det inte längre "fint" med Ultegra... Ett ypperligt tillfälle att skaffa DA med andra ord!

Det tycker jag med. Den är"töntig"utan XTR grupp på... =D Fattar ni att Johans brorsa har en sprillans ny SIC WC i kartong som nedan !!!!!!

Så här skall det se ut :

72.JPG

Har du beställt än ? ;o)

//Skogling

Sluta våndas nu Johan, du vet att du kommer att beställa. Varför göra pinan längre än den behöver vara. Slå till NU!

Bara att beställa!
Var det inte du som myntade meningen "pengar är till för att brännas" ?

/STEFAN

Jag tyckte att din hoj känndes lite billig på kinnekulle Big M, dålig känlsa i reglage, ostyvt vevparti, slitna växlar... Kan bara tänka mig hur det är nu...

Jag med. Men om det blir slutlig affär beror ju som sagt var lite på vevarmslängd, då jag beställde en snikig lvg-grupp :o

Skogling, man ska se fibrerna för att haja prylen med WC:

Din bild, man ser inte fibrer och fattar inte grejen:
SIDWORLD.jpg

min bild, här ser man fibrerna:
2hjul22.jpg

Skulle vara schysst om Billy kom med sånnahär erbjudanden varje kvartal. Vore schysst med hjulset nästa omgång. (-:

vurparKungen skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det någon som beställt?
>
> /P

bestält vad? xtr? :D nää, men en 105 grupp :D

vurparKungen skrev:
> Jag kanske skulle ha förklarat mig bättre!
> Har själv lämnat intresse för en Ultegra 2x10.
> /P

damn, skit, 70 gram lättare grupp än min 105 grupp :P

vurparKungen skrev:
> Är det någon som beställt?
>
> /P

Jag tyckte racern behövde en uppgradering och lämnat in intresse för en 105-grupp.

/Johan

Lämnade in intresseanmälan för en XTdiscgrupp(ej dualcontrol). Får se vad det är för grejer snart hoppas jag:-)

blev inget för min del, när det stod klart att 105 gruppen var 3-delad, så svalnade intresset helt o hållet. 3-delat vilj jag inte beröra mig med. tyvärr.

Jag tackade också nej pga tredelat vevparti, vilket inte är intressant, samt fel vevarmslängd. Tråkigt för priset var ju onekligen riktigt bra.

/Johan

riktigt tråkigt, nu blire nog bike-discount istället, visst, 300 kr dyrare, men då får man i alla fall 2-delat.

Tyvärr samma här verkar som 105-gruppen är populär...... varken kasset, vevarmslängd eller antalet klingpr stäme - synd men ett mycket bra initiativ som Billy ändock skall ha tack för...

Jag instämmer med tidigare talare kommer ett hjulerbjudande till våren så vore det mumma....

jag kommer nog nappa på ultegra, visst äre den minst prisvärda gruppen, men samtidigt så är det 400 mer än 105 från tyskland.

Japp, Ultegra it is.

Nån som vet viktskillnad mellan 10-del Ultegra och gamla 9-del 105 (hela gruppen - nav)?

enligt den PDF fil jag har från tysk tidning så väger de:

vikter.jpg

som du ser så är priset för ultegra omotiverat högt

ja, förra veckan så fanns det en massa påsar emd saker till folk på eriksbergs cykel (man kan hämta saker från cykelnetto där om man kommit överrens med billy om det), MEN det saknades lite delar. så som vänsterreglage till racer grupperna. mtb grupperna vet ja inte om de kommit, men tror det. tror dock att de saknade bromsar eller nått sådant. skulle fixas denna vecka enligt billy.

> Är det nån mer än jag som inte fått hela gruppen än?/J

Jag fick min den 12/4. Efter att ha väntat i ca 2 veckor på att mitt utlämningsställe skulle hitta paketet. Dom hade väl lagt paketet bland mjölken och glömt bort det.
Men kommunikationen med Billy fugerade klockrent.

/P

jo, billy är trevlig men sakerna har inte kommit från tyskland så det är inte Blackans video som krånglar (=posten)/J :)

Jag väntar på en leverans från tyskland. Och dom kan inte leverera allt pga strul men leveranser från Asien.

Fick detta som svar. Det kanske även gäller shimano.

sorry, there is a big problem with those PZ Carbon seatpost, you have ordered. The week before last week there was a loss of a container ship somewhere in golf of Aden ("Hyundai"). Up to today we have hoped to get some of the "saved" parts - but without any success. Next arrival of PZ, Ritchey and some other brands in Germany won't be before 4-6 weeks from now on.

/P

Tillbaka
Topp