55mm kedjelinje sram vevparti

D i U

Aktiv medlem
Jag sitter och funderar kring en canyon spectral 125 cf7 som till min längd rekommenderas i strl S men upptäckt att den kommer med
superkorta 165 vevar. Hitta 170mm gx är inte svårt men med kedjelinje på 55mm är betydligt värre så frågan är, styrs kedjelinjen med klingans offset eller
är det vevarna i sig som ändrar linjen? Om det är klingan är det ju bara att välja vilka vevar som helst och ta klingan som satt på cykeln från fabrik och montera på.

Var hittar du att den har 55 mm kedjelinje? Söker lite på modellen och hittar inte kedjelinjen och inte heller att det är DUB Wide. Ser bara vanliga DUB.

Aha ok, såg att Shimano har 55mm linje att välja på Xt gruppen som finns överallt så typiskt att det är sram på cykeln Jag hittat :/.

Det kan funka med 0 offsett och kanske går det bra med 52mm också. Så länge det går fritt är det nog inga problem. Jag körde 49mm på min cykel med boost utan att märka nåt

Jag har GX dub wide 175mm vevarmar på min cykel just nu som ska bytas till motsvarande XX1. Är du intresserade av 175mm vevarmar?

Jag har GX dub wide 175mm vevarmar på min cykel just nu som ska bytas till motsvarande XX1. Är du intresserade av 175mm vevarmar?
Inte just nu, har inte ens beställt eller bestämt mig för om det blir ny cykel än. Men om det blir kommer Jag nog behöva längre vevar än 165, iallafall om Jag internetcyklar bland specar och siffror :P

Tillbaka
Topp