...

...
ComHem Äger!!

Man kan ha Tele, Telefoni och bredband i samma paket! så när de buggar sej i 2 veckor i sträck får du ringa från mobilen till deras kundtjänst, tar ca 30 min att komma fram om de är normal tid,,

...
Hade det inte varit för att Eurosport sänder cykel så hade ingen saknat skiten. Maken till skitkanal får man leta efter. Inte ens cykeln lyckas de sköta på ett bra sätt, man vet fan aldrig om nån damtennismatch drar över tiden.

Comhem är en vinstdrivande firma, och hör och häpna, främsta syftet är att leverera "shareholder value". Detta till skillnad från public service till exempel. Shareholder value kan man skapa genom att ha en attraktiv produkt som folk är beredd att betala för, Eurosport är i nuläget inte det vad det verkar. Dessutom verkar Eurosport totalt ointresserade av att betala för plats hos Comhem. Om nu ES försvinner ur basutbudet så kommer annonsörerna (de svenska - 3 "vi sitter i samma bil") att svika så att man på sikt inte har råd med Vacchi/Adamsson. Kanske dags för en regelrätt buyover från TV3/TV4:s sida? TV3 har i a f med sina metoder lyckats blåsa liv i såpass döda evenemang som Hockey-VM mm.

...
Muts skrev:
-------------------------------------------------------
> ComHem Äger!!
>
> Man kan ha Tele, Telefoni och bredband i samma
> paket! så när de buggar sej i 2 veckor i sträck
> får du ringa från mobilen till deras
> kundtjänst, tar ca 30 min att komma fram om de
> är normal tid,,

OJojOJ vad jag känner igen mig!!..:)

...
JLarsson skrev:
Kanske
> dags för en regelrätt buyover från TV3/TV4:s
> sida? TV3 har i a f med sina metoder lyckats
> blåsa liv i såpass döda evenemang som Hockey-VM
> mm.

JA!! Och med lite tur kanske vi får Viktoria Silvstedt och Gert Fylking som reportrar, samtidigt som Ashberg kan testa doping.

Eurosport är bra, klart som fan att saker ibland drar över på tiden, svårt att planera för när man sänder live-sport. Irriterande när det händer, men hellre det än att det slutar sända sista 10 minuterna av vad man nu kollar på. För min del så utöver cykling så är det MotoGP, Rally, GP2 som jag kommer sakna, men det som var bra med Eurosport är att de sänder all typ av sport, inte bara fotboll som de svenska sportkanalerna.

...
JLarsson skrev:
> Shareholder value kan
> man skapa genom att ha en attraktiv produkt som
> folk är beredd att betala för,

Ja, eller så utnyttjar man det faktum att vi stackare som bor i lägenheter med ComHem inte har några direkta valmöjligheter, de har i princip ett monopol i husen de redan har lagt beslag på.

Man försämrar grundutbudet, som man betalar för via hyran/månadsvgiften, till den milda grad att det blir helt värdelöst och får folk att i ren desperation beställa usla digitalboxar med konstiga programpaket.

...
ngn som vet någon ansvarig som man kan maila till? mailade och beskrev mitt stora missnöje till kundservice@comhem.se men vet inte om de är dit man ska vända sig?

håller med trådskaparen.. slog oxå på kanalen och fick de en dokumentär om hulliganer, och imorgon ikäll visas en långfilm med kevin bacon som baskettränare. va fan e de? jag vill se sport!

Senast redigerad av en moderator:
...
TBone skrev:
> JLarsson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Shareholder value kan
> > man skapa genom att ha en attraktiv produkt som
> > folk är beredd att betala för,
>
> Man försämrar grundutbudet, som man betalar för
> via hyran/månadsvgiften, till den milda grad att
> det blir helt värdelöst och får folk att i ren
> desperation beställa usla digitalboxar med
> konstiga programpaket.

DET kallar jag shareholder value:)

...
JLarsson skrev:
>
> DET kallar jag shareholder value:)

Jepp, att mjölka ett monopol har alltid varit det mest lönsamma.

...
Jag behöver tydligen beställa Large för att se Extreme channel. Då är det väl bättre att skaffa fett bredband och ladda ner istället för att slippa att känna sig lurad...

...
Tennis verkar inte vara någon favoritsport här, men måste ändå deklarera min desperation över att jag inte kan följa US Open på något annat sätt än via turneringens hemsida! :(

...
personligen saknar jag discovery mix mer än eurosport, men som alltid så är det surt att bli fråntagen nåt man vant sig vid att ha. tv4 sport visade igår en dokumentär om huliganer, och jag kan se kopplingen, men ändå inte, typ-.

...
Ands skrev:
> Jag behöver tydligen beställa Large för att se
> Extreme channel. Då är det väl bättre att
> skaffa fett bredband och ladda ner istället för
> att slippa att känna sig lurad...

Du kan köpa small, och sen komplettera med eurosport och extreme sports som tillvalskanaler.

...
"Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Beklagar verkligen att nu inte är nöjd med vår för förändring i vårt analoga grundutbud.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Stackars handläggarens namn"

Nä, svaret på mitt klagomail var verkligen inte bra stavat. Hatar Comhem mer än jag saknar cyklingen och Discovery...

...
Haha, de har väll anställt någon stackars utlänning som får sitta och ta emot skit från arga kunder (mig inräknat) som skrivar in sin besvikelse.

...
JoMenSåAtt skrev:
> Haha, de har väll anställt någon stackars
> utlänning som får sitta och ta emot skit från
> arga kunder (mig inräknat) som skrivar in sin
> besvikelse.

Nä, det var faktiskt ett mycket svenskt namn. Ville bara inte bryta mot PUL. :)

...
Sitter nu med syrrans, av mig lånade, nybyggda dator.. Hon hade haft Panda Internet Security lite tight inställt(av en anledning!), och ringde utom min vetskap upp Comhem support. "Avinstallera antivirusprogrammet ett tag, skall du se..."

Nu sitter istället jag här. Med en dator som vägrade stänga ned på normalt vis, och med en panikslagen syrra som nöjt sig med att släcka skärmen! Många trojaner blev det! :-( Ett program som erbjuder mig köpa Antivirus pro någonting, för att slippa 17 olika upptäckta virusar.. Går varken att släcka eller avinstallera.
Så nu rykelr c-partitionen. Jag varken ids eller vet tillräckligt för att helt bli av med eländet. Inte mitt fel att hon bjöd in det.

-Men tackar för rådet!

...
"Hej Mats,

Kundmätningen vi har gjort visade på starkast intresse för de kanaler som nu ingår i vårat analoga basutbud. Just därför genomförde vi vårat byte.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Annan stackars handläggares namn"

Nackdelen med demokrati...

...
BFS skrev:
>
> Nackdelen med demokrati...

Äh, det där är ju BS. Självklart är det inte så som handläggaren skriver. Möjligtvis kan det vara så att om - och tillåt mig vara skepiskt - någon kundmätning över huvud taget genomfördes så visade den att ComHem kunde hoppas på att få sälja fler digatalabonnemang om de förändrade det analoga utbudet.

...
Säker tv4sport... den kanalen är högst troligen väldigt uppskattad av tv-tittarna -säkert föredras den av majoriteten för kanaler som Eurosport...
Fast jag pallade inte trycket och har nu 130 kanaler, och eftersom dom har fått flera med ny box och inte hinner registrera alla programkort och så lär det förbli ett tag innan jag får dom 22 jag beställde :-)

...
Jag har Comhem. Jag har analogt-tv Medium. Jag har fortfarande Eurosport. Enligt Comhems hemsida så ingår Eursosport i Mediumpaktetet. Så jag förstår inte vad kadens, Eurosport eller ens Comhem bråkar om. Eller jag själv. Eurosport skulle bort från Comhem, men är kvar? Rörigt?

...
Det dom "bråkade" om var att ComHem hade allvarliga funderingar (hörsägen) på att säga upp hela avtalet med Eurosport. Nu blev det inte så men dom tog bort det från det analoga grundutbudet, förutom för gamla UPC-kunder.

...
TBone skrev:
> BFS skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> >
> > Nackdelen med demokrati...
>
>
> Äh, det där är ju BS. Självklart är det inte
> så som handläggaren skriver. Möjligtvis kan det
> vara så att om - och tillåt mig vara skepiskt -
> någon kundmätning över huvud taget genomfördes
> så visade den att ComHem kunde hoppas på att få
> sälja fler digatalabonnemang om de förändrade
> det analoga utbudet.

Kundmätningen kan de ju ha gjort på fulla fotbollsfans. Vill du hellre se fotboll (TV4 Sport) än sumobrottning (Eurosport)? Jag tror dock som du att de vill tvinga folk att betala för de bra kanalerna. "Valfrihet".

...
grejjenb me tv4 sport, va ja sett hittills ä ju att de inte visar fotboll heller, det som de visar ä gamla fotbolls dokumentärer, som ä billiga i inköp.

men om de nu ska börja sända fotboll på den kanalen, va ska de då sända på tv4+?

...
Com Hem är det ingen som gillar...sur kundtjänst. skickar nya fakturor fast man sagt upp avtalet. Blir sura när man påpekar det. de ber inte om ursäkt när de gjort fel. de vet att man inte kan välja och bestämma själv vilken leverantör man skall ha så det tar bort Roberto svergiges bästa och mest underhållande sportkommentator. Bara för han e bäst så vet de att man kommer tillbaks på sina knän och ber om en box och ett kort. vill man sen se lite HD måste man abbonera på det också....
COM HEM...COM BO...COM BORT...från mitt hus.

...
bruse skrev:
> Jag har Comhem. Jag har analogt-tv Medium. Jag har
> fortfarande Eurosport. Enligt Comhems hemsida så
> ingår Eursosport i Mediumpaktetet. Så jag
> förstår inte vad kadens, Eurosport eller ens
> Comhem bråkar om. Eller jag själv. Eurosport
> skulle bort från Comhem, men är kvar? Rörigt?

Hehehe, jag hade också Eurosport kvar! (Var UPC tidigare)
Var så deprimerad att jag inte ens hade försökt slå på Eurosport/TV4SPORT då jag var säker på att den var borta. Underbart. Discovery fanns kvar också.

Tillbaka
Topp