Aboda Klint

Johanneskason

Ny medlem
Aboda Klint
Hej och God Jul på er.
Jag tillbringar Julen i de Småländska skogarna och har givetvis tagit med min cykel. I närheten finns en medioker skidback vid namn Aboda Klint. Är det någon som har erfarenhet av att cykla där eller i krokarna.
Vänliga hälsningar
Johannes

Aboda Klint
Träffade ett äldre par som hävdade att man inte fick cykla i motionslingorna. Har dock inte hittat någon information om detta. Någon som vet?

Det är synd att ägaren inte satsar på att kratta fram två/tre nedfarter i skidbacken. Vill man att bygden ska leva krävs det också något som lockar besökare. Det vore lag på att alla skidbackar görs om till downhill heaven när vädret tillåter.

Aboda Klint
Det stämmer, finns två vandringsleder/spår. Det är just dessa jag har cyklat i, men frågan är vilka bestämmelser det är som gäller. Oavsett får man ju ta det hyfsat lugnt.

Aboda Klint
Jag har inte sett några regler vad som gäller. Har dock endast varit där en gång och cyklat. Då jag bor i närheten kommer det bli fler turer dit.

I helgen cyklade jag i motionspåret i Berga. Det var riktigt bra förutom att vi höll på att köra på en jägare som stod mitt i spåret.

I Mönsterås ska det finnas spår anpassade för cykling. Har dock inte varit där själv då jag köpte min första MTB i höstas.

/Rikard

Aboda Klint
Glenn Magnusson cyklade för Ålems CK under -80-talet. Aboda drivs av en samhällsförening och dh är nog inte så vanligt där. Trevligt att åka skidor på vintern.

Tillbaka
Topp