Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
48/16 skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag kommer men det får nog bli drogfritt för mig
Jepp. inget starkare än påskmust och koffein.
Varför kl 10 på morgonen?
Alla gubbar är så j*fla morgonpigga...
Själv cyklar jag nog racer från Strängnäs och hem på måndag om det inte regnar för då blir det bil.
Hade ni tagit det på eftermiddagen hade man kunnat vara med :-(
Var för övrigt ute på en ASMULLIG racertur (nånstans mellan 6 och 8 mil. Hade ingen cykeldator...) här på landet utanför Strangeness idag.
Jösses vad roligt det är att cykla fort på lättrullat! Det var tungt i motvinden på vägen ut men på hemvägen låg jag och pendlade mellan 52-12 och 52-13 nästan hela tiden. Grumt roligt!
Jag har nu helt glömt bort poängen med att cykla SS på landsväg. Det hade varit helt värdelöst idag...
Markus F skrev:
> Varför 10 på morgonen? Ja men det är ju enda
> tillfället då inte folk krökar ner sig, pucko!
Jag ber om ursäkt. Det var riktigt slarvigt av mig att inte förstå en sådan sak.
> Sen så kan du starta en egen tråd om hur du åkte
> räser kring Strongness, kom inte hit och besudla.
Äh, jag tänkte att det skulle ta mer plats om jag skrev det i en egen tråd. Det är ju ändå bara du som läser i den här...
(om sanningen skall fram måste jag blivit förvirrad över vilken tråd jag skrev det sista om räserturen i. Trodde jag skrivit det i "räserrunda från södertälje"-tråden. Skall nog ta det lungt med påskölen ett tag...)
Wörd, mollo. Jag har köpt sprejfärg idag så jag kan markera banan. Imorgon tänker jag göra en vägbeskrivning, om inte folk är så gnälliga som mytomanen och Bruce, för då skiter jag i allt.
Jag tycker 10 är en bra tid. då blir man förhoppningsvis klar tidigt å har hela eftermiddan på sig, att göra sånt där tråkigt som diska, städa tvätta. Sånt som riktiga män gör en påskdag.
Markus F skrev:
> Wörd, mollo. Jag har köpt sprejfärg idag så jag
> kan markera banan. Imorgon tänker jag göra en
> vägbeskrivning, om inte folk är så gnälliga som
> mytomanen och Bruce, för då skiter jag i allt.
Jag var ju bara gnällig för att jag inte kan delta...
Mollo har för övrigt helt rätt!
Kan någon vänlig själ lägga ut en sån där fin satelitbild på exakt var starten är.
Annars vet man aldrig var en vilsen stackare som jag vimsar bort sig.
Markus F skrev:
> Nu har jag rekat banan. Det blir några mysiga
> uppförsbackar och bortglömda vägar med tonvikt på
> sydväst. Helmulligt. Vilka kommer?
Lite mör i bena efter 6 mil i onsdags, 7 mil igår å 11 mil idag.
Å den jävla hostan ger sig aldrig efter 4 veckor. jo, när jag cyklar, har jag ingen, men så fort jag kommer in så... öärgh.
Det är inte utan att jag är lite sugen. Tight schema bara. Tvättstugan 7-10, måste vara på Arlanda kl 14.. hojen ska dock med så det går ju att köra direkt till arlanda express ;)
Jag körde på 1:45 när jag markerade upp sträckan idag. Men jag kunde ju vägen...
(om du ska med Arlanda Express så tänk på att i deras regler står det att du måste plocka av pedalerna och vrida styret. Ta med multiverktyget om du träffar på någon nitisk person)
Barnvagnar, rullstolar och djur
I en av tågets mittvagnar finns ett särskilt anpassat utrymme för rullstolar och barnvagnar. Behöver du ta med dig cykeln ombord plockar du bara bort pedalerna och vrider styret i cykelns längdriktning. Reser du med hund eller andra mindre sällskapsdjur ska dessa förvaras i bur eller motsvarande emballage enligt ditt flygbolags föreskrifter. I sådana fall ber vi dig sitta i en av tågens ändvagnar för att inte störa allergiker. Detta gäller dock inte ledarhund för synskadade som självfallet får åka i alla vagnar.
Det är samma krav som de har på själva flygplanet också så det är ju inget stort problem. Fast jag tycker nog ett bockstyre är mindre ivägen om det sitter som det "ska".
Ett tag tänkte jag sticka iväg å va med... har redan käkat frukost osv.
Men ser nu bergsetapp... njaej, köpte korgar till Päschån, men remmen för kort, så det funkar inte. Å bergsbestiga utan korgar med lår som snällt ber "inge tungt idag", så får ni käka era kinderägg själva. Jag kan få 3 för 10 spänn + 2 liter must för 6,90 på Netto.
=David skrev:
> Ja vi vet bruse. Du har lite problem med innerörat
> och har aldrig haft möjligheten att lära dig
> simma.
Simma? jag har lärt mig cukla, varför ska jag då behöva simma?
Ville blev diskad för att ha avvikit från banan utan att ha meddelat arrangören. Faktura för eftersöket med helikopter kommer på posten. Dessutom får du inget Kinderegg.