Tack alla som kom. En liten RR kanske vore på sin plats, så jag gör väl det.
Som ni redan vet så var jag ute igår och markerade banan, men regnet igår och inatt gjorde att jag inte kände mig helt nöjd med mitt jobb så jag stack ut i morse igen för att kolla att det inte hade blivit förstört under natten. Ett tips från min sida: Handla inte 4,5 l påskmust och massor med Kinderegg på Konsum Gröndal innan du cyklar uppför Nybohovsbacken..
Banan vi körde hade sex kontroller. Den första var till vänster direkt efter Årstabron, den andra var på toppen av Nybohovsbacken, nummer tre var mitt på cykelvägen längs Essingeleden mellan Gröndal och stora Essingen, den fjärde var på en gammal gångväg ner från Stadshagen, nummer fem var vid Skanskvarn vid Gullmarsplan och den sista var på toppen av Tantolunden. Alla deltagare fick en karta med kontrollerna utprickade, en vägbeskrivning och en penna för att kunna rita av den form som varje kontrollmärke hade. Färdvägen var fri, förutom att kontroll nr 1 var obligatorisk som första sträcka.
Jonas och jag stod och plåtade lite här och var längs vägen, och hans bilder blir säkert bättre än mina. Först i mål var J.Larsson och Glitch, men J.Larsson väjde för några fotgängare så Glitch knäppte målsnöret, Alltså fick vinnaren avgöras genom en utslagskamp, och glitch blev först färdig med att bygga ihop en Kindereggsfigur och kunde koras som vinnare.
Resutltatlista:
1.Glitch
2.J.Larsson
3.48/16
4.=david (trots punktering)
5.ego
6.Mike Å (kom samtidigt med Johrn men körde sista biten på bakhjulet)
7.Johrn (kom samtidigt med Mike Å men körde inte sista biten på bakhjulet)
8.Ville (DSQ)