Ajabaja.............

zedgbg

Medlem
Ajabaja.............
När någon kommer med förslag om någon form av uppdelning av detta forum, så är det många här som genast hugger ner på denna och talar om att detta är så fritt och bra, här ska inget ändras på ajabaja.....
Men om man råkar ställa en fråga som det redan finns en tråd som är flera år gammal och med 2000 inlägg som inte berör just precis det man vill fråga om, då får man genast en tillrättavisning att läs där, skriv där. Detta kommer ofta från samma personer som inte vill att detta forum skall ändra form och delas in i någon struktur, vilket inte jag heller tycker det är bra som det är, men kontentan är att om man inte kan eller vill svara på en fråga så är det väl enklare att bara skita i att skriva något istället, eller?

Fast detta borde väl ha passat i Nu går jag och bajsar tråden....

Ajabaja.............
Kan hålla med dig om en hel del. Men inte många trådar med 2000 inlägg dock som man ska behöva plöjja igenom.. Att som Atlas gjorde i din (OT) Datakrångelgrejjstråd kan juh uppfattas lite extremt kort i tonen tycker jag med.
Har man inte varit medlem så länge på happy o sett/hört vårat "blandband" återkomma med jämna mellanrum är det inte alltid så lätt att veta. Dock är det en fördel o posta i datatråden då du kanske snabbare får svar på din fråga, sedan att läsa hänvisade trådar e oftast nyttigt för man lär sig alltid några saker på vägen =)
Dock när dom blir helt Ot så kan man kanske lägga ner om man har bättre saker för sig...

Ett litet sent "välkommen till happy" iaf.
mvh. M

Ajabaja.............
Rock skrev:
-------------------------------------------------------
> Struktur?

Struktur (lat. structura, bygga upp, ordna), sammanhang mellan delar i en helhet, deras ordning och förhållande till varandra, system. Motsatsen till struktur är kaos.

Struktur kan i dess mest allmänna betydelse avse en regelstyrd ordning mellan beståndsdelar eller element i en helhet. Det är ett fundamentalt begrepp inom lingvistiken, då det ämnet studerar fonems, lexikala ords, och meningars relation till varandra, och har givit upphov till viktiga lingvistiska och estetiska teorier och metoder som strukturalismen och poststrukturalismen, där det i stället för element är relationen mellan fenomen som studeras.

En struktur kan vara ordnad hierarkiskt eller med platt struktur, till exempel numerisk sådan. Språkets struktur studeras i bl.a. grammatiken och semantiken.

Ajabaja.............
Morfum skrev:
> Kan hålla med dig om en hel del. Men inte många
> trådar med 2000 inlägg dock som man ska behöva
> plöjja igenom.. Att som Atlas gjorde i din (OT)
> Datakrångelgrejjstråd kan juh uppfattas lite
> extremt kort i tonen tycker jag med.
> Har man inte varit medlem så länge på happy o
> sett/hört vårat "blandband" återkomma med
> jämna mellanrum är det inte alltid så lätt att
> veta. Dock är det en fördel o posta i
> datatråden då du kanske snabbare får svar på
> din fråga, sedan att läsa hänvisade trådar e
> oftast nyttigt för man lär sig alltid några
> saker på vägen =)
> Dock när dom blir helt Ot så kan man kanske
> lägga ner om man har bättre saker för sig...
>
> Ett litet sent "välkommen till happy" iaf.
> mvh. M

Tack!

Ajabaja.............
Om man inte bemödar sig att ta del av den kunskap som finns samlad här kanske man inte skall förvänta sig att alla skall orka upprepa sig igen och igen och igen. Risken är ju att de som är kunniga om ämnet inte orkar skriva samma sak för den 3:e gången den dan.

Ajabaja.............
Själv har jag börjat posta alla mina cykelrelaterade frågor på sweclockers. Svårt med alla subforum dock. Hör frågor om hjulbyggnad hemma i kategorin "Modifikationer och egna konstruktioner" eller skall man posta i "Udda hårdvara"??

//j

Ajabaja.............
Sprockets skrev:
> Om man inte bemödar sig att ta del av den kunskap
> som finns samlad här kanske man inte skall
> förvänta sig att alla skall orka upprepa sig
> igen och igen och igen. Risken är ju att de som
> är kunniga om ämnet inte orkar skriva samma sak
> för den 3:e gången den dan.

Du har helt rätt! Men det var ju det jag var ute efter också om man inte orkar svar på frågan behöver man väl inte inte svara alls eller.. Nu var det ju så att min fråga fanns det inget svar på i den tråden, jag har bläddrat igenom den det kan jag lova..

Ajabaja.............
slhap skrev:
> odbro skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Har man en datafråga är det ju dock enklare
> att
> > posta på t.ex. http://www.sweclockers.se
>
> nej.

Hepp, men då får man räkna med att kanske få lite skit. jesperC tyckte jag beskrev det hela väldigt bra.

Ajabaja.............
Jag gillar inte uppdelning men om det finns ett behov varför inte kunna sätta en flagga när man startar en tråd om kategori, exempelvis hjulbyggnad, ridereport, OT, visa din cykel m.m. I standard visas forumet precis som nu men de som vill ha det kategoriserat kan göra en selektering på olika kategorier.

Är detta tekniskt möjligt eller tar selekteringen för mycket "kräm"?

Ajabaja.............
Skål!

Uppdelning muppdelning...

Edit: Delas forumet upp "kräver" jag en egen del. Där jag kan skriva vilken skit jag vill och där alla är välkomna att skriva vad skit dom vill.

Senast redigerad av en moderator:
Ajabaja.............
Se de gångna åren som övningstid, tömma alla hårddiskarna och börja om på nytt? Lite visare än när det började första gången?
Då skulle vi slippa leta eller hänvisa kring gamla trådfragment! Kanske skulle vi få annat än off-topic att resonera om? Vi skulle kunna ikläda oss nya personligheter som andra slags troll, än de vi varit hittills!

Ajabaja.............
Brakastruten skrev:
> Se de gångna åren som övningstid, tömma alla
> hårddiskarna och börja om på nytt? Lite visare
> än när det började första gången?
> Då skulle vi slippa leta eller hänvisa kring
> gamla trådfragment! Kanske skulle vi få annat
> än off-topic att resonera om? Vi skulle kunna
> ikläda oss nya personligheter som andra slags
> troll, än de vi varit hittills!

Vi har provat det på Swebikers, både medvetet och omedvetet (genom krascher) och det har inte fallit särskilt väl ut...

Ajabaja.............
Förfäran och bestörtning ledde till 500 trådar med frågan vad som har hänt. Sen 500 trådar där det klagas på moderatorer, admin och servern... Sen tillbaka till normalläget med 99,9% värdelösa trådar. :)

Ajabaja.............
Största anledningen att jag gillar den härliga röran på happy är att jag cyklar både lvg, xc, cx ,långlopp och lite utför -det passar med en härlig blandning och när man har hängt här ett tag känner man igen "nicken" och vet ungefär vad tråden kan komma att handla om oavsett rubrik... :-) T

Ajabaja.............
På uppdelade forum hittar man ju inget vettigt eftersom man då måste leta igenom alla konstiga kategorier. På happy finns allt av värde i en enda kategori. Lätt som en plätt.

Ajabaja.............
Googles annons i den här tråden;

DryNites Pyjama Pants
Varför inträffar sängvätning & vad kan man göra åt det? Läs mer här
www.drynites.com/se

Haha!! Varför!!!!!!!!!! ?

Tillbaka
Topp