ajajaj i ryggen

ajajaj i ryggen
JT skrev:
-------------------------------------------------------
> Skit i Mike_Dee. Han är en pajas.

Yey! Det var nästan det jag trodde.
Själv är jag alltid seriös. Jämt:)

ajajaj i ryggen
JT skrev:
> Skit i Mike_Dee. Han är en pajas.

Va, jag trodde han var näst coolast i Beastie Boys...

ajajaj i ryggen
Gick med en stel och ond nacke i lite över ett år, kunde inte vrida huvudet åt vänster särskilt långt utan att behöva vrida på kroppen. Efter första besöket hos kiropraktorn så märkte jag en klar förbättring. Efter ytterligare två behandlingar så har jag fått tillbaka rörelsen helt och har heller inte längre ont.

Så det funkade iaf. för mig. :)

ajajaj i ryggen
Tycker också Voltaren är bra - i mitt fall kompletterar jag gärna med Losec MUPS eftersom min mage har lite problem med diklofenaken. Voltaren ingår väl i allas hemmaapotek?

ajajaj i ryggen
Kan tillägga att tigerbalsam kan funka. Det var iaf det som funkade bäst för mig när jag hade tokont i ryggen i slutet av sommaren.

ajajaj i ryggen
Nu låter Mike_Dee som Uffe Ekman. Mike_Dee anpassar sig efter terrängen och det klimat som råder. Lite som den gamla tidens kvacksalvare som drog runt och lurade folk.

ajajaj i ryggen
schture skrev:
> Nu låter Mike_Dee som Uffe Ekman. Mike_Dee
> anpassar sig efter terrängen och det klimat som
> råder. Lite som den gamla tidens kvacksalvare som
> drog runt och lurade folk.

Ulf Ekman är ett otäckt påfund. Ungefär som ost på sprayflaska. Alla vet att det är lugubert men några galningar håller ändå upp efterfrågan.

Nu har jag varit ute och spatserat. Tv¨å kilometer urban polarexpedition. Fasiken vad det lossnade saker i ryggen när man väl började röra på sig. Tack för tipset!

ajajaj i ryggen
Om det inte släpper i ryggen i rimlig tid så åk för tusan och kolla upp det bara. Plåga dig inte för mycket i onödan, kan vara dumt.

Jag klotade rejält på väg till jobbet i slutet av oktober när jag drog skallen och spräckte hjälmen i ett träd som hängde ut över cykelbanan varefter jag gick i backen tungt i ca. 30 blås.
Ont så inåt fanders och trodde jag skulle både dö och bli lam, men efter ett tag så kunde jag kräla mig upp på cykeln igen och cykla hem. Väl hemma hade jag rejält ont, men trodde att det var en muskelsträckning i rygg och nacke p.g.a. islaget i asfalten. Tog en varm dusch, lite tigerbalsam och sen körde jag till jobbet (idiot som man är).
Väl på jobbet började hjärnskakningssyndrom göra sig till känna (yrsel, domningar etc.).
P.g.a. detta körde mina kollegor mig till akuten - där var det svimningsyrsel i akutinskrivningen, fixering av rygg och nake, traumaröntgen och hela paketet... och min förmodade muskelsträckning med hjärnskakning visade sig vara fraktur på både nack- samt ländkota. 5 dagar på sjukhus och 12 veckor i stativ för rygg och nacke.
Hade jag inte haft hjärnskakningssyndromen så hade jag nog gått runt med ont i något dygn innan jag fattat att jag skulle kollat upp det - och då troligen förvärrat skadan : ( Och nackkotorna leker man inte med.

Dock börjar jag bli bättre i rekordfart, redan efter 4 veckor är jag så hyfsad att jag klarar vardagen schysst igen. Cykling får vänta dock. Ahhhrg! : /

ajajaj i ryggen
Stisse skrev:
> Om det inte släpper i ryggen i rimlig tid så åk
> för tusan och kolla upp det bara. Plåga dig inte
> för mycket i onödan, kan vara dumt.
>
Nejdå, har jag inga planer på. Det har släppt rejält jämfört med hur det var igår och i morse. Nu har jag tagit mig upp till gående tillstånd och har börjat göra små gymnastiska övningar.

> Dock börjar jag bli bättre i rekordfart, redan
> efter 4 veckor är jag så hyfsad att jag klarar
> vardagen schysst igen. Cykling får vänta dock.
> Ahhhrg! : /

Aj! Det där lät inte hälsosamt alls. Skönt att du är på bättringsvägen!

ajajaj i ryggen
Hannosaurus skrev:
> Little Stereo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> >vettiga råd...
>
> Yay! Tack, jag knaprar små rosa piller för fullt
> :)
Voltaren är väl mer gul-oranga ? Krisar det utomlands heter dom antingen Voltaren elelr diklofenak som den verkningsbara ingridiensen heter :-) T

ajajaj i ryggen
HANNOSAURUS
CITAT
Vetenskap handlar om att prova olika saker/metoder/teorier för att förkasta de som inte funkar och stödja de som visar sig vara korrekta och som ger samma iakttagelser vid upprepade prövningar. Samtidigt har vetenskapen inga absoluta svar utan de prövas hela tiden mot nya teorier. Alltså väldigt lite fantasi och väldigt lite lobbyverksamhet om det går rätt till.
SLUT CITAT

vetenskap handlar itne om att prova olika saker metoder teorier och förkasta de som inte funkar.
Det handlar om att lura till sig forskningsanslag no matter what.
Du tror säkert på den globala uppvärmingen, men jag vill påminna dig, under 70 talet, då var det global nedkylning och en ny isdid som var domedagsprofetian inom vetenskapsvärlden.
Alså forskare vänder kappan efter vinden, och vinden heter pengar.
Det finns ingen etablerad forskare som inte styrs av de som vill ha något sagt, för de forskare som inte styrs av pengar dom kallas just, dårar, enstöringar och idioter, de forskarna som pekar på saker som nyttjar samhället och som faktiskt kasnke stämmer, de forskarna hånas och smutskastas och ifall de har väldigt täta argument ignorerar man bara att de existerar.
Det kallas lobbyism och det är en av kärnorna i vetenskapen.
Vill man vara en äkta vetenskapsman msåte man inefatta alla de parametrar som finns inklusive själen och det gudomliga. Om man som modern forskare inefattar något om gudomligheter i sina teorier blir man utstött och hånad.
Ta följande lärorika exempel.

Lögnaren och dåren Gallileo Gallilei överbevisar de lättlurade europeerna med bländverk för sin tid, (precis såsom forskare slår på bländverkets stora trumma i modern tid med partikelacceleratorer och satteliter) han andvänder klockspel, bollar från lutande tornet i pisa och en massa andra cirkustricks för att begeistra åskådarna. Och därav hävdar han att den store Aristoteles har fel och att Aristotoles är humbug när Aristotoles påstår att alla saker faller olika fort mot jorden, Aristotoles hävdar att alla saker faller olika fort mot jorden beroende på deras massa.
Gallileo Gallilei kan inte förstå detta och han säger att han har bevisat att alla ting faller lika fort mot jorden och att det bara är luftmotstånd som gör synbar skillnad.
Vem håller du på, Aristotoles som håller själen och anden i liv i sina teorier som är antikens själstrust no ett. Han skrev De Anima bland annat.
Eller den moderna vetenskapens fader gallileo galliley, prisad även som den moderna läran om kintetiks fader, prisad av einstein och hawkins.
Märk väl att gallileo gallileis teori om att allt faller lika snabt är humbug lögn och ett rent fantasialster, bakåtsträvande och rentutav ett disrespekterande utfall för att besmutsa Aristotoles och hans teorier om själen varandet och materien.
Det rä idag ett faktum som sent kom fram , att allt faller olika snabbt mot jorden eller ett gravitationsfält, skillnadnen är dock så liten att det är försummbart för en normal människa, men det är skillnad och saker faller långsammare om de är lätta små som en fjäder på 1 gram och snabbare om de är större tyngre som en 10 kilos järnkula.
för djävulsdyrkare andvänds denna formlen accepterad av det etabliserade vetenskapsgillet.
F=g m1m2/r2
där F är styrkan mellan vå massor
g är gravitations konstanten
m1 är massa på objekt 1
m2 är massa på objekt 2
r är avståndet mellan massorna
Solklart, Aristotoles har rätt och den moderna vetenskapens grundare var inget annat än en simpel smutskastare, oförmögen att ens visa upp en enda ens teoretiskt hållbar teori. Utan bara bländat sin omgivning med falska bländverk och lurat godtrogna bönder. Aristotoles har däremot inte kunnats ifrågasättas på en enda punkt av moderna vetenskapsmän. Det enda moderna vetenskapsmän kan göra är att lura åskådare att Aristotoles menade saker han inte menade, alså forskarna vill inte eller kan inte tolka teorierna som aristotoles lagt fram.

Du säger också att vetenskapen inte har några absoluta svar utan bara teorier, det är 100 % korrekt. Därav kontentan att allt ventenskapsmän säger är just FANTASIER som byts ut med nya foster med jämnan sen modern vetenskap gjorde intrång i samhället nån gång på 1500 talet. Dessutom snor vetenskapsmännen alla teorier från religionerna, som de sem formar om efter eget tycke och säger sig vara ägare till dessa banbrytande tankegångar.

Alså håller du själv med om följande.
1. vetenskapen är en humbug fyllt av lögn och totalt uppbygd av människors fantasier om verkligheten.
2. Den moderna vetenskapen är totalt beroende och lever av lobbyverksamhet från interessanter som nyttjar de teorier som framläggs.

Förresten visste du att det finns saker som är absoluta och sanna, men de sakerna berör inte vetenskapen får då lyses deras nekromantiska värld upp och alla ser deras lögnaktiga och egocentrerade ansikten.

.... fast vet du, nu tror jag itne du är så seriös. så jag har bara detta att säga, sluta vara ateist, kan du inte det så får du istället se fram emot en evighet i ditt nuvarande liv.

ajajaj i ryggen
Mike_Dee skrev:
> Lögnaren och dåren Gallileo Gallilei

Inte bara han som kan kallas dåre....

ajajaj i ryggen
Mike_Dee skrev:
Du tror säkert på den globala uppvärmingen, men jag vill påminna dig, under 70 talet, då var det global nedkylning och en ny isdid som var domedagsprofetian inom vetenskapsvärlden.

Där har du också fel.

Det fanns enstaka forskare som påstod sånt, på samma sätt som det som finns folk som "inte tror på" global uppvärmning idag.

Inte för att jag tror du kommer att förstå nånting, men att avfärda myter är alltid kul. Och det är kanske nån annan som slutar tro på myterna. Mer läsning: http://uppsalainitiativet.blogspot.com/2010/02/forskarna-och-den-kommande-istiden-vad.html

ajajaj i ryggen
Fikasvettot skrev:

> Det fanns enstaka forskare som påstod sånt, på
> samma sätt som det som finns folk som "inte tror
> på" global uppvärmning idag.
>

Som jag uppfattar det är dispyten snarare orsaken till klimatförendringarna, där vissa inte är överens med majoriteten om att det beror på mänsklig påverkan.

ajajaj i ryggen
Fikasvettot skrev:

>
> Där har du också fel.
>
> Det fanns enstaka forskare som påstod sånt, på
> samma sätt som det som finns folk som "inte tror
> på" global uppvärmning idag.
>
> Inte för att jag tror du kommer att förstå
> nånting, men att avfärda myter är alltid kul.
> Och det är kanske nån annan som slutar tro på
> myterna. Mer läsning:
> http://uppsalainitiativet.blogspot.com/2010/02/for
> skarna-och-den-kommande-istiden-vad.html

Kakpoäng till dig!

ajajaj i ryggen
Fikasvettot skrev:
> Typ "det finns ingen global uppvärmning och
> förresten är det inte människan som skapar
> den". Men det finns nog flera sorters tomtar.

Jo, vi vet ju med stor säkerhet att 50% av befolkningen är dummare än genomsnittet.

Sen kan vi ju med statistik påvisa att det med stor sannolikhet kommer att komma fler istider, då det är jordens normalstadium.

Sen är det ju frågan om man kan göra något av den informationen, eller diverse kombinationer därav.

ajajaj i ryggen
Är inte Galilei vs Aristoteles en favorit i repris? Har för mig att Mike_Dee postad den tidigare. I övrigt luktar det mer och mer Tea Party och intelligent design om Mike_Dee... :-)

ajajaj i ryggen
En lustig sak med vetenskaplig forskning är att det är just tack vare vetenskap och forskare som vi har tex datorer och internet. Detta i sin tur gör att tokar kan sitta och posta en massa galna harranger om hur vetenskaplig forskning bara är bluff och båg.

ajajaj i ryggen
g*mbler skrev:
> Kolla upp Mckenzie-metoden. Gå sen till en bra
> sjukgymnast inriktad på idrott när ryggmusklerna
> släppt taget lite.

High five, till det tipset. Jag hade mitt livs värsta ryggskott för två år sedan. Den där olidliga smärtan som brukar släppa efter 2-3 dagar höll i sig i tre veckor. Jag gick till min sjukgymnast som ställde en diagnos utifrån mina symptom. Det blev en övning som jag gjorde morgon och kväll. Tre veckors smärta försvann på några dagar.

Övningen jag fick byggde på Mckenzie-metoden.

Jag hade en disk som låg och tryckte och med hjälp av övningen trycktes den tillbaks i rätt läge. Har inte känt av ryggen alls sedan dess. Gör fortfarande övningen då och då.

ajajaj i ryggen
StDogbert.jpg ht=320

ajajaj i ryggen
smiley skrev:

> Övningen jag fick byggde på Mckenzie-metoden.

Vad var det för övning? Det finns viss brist på sjukgymnaster utan toklång väntetid där jag bor..

ajajaj i ryggen
Hannosaurus skrev:
> smiley skrev:
> -----
>
>
> > Övningen jag fick byggde på Mckenzie-metoden.
>
> Vad var det för övning? Det finns viss brist på
> sjukgymnaster utan toklång väntetid där jag
> bor..

Tror bl.a. MickeS tipsat om den i en tidigare tråd som handlar om ryggont. Du ligger på magen med armarna framför dig. Inte helt utsträckta dock. Ha handlatorna i golvet samtidigt som du lyfter överkroppen, andas ut och räkna till 10. Du blir mjukare i kroppen när du andas ut. Gå ner. För armarna ett steg närmare kroppen. Upprepa. Beroende på hur rörlig du är, försök att för varje repetition komma närmare kroppen med händerna. Jag gör den 10 gånger och efter 6:e gången brukar handflatorna vara precis under axlarna. Höfterna ska dock vara kvar i golvet. Sedan går jag ut två gånger till, för att åter gå inåt med armarna de två sista gångerna. Den är grym Du kommer att kravla dig upp från golvet efter tio repetitioner.

ajajaj i ryggen
Hannosaurus skrev:
> Smiley: Tack! Det ska jag prova

My pleasure.

Hoppas du förstod min krångliga beskrivning. När du gör övningen, häng inte med huvudet utan håll det så att du får en linje som följer den som går börjar vid ländryggen när du går upp med överkroppen.

Övningen är en klassisk stretchövning.

Lycka till!

Senast redigerad av en moderator:
ajajaj i ryggen
smiley skrev:
> g*mbler skrev:
> -----
> > Kolla upp Mckenzie-metoden. Gå sen till en bra
> > sjukgymnast inriktad på idrott när
> ryggmusklerna
> > släppt taget lite.
>
> High five, till det tipset.

Klatsch!

Hannosaurus, testa att googla så kommer du att hitta mycket på mckenzie, med bilder så blir det lättare att förstå. För att det skall funka så är det viktigt att vara så avslappnad som möjligt när man böjer bakåt, i en långsam kontrollerad rörelse så att diskarna har chans att hamna på rätt ställe. När ryggskottet är färskt så kan det vara så att man bara knappt klarar att ligga på mage på golvet utan att lyfta överkroppen, men kan man det och klarar att slappna av så är det mkt värt.

ajajaj i ryggen
Film kanske? Vore bra för många tips på diverse övningar.

smiley skrev:
> Hoppas du förstod min krångliga beskrivning.
> När du gör övningen, häng inte med huvudet
> utan håll det så att du får en linje som
> följer den som går börjar vid ländryggen när
> du går upp med överkroppen.
>
> Övningen är en klassisk stretchövning.
>
> Lycka till!

ajajaj i ryggen
schture skrev:
> Film kanske? Vore bra för många tips på diverse
> övningar.

Ehum... fast det här är ju övningar för kvinnor.

Alla vet ju att en riktig karl ska ha ryggskott och magsår några ggr i livet. Det är liksom vår motsvarighet till utbrändhet och fibromyalgi. Och då biter man ihop och dricker Whisky alt Samarin, beroende på åkomma.

ajajaj i ryggen
Rippa skrev:

> Alla vet ju att en riktig karl ska ha ryggskott
> och magsår några ggr i livet. Det är liksom
> vår motsvarighet till utbrändhet och
> fibromyalgi. Och då biter man ihop och dricker
> Whisky alt Samarin, beroende på åkomma.

Men nu är jag ganska säker på att jag inte är en riktig karl. Jag har åtminstone inte hittat några manliga könsdelar och min kroppsform är kvinnlig, vilket stödjer mitt antagande. Därmed så tror jag att övningarna kan passa mig. Fast en bra whisky hade inte heller varit fel...

ajajaj i ryggen
Hannosaurus skrev:
> Rippa skrev:
> -----
>
> > Alla vet ju att en riktig karl ska ha ryggskott
> > och magsår några ggr i livet. Det är liksom
> > vår motsvarighet till utbrändhet och
> > fibromyalgi. Och då biter man ihop och dricker
> > Whisky alt Samarin, beroende på åkomma.
>
>
> Men nu är jag ganska säker på att jag inte är
> en riktig karl. Jag har åtminstone inte hittat
> några manliga könsdelar och min kroppsform är
> kvinnlig, vilket stödjer mitt antagande. Därmed
> så tror jag att övningarna kan passa mig. Fast
> en bra whisky hade inte heller varit fel...

Visst. Det var riktat till Schture. Han ska inte titta på youtube när han har ryggskott. Han ska dricka whisky och sitta med en pinne mellan tänderna när det gör ont.

Whisky funkar i övrigt förstås lika bra får båda könen.

ajajaj i ryggen
Hannosaurus skrev:
> Rippa skrev:
> -----
>
> > Alla vet ju att en riktig karl ska ha ryggskott
> > och magsår några ggr i livet. Det är liksom
> > vår motsvarighet till utbrändhet och
> > fibromyalgi. Och då biter man ihop och dricker
> > Whisky alt Samarin, beroende på åkomma.
>
>
> Men nu är jag ganska säker på att jag inte är
> en riktig karl. Jag har åtminstone inte hittat
> några manliga könsdelar och min kroppsform är
> kvinnlig, vilket stödjer mitt antagande. Därmed
> så tror jag att övningarna kan passa mig. Fast
> en bra whisky hade inte heller varit fel...

Hahahah!

ajajaj i ryggen
schture skrev:
> Film kanske? Vore bra för många tips på diverse
> övningar.
>
> smiley skrev:
> -----
> > Hoppas du förstod min krångliga beskrivning.
> > När du gör övningen, häng inte med huvudet
> > utan håll det så att du får en linje som
> > följer den som går börjar vid ländryggen
> när
> > du går upp med överkroppen.
> >
> > Övningen är en klassisk stretchövning.
> >
> > Lycka till!

Oj, var hittar man det? Det var en bra idé. Övningen är snorenkel, men lite svårare att beskriva med ord.

ajajaj i ryggen
Rippa skrev:
> Hannosaurus skrev:
> -----
> > Rippa skrev:
> >
>
> > -----
> >
> > > Alla vet ju att en riktig karl ska ha
> ryggskott
> > > och magsår några ggr i livet. Det är
> liksom
> > > vår motsvarighet till utbrändhet och
> > > fibromyalgi. Och då biter man ihop och
> dricker
> > > Whisky alt Samarin, beroende på åkomma.
> >
> >
> > Men nu är jag ganska säker på att jag inte
> är
> > en riktig karl. Jag har åtminstone inte hittat
> > några manliga könsdelar och min kroppsform
> är
> > kvinnlig, vilket stödjer mitt antagande.
> Därmed
> > så tror jag att övningarna kan passa mig.
> Fast
> > en bra whisky hade inte heller varit fel...
>
> Visst. Det var riktat till Schture. Han ska inte
> titta på youtube när han har ryggskott. Han ska
> dricka whisky och sitta med en pinne mellan
> tänderna när det gör ont.
>
> Whisky funkar i övrigt förstås lika bra får
> båda könen.

Äh, jag tror det fungerar om han gör det i smyg. Som att säga att man är manlig och bygger sitt eget hus med sina bara händer och inte nämner att maskinparken man brukat skulle få vilken snickare som helst att tala i tungor av lycka.

ajajaj i ryggen
Ok ok, jag ska dricka whiskey med pinne mellan tänderna och köra övningar i smyg!

@smiley: Tänkte att du och andra som tipsar om något som kräver många ord spelar in en snutt istället. Är inte det lite mera tidsenligt med FB och YoutTube och allt annat som står till hands ;-)

ajajaj i ryggen
fiskarsvettot

Det enda du kan ge är en länk. Läs sidan själv, bilda dig en uppfattning och ta det i kontext i dina argument. Du förlitar ju att andra skall tänka till dig, det är därför du är generalblåst.
Jag gillar verkligen din stil, den hjärntvättade. För det är just det du är, du tror alså på global uppvärming, speciellt sen de började lobby för denna idee med global uppvärming, typ senaste 5 åren eller nåt, har jag upmätt tvärt om en nedstigning i temperatur där jag bor i malmö. Rent generellt så har temperaturen där jag bor sjunkit både i toppar och medelvärden.
Sen att folk totalt igorerar fakta och påstår att temeraturen har ökat och hävisar till data från väderstationer som ligger i bebyggt område eller påhittade grafer baserade på grönlandsisen.
Senast jag märkte skillnaden mellan stan och resten av världen var när jag gick i parken, där är kallare än bland husen.
Men men du har inget att säga till ditt försvar, du kan bara hänvisa till nån som är betald för att säga som den gör.

Och vet du varför istiden inte fick klang hos lobbyister, därför det genererade inga pengar. Dessutom märkte folk att det itne alls var en spikrak kurva ner i istiden utan att temperaturen fluktuerade. Detta var den främsta ordsaken till att ingen trodde på istiden, för det kom ingen 5 kilometer hög isvägg krypandes ner mot dem.
Saken är ju helt annorlunda med uppvärmingen den går ju inte att se.
Alla stater vill ha global uppvärming för då kan de ha koldioxidskatt. Skatt skatt, det handlar om pengar inget annat. Om 20 år kommer det vara nåt nytt korkat som de tvingar på intet ont anande människor. Kanske att dom har det dåligt i afrika, eller att alal barn i indien är hemlösa och letar sopor.

Hannosaurus

Du har verkigen inget att säga va. Du bara ignorerar hård fakta och forstätter ditt liv i drönarstadiumet.
Du är en klown som bara klarar av att skämta bort disskussioner när de uppkommer, med bilder eller hån. Pinsamt, man förstår varför du tänker som du gör.
Svara mig istället med riktiga argument.
men du sa det bra själv.

...fast nu tror jag inte du är så allvarlig så då blir svaret istället: Klipp dig och skaffa ett jobb.

ajajaj i ryggen
schture

Haha, ja Aristotoles vs Galliley är en favorit i repris. Det finns fortfarande horder av folk som tror på galliley, tex undervisar dom det fortfarande i svenska skolan.

Jag tror att det är gud som är ordsaken till allting, ingenting kan föregå utan honom.
Dessutom finns det saker som vetenskapsmän inte kan förstå, tex att tiden itne är en konstant, men de räknar de inte med.

tea party och intelligent design, är bara vetenskapsfuffens som de stulit från andra håll.
Påminns att Darwin inte ens trodde på det han författade, han sålde sin förmåga att diskutera till lobbyister. De som hävdar att din familj härstammar från aporna.

Tillbaka
Topp