Äkta eller inte Cervelo s5 Hjälp

klassic78

Ny medlem
Har kärat ner mig lite i denna Cervelo S5 (se länk).. men något säger mig att den kanske inte är helt 100% äkta.. så jag tänkte.. vad bättre än att kolla med den samlade expertis här på forumet..
http://es.wallapop.com/item/bici-cervelo-s5-full-70032611

Annonsen är på spanska och google translate säger...
"Whole group di2 Durace prepared for profile wheels campagnolo bora ultra carbon ceramics, ceramic bushings and covers michelin Novatec Lithion.2 Handlebars , power, and fittings Deda Zero100 Pedals Look , fully revised and Gift kit ."

Vad säger ni?
Äkta eller ej? Avoid eller slå till?

Tack på förhand

Rätt sopiga bilder så det är lite svårt att avgöra.

Den har i alla fall inte originallack. Inga S5 ser ut så där.

Den kan ju såklart vara customlackad?

Jag skulle inte köpa...

Denna text är ju bara nonsens:

Bicicleta para triatlón o carretera tipo Cervelo S5 totalmente de carbono. Grupo completo durace preparada para di2 Ruedas de perfil campagnolo bora ultra carbono cerámicas, bujes cerámicos Novatec y cubiertas michelin Lithion.2 Manillar, potencia, y acoples Deda Zero100 Pedales Look, totalmente revisada y con equipación de Regalo. giant, pinarello, Specialized Trek Giant Orbea Cannondale bianchi cervelo merida pinarello msc scott megamo kastle willier cipollini, orbea, Scott, shimano, sram.

Seems-Legit.jpg

Ser lite skum ut. Har en S5 att jämföra med här hemma. Svårt att se exakt på bilderna (och det kanske skiljer på årsmodeller etc) men kabeln till bakväxeln på den annonserade cykeln, verkar gå ut längre bak än vad som är standard.
image.jpeg

Senast ändrad:
Gjorde en snabb bildgoogling och ser ut som att det finns en del S5 där kabeln till bakväxeln går ut längre bak..

Jag frågade säljaren om ramen var registrerad på https://mycervelo.com/en/index.html
Men sen dess har han varit tyst...
Så jag kommer utan tvekan hoppa över denna cykel.

Tack för er input

Tillbaka
Topp