Bra pris på Ridleyn, men det är mer än endast rammaterial som skiljer mellan cyklarna
skillnader som åtminstone enl mig är viktigare än rammaterialet.
Ridley Fenix SLiC finns i endast fem(5) strl och endast 11mm skillnad i reach mellan minsta och största
Rose Pro Sl Disc i hela 10(!) olika strl och hela 61mm skillnad i reach mellan minsta och största (men kan de leverera alla 10 strl och när då?), dessutom skiljer det en hel del i stack, reach, STR + mer. Vilket gör att även den som kan få en lämplig sittställning hos båda modellerna kommer de att upplevas väldigt olika.
Detta åtminstone om jag har hittat rätt geotabeller
<p>The Fenix SL Disc is a real endurance bicycle. It shines on all types of roads from uphill, flats and downhills to super challenging cobbles so you always en...
www.ridley-bikes.com
The ROSE PRO SL DISC 105 – ROSE Bikes gets People on Bikes • Quality and Innovation Since 1907 • Online and Near You
www.rosebikes.se
Mitt råd till
@commuter + vän blir alltså:
Köp en cykel som passar! Och då menar jag både vad gäller strl, sittställning (stack, reach) och uppträdande ("resten" av geometrin), oavsett vilket rammaterial det är.
Att hen som skall köpa och använda cykeln även tycker att den är snygg (eller åtminstone så snygg som plånboken tillåter) är också viktigt!