Allebike gravel

PA Thim

Medlem
Allebike gravel
Hej på er! Är intresserad av Allebikes gravelmodeller. Har varit i kontakt med Allebike ang stl/geometri och jag ligger mellan M och L i. Är hugget som stucket eg. men vore bra att kunna känna på någon. Bor i Arvika och undrar om det finns någon ägare till Bramleyn eller Rocket ,(Frun har inte bestämt mig än för vilken det blir:) ,på närmare håll än Alingsås som har någon av dessa stl. man skulle kunna få komma och kika/provsitta innan beställning.Mvh Per-Anders Ps. Jag är lätt att hitta på Fb ocm man vill kontakta mig där

Senast ändrad:
Allebike gravel
En helt annan fundering, på deras sida är det ny tunnt med gravel, men de teasar Thor och Bow som nya modeller. Någon som vet något om dem?

Allebike gravel
Ni med Bramley, vilka däck kör ni med? Får man i sånna som är specade 50mm fram, eller är det helt kört och enbart 47mm eller vad som är max enl specifikationen?

Allebike gravel
En helt annan fundering, på deras sida är det ny tunnt med gravel, men de teasar Thor och Bow som nya modeller. Någon som vet något om dem?
Har en Thor och är supernöjd , dock är detta min första gravelcykel så har inte så mkt att jämföra med :)
Specmässigt verkar den vara ganska lik tidigare Bramley.

Bilagor

• Image.webp
    Image.webp
    187 KB · Besök: 431
Allebike gravel
1756989348804.webp

Nu har Bow kommit upp på hemsidan.
43k med Rival (1x12 dock), 75k med nya Red. Båda med Zipp 303 XPLR SW.

Ramen är väldigt lik deras Arrow, undrar om det i princip är samma utöver lite annat.
Ser ju verkligen ut som en ordentlig tävlings-hoj. Inget för mig, men tuff.

Senast ändrad:
Allebike gravel
Synd att Thor verkar sakna fästen för pakethållare och cargocages på framgaffeln. Den dagen jag köper mig en gravel vill jag att den ska funka till bikepacking och då är fästpunkter nästan ett krav. Någon som vet hur breda däck Thor tar? 50mm?

Allebike gravel
De har ju inte varit så glada för att hålla igång flera nivåer på tex MB31 utan mer ändrat config flytadande. Undrar vad det beror på

Allebike gravel
är lite sugen på att beställa en, men funderar på storlek mellan M och L.

Är 180 cm, sadelhöjd 75cm.
Kör just nu en WHITE gx ltd i medium som jag tycker fungerar bra, skulle inte vilja ha större.

Allebike gravel
Man får dra av 6mm på varje sida enligt någon standard om jag minns rätt, så antagligen 47-48mm. Men kanske 50mm är ok i praktiken

Tillbaka
Topp