Allebike Majestic

Allebike Majestic
Någon med en Majestic med XX1 Eagle och Vincents kolfiberhjul som vet vad cykeln väger? Hur väl stämmer de 10,2 som står på Allebikes hemsida?

Allebike Majestic
Supersonic sa:
Någon med en Majestic med XX1 Eagle och Vincents kolfiberhjul som vet vad cykeln väger? Hur väl stämmer de 10,2 som står på Allebikes hemsida?

Vägde en för några veckor sen, 10,65kg med xtr-pedaler och ett halvlätt flaskställ, tubeless, racing ralph 2.25 snakeskin.

Allebike Majestic
Någon som vet hur allebike har löst dämparlåsningen på majesticen. Ser ut att vara Rockshox oneloc reglage. Har försökt hitta info om det men hittar inget. Hur funkar det? Kan man bara låsa bakdämparen eller är det dual lock ?

Allebike Majestic
Kainu sa:
Någon som vet hur allebike har löst dämparlåsningen på majesticen. Ser ut att vara Rockshox oneloc reglage. Har försökt hitta info om det men hittar inget. Hur funkar det? Kan man bara låsa bakdämparen eller är det dual lock ?

Det är väl lite olika med olika spec, men går ju att fråga dem?
Dual lock sa de i vintras/våras.

Allebike Majestic
ILiveToRide sa:
Kainu sa:

Det är väl lite olika med olika spec, men går ju att fråga dem?
Dual lock sa de i vintras/våras.

har beställt, den blir klar i december. Blir väl som det blir =)

Allebike Majestic
Hej! Använder en gammal tråd.

Ni som beställt en majestic fs inför säsongen, har ni fått någon uppdatering om leveranstid, eller rent av fått den? Och när beställde ni? Väntar på min XT som blev beställd i början av december med leveranstid i april. Otålig!

Allebike Majestic
Hej! Använder en gammal tråd.

Ni som beställt en majestic fs inför säsongen, har ni fått någon uppdatering om leveranstid, eller rent av fått den? Och när beställde ni? Väntar på min XT som blev beställd i början av december med leveranstid i april. Otålig!
Är inte det enklaste att slå dem en pling så får du direktinformation om din order istället för generella internetgissningar?

Allebike Majestic
Hej, använder mig av en gammal tråd.
Jag har en fundering, hoppas någon kan hjälpa mig.
Skulle byta klingan fram på min Majestic till 38 T Men det tar i ramen lite lätt. har XT vevar original 52 mm kedjelinje
beställde då hem en nytt vevparti med 55 mm kedjelinje. 3 mm skillnad så nu finns det gott om plats till ramen.
Hur har ni andra gjort antar jag inte kan vara den första som vill ha större klinga än 36. shimsar ni ut 52 mm vevarna lite eller byter ni till 55 mm ?
när man kör på dom högsta växlarna så känns det som kedjelinjen är väldigt "off"

Allebike Majestic
Tjenare, Tänkt köpa mig Watt/effektmätare, Någon med en Majestic som kör med bara ensidig vänster mätning ? typ stages/4iiii/inpeak nordic . verkar väldigt spänt. alt vad rekommenderas ?

Allebike Majestic
Vad menar du med spänt? En aspekt att beakta är att veven går fri från kedjestagen med effektmätaren. Alternativt nån som är spindelmonterad som Xcadey, Sigey mfl.
Eller byt till ett Sram vevparti med inbyggd effektmätare, de börjar bli prisvärda.

Allebike Majestic
Vad menar du med spänt? En aspekt att beakta är att veven går fri från kedjestagen med effektmätaren. Alternativt nån som är spindelmonterad som Xcadey, Sigey mfl.
Eller byt till ett Sram vevparti med inbyggd effektmätare, de börjar bli prisvärda.
Sorry =)

Spänt = Ser ut att vara väldigt lite plats mellan kedjestag och veven, därför jag undrar om någon har nån modell som man vet att det funkar med.

Allebike Majestic
Blir det en ny modell till 2023 tro? 2017-2018 till 2023 är ju lång service history. Kommer ihåg att stack/reach var samma som Epic 2018.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp