Allebike Wild

Allebike Wild
Funderar på att köpa nya Allebike Wild.
Kör mest XC och är lite rädd att geometrin inte är så optimal för det. Det jag tänker mest på är kedjestagslängd, hjulbas och reach.
Gillar att sitta komfortabelt, men gillar också att köra rätt snabbt på stigarna och gillar en rapp cykel. Optimalt hade ju varit Excaliburn, men det är ju också en prisfråga. Hade en Majestic FS innan som jag älskade, men det känns som detta kommer bli en helt annan typ av cykel. Är 177 lång och kommer isåfall köra på en M.

Bilagor

• IMG_1591.webp
    IMG_1591.webp
    81.8 KB · Besök: 54
Allebike Wild
Jag tror det är en cykel man köper om man vet att man vill ha exakt den geometrin OCH en av de två storklekar som finns råkar passa.

Tyvärr

Allebike Wild
Hur tänkte Allebike här, kabeldragning genom headset!?
Gör ju att jag inte funderar på Allebike längre, tyckte Alphan såg bra ut!

Allebike Wild
Alpha polestar har ingen port alls på höger sida. Det ska väl vara trådlöst men dragning för broms helst externt hade varit trevligt

Allebike Wild
Jag föredrar extern bromsdragning på en utförscykel men intern för dropper. På en XC-hoj ser jag mer att intern kan vara ok men aldrig att jag skulle köpa en cykel som behöver någon dragning via headset!
Priserna för trådlösa droppers har många år kvar innan de är rimliga känns det som.
Vissa märken har ju redan backat på headset routing, Propain t.ex. är tillbaka på portar vid sidan istället för via headset.

Allebike Wild
Jag föredrar extern bromsdragning på en utförscykel men intern för dropper. På en XC-hoj ser jag mer att intern kan vara ok men aldrig att jag skulle köpa en cykel som behöver någon dragning via headset!
Priserna för trådlösa droppers har många år kvar innan de är rimliga känns det som.
Vissa märken har ju redan backat på headset routing, Propain t.ex. är tillbaka på portar vid sidan istället för via headset.
Jag tycker det funkar med dropper internt ned till bb och sen externt.
EDIT. tvärtom

Är det bird som säger - external becuase we do not hate you?

Tillbaka
Topp