Allebike

Allebike
ok, kanske fel formulering av mig då ;) Klart det KAN skilja. Frågan är bara OM det skiljer så mkt att det berättigar till en sån prisskillnad. Fast det gäller iofs alla märkesvaror, jeans som cyklar :)

Allebike
läste på deras hemsida att dom även har cykeluthyrning. Det skulle gå att hyra den cykel man är intresserad av. Det verkar ju kanonbra. Vilken annan affär kan matcha det?

Allebike
Det vore väl nästan logiskt om Kona började sälja ramar till Allebike då deras typsnitt inte är mycket mer än lite modifierad Comic Sans....

/CJ

Allebike
Livar upp denna gamla tråden lite. Undrar om det är någon som har testat någon av deras ramar i nutid. Är det bra byggen eller ska man satsa på någotannat?

///Niclas

Allebike
Någon i Mölndals Cykelklubb borde kunna svara på frågan - de har nåt slags samarbete med Allebike.
Vad jag har hört så är de som kör nöjda med ramarna.
Av Allebike som firma har jag bara positiva erfarenheter.

Allebike
oförtjänt? kritiken mot detta märke brukar väl begränsas till hur ful loggan är, och det är väl i allra högsta grad något som de själva kan påverka? kvalitén på ramarna brukar väl sällan, om än alls, tas upp?

Allebike
Har nyligen köpt racerkomponenter och mekarhjälp från Allebike.
Det funkade utmärkt med bra priser och snabb service.

Blev sugen på deras cyklar som är snygga och känns gedigna.
Nästa cykel blir säkert från Allebike.

Trevlig butik där Peter och övrig personal har ett genuint cykelintresse och cyklar aktivt själva.
Helt klart värt ett besök!

/Fredrik

Allebike
fredrikw skrev:
-------------------------------------------------------
> oförtjänt? kritiken mot detta märke brukar väl
> begränsas till hur ful loggan är, och det är
> väl i allra högsta grad något som de själva
> kan påverka? kvalitén på ramarna brukar väl
> sällan, om än alls, tas upp?

Fast loggan har ju utvecklats och nu är den riktigt snygg

Allebike
MTBiker skrev:
-------------------------------------------------------
> fredrikw skrev:
> --------------------------------------------------
> > oförtjänt? kritiken mot detta märke brukar väl
> > begränsas till hur ful loggan är, och det är
> > väl i allra högsta grad något som de själva
> > kan påverka? kvalitén på ramarna brukar väl
> > sällan, om än alls, tas upp?
>
> Fast loggan har ju utvecklats och nu är den
> riktigt snygg

Och även om detta råder det uppenbarligen delade meningar, själv tycker jag att den nya loggan även den hamnar någonstans i botten av den fultyska högen. Men som sagt var, kvalitén på cyklarna har jag ingen aning om och de är säkert alldeles utmärkta.

Allebike
Jag ar aldrig läst något om deras ramar i princip. Bara deras logga... Tycker den ser bra ut. Iallafall så pratade jag med Peter idag och de hade inte så mycket ramar hemma. Iallafall inte impera som jag var sugen på. Jag får leta vidare helt enkelt.

/// Niclas

Tillbaka
Topp