Alleycat 5/6 Stockholm!

• Trådstartare Trådstartare Boe
  • Start datum Start datum

Boe

Aktiv medlem
Alleycat 5/6 Stockholm!
Alleycat, måndag 5 juni 2006!

Inbjudan:
http://fixed.se/2006/05/inbjudan-alleycat-56.html

Lite bilder från sist:
http://fixed.se/2005/10/cross-town-traffic-bilder.html

Hålltider:
19.00 Avfärd från Cafe Frankfurt, Pipersgatan 24
20.00 ca. Start från Stureplan

Anmälan sker direkt på Stureplan, ingen föranmälan behövs. Alla cyklar och cyklister välkomna, racer, mtb, växlar, single speed, fixed, messengers, fakengers!

Ta med karta, papper och penna!

/fixed.se / Lofi / Calavera

Flyer:
flyer-765632.gif

Senast redigerad av en moderator:
Alleycat 5/6 Stockholm!
Jamenvisst så festligt!

Ni som inte varit med på en alleycat tidigare borde passa på, det är verkligen hur kul som helst.
Alla ni som har varit med tidigare och vet hur skojigt det är kommer väl såklart!?

Alleycat 5/6 Stockholm!
Kalas, då ska Peugeoten få visa vad den går för. Å så blir vinka-av-klonen-kvällen mindre dyster!
Boe, du har väl beställt uppehåll och +20 grader?

Alleycat 5/6 Stockholm!
Jo blir det en wanna-be klass eller veteran d:o så kan man väl tänka sig att släpa sig dit... Troligen skurar o bara ett tolvtal grader dock.

Alleycat 5/6 Stockholm!
Inte för jag vet men det ser ut som en gemensam start efter vad jag sett på bio... Alla rusar till cyklarna o sticker. Sen e det klart.

Alleycat 5/6 Stockholm!
le boucher skrev:
-------------------------------------------------------
> vad är alleycat öht?

Det är väl ungefär som en stadsorientering/tipspromenad där först klar med rätt svar vinner? Tävlingsformen startade i USA - sprungen ur cykelbudskulturen där.

Alleycat 5/6 Stockholm!
"promenad" - typ trottoarer, parkvägar, trappor, gallerior etc... :) Men det vore kul att veta hur många kontroller o om det bara är innerstan, varför karta förresten? m fl frågor

Alleycat 5/6 Stockholm!
Du får en adress du skall ta dig till, där du ska svara på nån klurig fråga, vad är det för färg på huset - typ. Då kan karta va bra att ha för att hitta till omöjliga adresser.

Alleycat 5/6 Stockholm!
Man får såklart köra utan karta, det är bara en rekomendation så att man inte blir överraskad att alla andra antingen har karta eller vet var Skeppargränd osv ligger.

Vi behöver också funktionärer, så om det är någon som tycker det låter kul med Alleycat men inte vill rejsa själv, så behöver vi folk vid några "stationer". Skriv i tråden eller PM:a vid intresse.

Alleycat 5/6 Stockholm!
Nu får det ju dock inte bli så att 20 pers funktionerar när en person kör sig svettig runt stockholm som en galen speedad dynamitgubbe.............fast det lät rätt kul...

Alleycat 5/6 Stockholm!
Jonatan S skrev:
> Jag fick funderar på att åka upp. Är det någon
> mer från Göteborg som är intresserad?
>
> Jonatan

Hade jag haft en körduglig cykel så...
//jonas

Alleycat 5/6 Stockholm!
Nu har partiet enat sin åsikt om alleycaten. Det blir ett Monopol-race! Samla gator och vinn!

Ett par Göteborgare vore skitkul!

Alleycat 5/6 Stockholm!
Boe skrev:
> Samla gator och vinn!
>

Rolig idé! På nåt sätt ser jag en Pacman framför mig.

Alleycat 5/6 Stockholm!
Samla gator o vinnn. tjaaa hyfsat nära till Norrmalmstorg för tt inte tala om Centrum-. Och hornsgatn slipper man köra till;)

Alleycat 5/6 Stockholm!
Loffe skrev:
> Om ni Göteborgare kommer så plocka med er alla
> sköna cyklister på vägen upp också! Vettja!

Kanske kommer och premiärcyklar min fixed om den är klar. Tar nog tåget upp i så fall.

Alleycat 5/6 Stockholm!
Jag vill vara hatten då!

Hmm.. får erkänna att jag redan börjat att reka runt lite bland gatorna, men får inte riktigt grepp på "Diplomatstaden" och "Centrum"...

Alleycat 5/6 Stockholm!
Klä på er fincykeln, det blir kalasväder imorgon!

133dbd22e20be918fbc583e58192fb1a

Som sagt, vore skitskoj om någon utanför Stockholm skulle orka ta sig hit och rejsa, samt att vi behöver funktionärer vid "Gatorna", inget svårt, bara skojjsigt.

Alleycat 5/6 Stockholm!
Efter långa samtal med min ekonomiansvarige så har jag fått den tråkiga ordern att jag inte kan åka upp. Nästa gång kommer jag.

Jonatan i Götet

Alleycat 5/6 Stockholm!
FAN... Jag är sjukt sur just nu! För en halvtimma sedan så tänkte jag justera kedjespänningen lite på min Gan Well - började justera lite men upptäcker att axeln sitter tvärstopp i navet - KUL! Cyklade på den för någon dag sedan utan problem. Tror navet fick sig en lätt kyss nånstans mellan Tokyo och Stockholm.. Jahapp

Enjoy!

Alleycat 5/6 Stockholm!
Äntligen hemma - med en kopp te Robb Roy (stavning?) med en skcätt 80% Stroh rum. Mums.
Tack alla för en trevlig , blåsig, flåsig, kall, svettig, uppförsbackig, nedförsbackig, framåtebax alleycat.

Alleycat 5/6 Stockholm!
OK, som alla brukar skriva:
"bilder dårå", fast ni får vänta tills ni nyktrat te.
Jag hade verkligen velat vara med.

Jonatan

Alleycat 5/6 Stockholm!
Yes! Toppen evenemang! 1 1/2 timmas intensivt hojande var precis vad jag behövde. Monopol-planen var ett genidrag från Boe and the crew. Vad fasen skulle vi göra utan er!

Pawls - är du hemma nu? Jag vill kolla in din Gan Well, eller var det inte en Makino? Nu blir jag förvirrad.

Alleycat 5/6 Stockholm!
Eftersom det var en tävling så är det prisutdelningen som var det centrala... ;-)

Bilagor

• DSC_2084cropSmall.jpg
    DSC_2084cropSmall.jpg
    73.4 KB · Besök: 72
Tillbaka
Topp