Allez Italia [Byggtråden]

• Trådstartare Trådstartare Etm
  • Start datum Start datum
Etm sa:
Skogling sa:
Inget egentligen. Men att jag tänker att man kör hela linan ut när man köper så dyra komponenter. Kanske en Tarmac S-Works.

Men det är kanske bara jag.

Jag förstår hur du tänker. Jag har däremot byggt upp en förkärlek för aluramar. Och det känns inte som ramen behöver skämmas för komponenterna heller. Fjolårets amerikanska mästare körde på en allez sprint och tom sagan gjorde ju det på en etapp i TDU för några veckor sedan...

Och jag har en Emonda ALR5 som sommarpendlare. VÄLDIGT trevlig ram. Skulle kunna ha D-A på den.

Men inte E-tap ?

Kneecap sa:
clnr sa:
Ja, på GP-loppet (60 minuter långt) som startade TdU... Bra marknadsföring av Specialized var det i alla fall!

Tjena!

Enligt ganska säkra källor så var det Sagan själv som sa att han ville köra på den. Den är ju utvecklad för Critlopp.

Precis den är designad för Crit, och där har den skördat en del framgångar. Vilka ramar proffsen kör på beror ju på vilket stall dom signar för. Men klarar ramen dom påfrestningar som dom ändå får utstå i ett critlopp så kan man väl lugnt påstå att det är en välbyggd ram.

Snipp snapp snut så var bygget slut...

IMG_7779.jpg

IMG_7781.jpg

IMG_7786.jpg

IMG_7787.jpg

IMG_7792.jpg

IMG_7794.jpg

IMG_7796.jpg

IMG_7804.jpg

IMG_7807.jpg

Etm sa:
Skogling sa:
Inget egentligen. Men att jag tänker att man kör hela linan ut när man köper så dyra komponenter. Kanske en Tarmac S-Works.

Men det är kanske bara jag.

Jag förstår hur du tänker. Jag har däremot byggt upp en förkärlek för aluramar. Och det känns inte som ramen behöver skämmas för komponenterna heller. Fjolårets amerikanska mästare körde på en allez sprint och tom sagan gjorde ju det på en etapp i TDU för några veckor sedan...

Finns ju en fin tråd för allez sprint på weight weenies har jag för mig.
Caad har ju givetvis en tråd också! :)
"kärlek för aluramar".

Proffsen kör ju som sagt vad dom får betalt för att köra.

Skogling sa:
Smutsig efter första rundan...

Tjena!

Tvätta händerna! Fiziks vita är riktigt lätt att hålla ren, svamp och lite Yes Citrondisk.
Förövrigt blir alla lindor precis lika smutsiga, det är bara frågan om det syns eller inte. Precis som i min förra bil där jag hade ljus inredning inklusive ratt. Frun klagade på att den var lite smutsig, tog en våtservett och torkade av den. Sen gick jag till hennes bil och torkade av hennes ratt med en likadan servett. Visade upp bägge servetterna, min var lite småsmutsig medans hennes var kolsvart. Jag torkar av ratt och växelspak typ varannan vecka, man lär sig av att köra med ljus inte. Samma med styrlinda, torka av efter varje/varannan tur så håller den sig kritvit.

Superkul bygge med många intressanta motsättningar! Det enda jag hade gjort annorlunda (ur ett strikt estetiskt perspektiv) är djupare hjul - jag tycker att Sprint och Venge behöver åtminstone 45 och gärna uppemot 60mm för att balansera inte minst den köttiga sadelstolpen. Svart linda är också alldeles för fegt! :D

Senast ändrad:
Kneecap sa:
Skogling sa:
Smutsig efter första rundan...

Tjena!

Tvätta händerna! Fiziks vita är riktigt lätt att hålla ren, svamp och lite Yes Citrondisk.
Förövrigt blir alla lindor precis lika smutsiga, det är bara frågan om det syns eller inte. Precis som i min förra bil där jag hade ljus inredning inklusive ratt. Frun klagade på att den var lite smutsig, tog en våtservett och torkade av den. Sen gick jag till hennes bil och torkade av hennes ratt med en likadan servett. Visade upp bägge servetterna, min var lite småsmutsig medans hennes var kolsvart. Jag torkar av ratt och växelspak typ varannan vecka, man lär sig av att köra med ljus inte. Samma med styrlinda, torka av efter varje/varannan tur så håller den sig kritvit.

Jag tvättar aldrig min linda med Yes sedan jag slutade med vitt. ?

Tillbaka
Topp