Alternativ till Canyon Super Enduro?

bortek

Medlem
Hej

Har beställt Canyon Torque 27.5 AL 5 för en månad sen som skulle levereras i April. Men sen fick jag det bistra beskedet att pga komponentbrist kommer leveransen ske istället i mitten på Juni. Det är redan mitt i säsongen. Därför letar jag efter andra alternativ.

Finns det nån annan Super Enduro i prisklass upp till 36,000kr som går att få ta tag i ?

Hej

Har beställt Canyon Torque 27.5 AL 5 för en månad sen som skulle levereras i April. Men sen fick jag det bistra beskedet att pga komponentbrist kommer leveransen ske istället i mitten på Juni. Det är redan mitt i säsongen. Därför letar jag efter andra alternativ.

Finns det nån annan Super Enduro i prisklass upp till 36,000kr som går att få ta tag i ?
Av ren nyfikenhet, vad är en Super Enduro? Mer slaglängd som typ Freeride eller? Spindriften är trevlig i sådana fall men jag vet inget om tillgänglighet. Svår ekvation det där, tight budget + bråttom.

Senast ändrad:
Svår kombo tyvärr. Kikade runt lite och det går nog att hitta nån i större storlekar. Commencal hade t ex en Clash i XL. Spindrift ligger tyvärr med lev i augusti.
Ett tips är att kika med Bikester om dom har nått i butiken i Sthlm. I fjol hade dom iaf annat lager än webbutiken. Sen om dom ens har några freeride/super enduro vet jag inte. Men upp till 170 har dom iaf.

Har mailat Spindrifts tillvärkate och frågat om lev datum flr en annan uppsättning. Men det lär nog bli efter sommaren.

Jag går nu i tankar att tillfälligt köpa en begagnad under sommaren och sälja efter Canyon har kommit. ?

Tillbaka
Topp