Alternativ till Skeppshult Favorit?

Hejnrik sa:
Foss sa:
Vad väger cykeln du köpte? Med pakethållare och skärmar?

Både pakethållare och hyfsat långa skärmar följer med, till och med ett par enkla pedaler. Sadeln är är dock utbytt.

Jag har varken någon personvåg eller bagagevåg hemma, så jag vet tyvärr inte vad den väger. Men på Genesis webbplats står det 13kg och det kan nog stämma när jag jämför den mot min gamla Kona Sutra. Om du vill kan jag cykla och väga den hos svärföräldrarna.

Är mest nyfiken för jag vill jämföra med skeppshulten. Inbillar mig att dom inte skiljer så mycket i verkligheten för att man specar vikten på hemsidan på olika sätt.

Update: jag köpte en skeppshult favorit. Riktigt snygg cykel tycker jag, köpte den med hjärtat. Det kommer jag inte att göra om, den får gå tillbaka till butiken. Innan köpet hade jag bara provat den 500m. Känslan var väl ok, annorlunda men tänkte att det känns säkert bra när man får justera sadelhöjd lite ifred. Idag har jag cyklat två mil och det kan jag säga att det var långa mil. Jag tycker att cykeln andas kvalitet och den är tyst och fin men jag sitter så förtvivlat illa på den. Sadeln är bland det sämsta jag suttit på och handtagen glider man på sen får jag dessutom någon nerv i kläm så halva handen domnar. Jag får väl helt enkelt köpa en trööökig hybrid igen och sen byta ut dom delar jag ogillar (sadel, styrstam, cykelkorg osv). Man blir lite jollig när man cyklar en del. Jag får tyvärr inte pengar tillbaka men väl möjlighet att byta till annan cykel vad jag förstått.

Tillbaka
Topp