Alternativ till Surly Corner Bar

BAPEsta

Aktiv medlem
Hej Happy!

Surly ska under hösten släppa sitt styre "Corner Bar" som är designat som en drop bar som är tänkt att använda vanliga reglage på. Men Surly verkar inte ha någon speciellt stor närvaro på Svenska marknaden och tänkte därför se om någon här känner till ett bra alternativ till Surly Corner Bar?

surly-corner-bar-handlebar-black-HB0102-1000x1000.jpg

Hela grejen med Corner bar är ju ett nytänk och det finns därmed inga kopior ute på marknaden ännu. Den kommer garanterat dyka upp på diverse europeiska butiker som har Surly-produkter, utöver de butiker som redan föreslagits.

Däremot tycker jag inte att idén är jättehet, skulle nog hellre välja en Jones Loop H-bar, VO Crazy Bar eller liknande om syftet var att använda mtb-reglage men att få flera handpositioner.

Hela grejen med Corner bar är ju ett nytänk och det finns därmed inga kopior ute på marknaden ännu. Den kommer garanterat dyka upp på diverse europeiska butiker som har Surly-produkter, utöver de butiker som redan föreslagits.

Däremot tycker jag inte att idén är jättehet, skulle nog hellre välja en Jones Loop H-bar, VO Crazy Bar eller liknande om syftet var att använda mtb-reglage men att få flera handpositioner.
Jag tycker nog att ideen är rätt bra. Men åas gillar jag Surly så lite positiv bias.

Inte Sverige men nästan

Beställde precis ett sånt här, om möjligt ännu tyngre än surlys men tänkte att värt att pröva även om frakten var dyr. Litar inte på kinesiska alu och kolfiberstyren då jag sätt för många bilder på att de går av.

Fick styret idag ser bra ut, ingår dock inget shim för 31.8 så det måste köpas separat om man tänkt köra 31.8 styrstam
IMG_4852.jpeg

Beställde precis ett sånt här, om möjligt ännu tyngre än surlys men tänkte att värt att pröva även om frakten var dyr. Litar inte på kinesiska alu och kolfiberstyren då jag sätt för många bilder på att de går av.

va landade du på för totalkostnad med frakt tull etc?

Provade det några ggr men gillade inte typen av styre så sålde vidare det och kör numera Innerbarends från sq lab istället. Blev för mkt drop mellan sadel å styre pga kort styrhuvud och gubbstel rygg. Annars var styret bra

Tillbaka
Topp