AM Cykelköp [Nu med bilder]

Fischer

Ny medlem
Nu drar även jag igång en köptipstråd. Jag är väl medveten om att det redan finns ett stort antal dylika trådar, men eftersom jag själv tycker att dessa är bland det roligaste att läsa så skadar det nog inte med en till.

Huvudplanen: Jag vill köpa/bygga en All Mountain cykel, som inte får väga för mycket (vill försöka hålla mig på ca 15 kg eller under), men ändå tåla en hel del stryk. Cykeln kommer huvudsakligen användas för vanlig stigcykling men kommer även utsättas för större påfrestningar i t.ex. alperna.

De ramar – gafflar – dämpare jag funderar på är:

Santa Cruz Heckler – Fox Vanilla 130, Float 130 eller PIKE – Fox DHX Air
Santa Cruz Nomad – Marzocchi Z1 FR 150 eller Fox 36 - Fox DHX Air
Yeti ASX - Marzocchi Z1 FR 150 eller Fox 36 – Fox DHX Air

Övrig utrustning till ovanstående kommer troligen att bli X9 + Trigger växlar, Magura Louis FR bromsar, Mavic EX729 alt. Sun SingleTrack med XT Nav, Schwalbe Fat Albert alt några Conti däck, Hone vevar, resten typ FSA eller Truvativ.

Det fjärde alternativet är att köpa en Specialized Enduro Expert 2005:
[URL]http://www.specialized.com/bc/SBCBkModel.jsp?spid=9684&bikeTab=techspec[/url]

Vilken av ovanstående ska jag välja? Eller finns det någon kanon-ram/cykel i motsvarande prisklass som jag missat (säg inte Marin för det har min bror och vi har kommit fram till att vi inte ska ha likadana cyklar)?

När det gäller komponenterna: har jag tänkt vettigt, eller är det något jag borde ändra på?

Några funderingar jag själv har:

Nomaden: Blir antagligen i dyraste laget – i synnerhet med 36an. Santa Cruz själva menar ju att man kan slänga på en PIKE, men den kanske blir lite väl låg i nosen då?

Hecklern: Verkar vara en grym allround cykel. Lite oroande med att folk verkar haft en del problem med de icke utbytbara växelöronen. Fundera även hur den blir med 36an. För hög framtill?

Yeti: Kanske i grövsta/tyngsta laget för mig. Går det att råda bot på det genom att köra lättare prylar och anti-gung? Funkar Yetin med PIKE? Har Marzocchi Z1:an någon anti-gung funktion?

Enduro: Tycker specen verkar ok (i synnerhet gaffeln) bortsett från bromsarna (XT). När det gäller 5th element dämparen: Hur bra och tålig är den? Har sett att Specialized ändrat en hel del i geometrin på enduron från 2005 till 2006. Betyder det att 2005 inte var bra?

Fritt fram med synpunkter och goda råd! (Om nu någon orkar läsa allt)

Senast redigerad av en moderator:
Jag skulle GÄRNA ha en 36a på min Heckler! Alla ramarna är ju bra cyklar - det som gör att jag skulle välja Heckler igen om jag fick välja är att den är så simpel och lättskött så till och med en fulmekare som jag kan hålla den i gott skick!
Det går att böja tillbaka växelörat ganska enkelt eftersom du kan plocka bort hela dropouten och sätta den i skruvstädet.

/Per

Vet inte vilken prisklass du hade tänkt dig.

Men den här (tyska) affären säljer Specialized till rätt bra priser. Med reservationen att jag inte har sett vad de kostar i Sverige.

länk: <http://www.bikx.com/shop/catalog/default.php?cPath=21_51>

specialized_enduro_sx_trail_II.JPG

Den här (2006 SX Trail II) kostar 3700 euro, dvs 34 760 kr + frakt. Verkar som att frakten till ett annat EU-land kostar 49 euro.

Hmm, jag går i liknande tankar, har dock kommit en bit på vägen - ramen är inhandlad ;)
det blev en specialized enduro 05 s-works. Vill också ha en lätt men robust AM cykel, dels för stig/skogscykling men även alperna och ev. whistler.
funderade också på 36an, men phil på dr. spoke övertygade mig om att mavericks DUC32 är bättre för användningsområdet. Kommer att lyxa till med ett hadley baknav och nån bredare mavic fälg, byggd av doktorn, XT drivlina med X.9 växlar (kommer kanske köra gripshift, är så sjukt nöjd med de X.0 jag har på epicen)
Förhoppningen är att hojen landar på 14 kg, då är jag nöjd. Borde hålla gott och väl för den sortens cykling jag själv pallar för.

Vad menar du har ändrats på enduron från 05-06?
Mvh Yavor

Har en ASX själv - med rätt inställda dämpare o ett runt rundtramp gungar den inte mer än en dålig FS xc hoj:) Du kommer nog att ha det tungt att hålla vikten under 16-17kg om du ska ha komponenter i klass med ramen. Sätter du på en kortare gaffel på den än 150 så kommer den nog att se ut som en sån där "funny car", helt cp altså...

På min cykel sitter det en Manitou breakout(eller Manipoo som vissa säger) - i mina ögon har den lite oförtjänt dåligt rykte (läckage, SPV suger osv). Men i mitt fall fungerar den klockrent, den är lite för hård för mina 70kg med SPV igång men annars är det helt OK o helt följsam över terräng. Har även droppat med den från nästan 2 meter till flat o den började inte spruta olja eller så... Så det kanske är ett märke du kan testa om du vill ha nått som inte tokgungar annars, är det inte så lätt att hitta långslag gafflar med antigung funktioner.

Fast när du säger AM - med mycket slag o XC vikt tycker jag att det låter som du vill ha en scott ransom, om har har råd... Det kostar typ en miljon :) Nä kollade med cykloteket, de visste inte riktigt men gissade på typ 30 kakor för grundmodellen - vilket är tokdyrt med tanke på vad man faktiskt får.

Jag tänkte faktiskt så själv innan jag skaffade min ASX, sen så gav jag upp det där med vikt o gick rakt på utseende.

Fischer skrev:
-------------------------------------------------------
> Övrig utrustning till ovanstående kommer troligen
> att bli X9 + Trigger växlar, Magura Louis FR
> bromsar, Mavic EX729 alt. Sun SingleTrack med XT
> Nav, Schwalbe Fat Albert alt några Conti däck,
> Hone vevar, resten typ FSA eller Truvativ.

Där har du prickat in min spec nästan precis, den funkar. :) Har även Vanilla 130RLC där fram.

> Vilken av ovanstående ska jag välja? Eller finns
> det någon kanon-ram/cykel i motsvarande prisklass
> som jag missat?

Jag är inte helt säker på din prisklass men jag kan inte låta bli att rekommendera Turner 5-spot. Kan möjligtvis vara lite i överkant.

> När det gäller komponenterna: har jag tänkt
> vettigt, eller är det något jag borde ändra på?

Naven kanske? Har iofs inte haft några problem med mina XT-nav på två olika uppsättningar hjul men andra har lite andra åsikter.

I övrigt är nog alla de alternativ du radat upp trevliga och förmodligen kommer du bli nöjd med vilken som. Har du möjlighet att provköra?

Edit: skulle ju skriva lite om vikten på min 5-spot också... I vanligt stig-utförande ligger den nog på ungefär 13,5 kg, för Årebruk uppskattningsvis kring 15 kg.

Eftersom jag brukar skicka iväg ett spontansvar på Coiler i sånna här trådar så ska jag variera mig lite då du verkar vilja ha en luftdämpare. Coilair blir naturligtvis rekommendationen :-)

Har precis som Adam en AS-X som jag kör omkring på. Tyvärr har jag enbart lite erfarenhet av den då jag körde åt skogen strax efter inköpet (dvs inte cyklat sedan dess) men lite råd har jag ändå.

Jag skulle nog fundera mer på SC hojarna och utelämna Yetin om jag vore dig. Till skillnad mot Adam så kör jag med en DC-krona vilket givetvis gör den ännu tyngre och jobbigare på stigen, men jag anser ändå att den är mer åt tung freeride/DH än XC/AM (om man nu kan göra den indelningen, vissa cyklar ju alla kategorier på samma hoj :-).

Du skulle ju även kunna kolla på Treks nya Remedy (tror jag den heter). Den fick ok test i senaste MBR. Men personligen skulle nog en Nomad sitta fint (tror jag efter att ha läst lite tester, MBA älskar ju tydligen den).

Slutsats: kom och prova min Yeti om du har vägarna förbi Karlstad så får du känna på den innan du bestämmer dig för en annan :-)

En cykel som jag tycker verkar vara spännande är tyska Liteville. Ny, liten firma med extrema tester och kvalitetskrav. De har bara en modell, 301, på programmet och jag tror nog aldrig jag sett så många positiva recensioner för någon cykel tidigare. Bara en blick på den hojen så inser man att allt känns rätt..Titta på www.liteville.de för mer info.

Ramen kostar 1690 euro. Man kan köpa till ett Syntace kit för 225 euro, 34.9 mm carbonstolpe, int. styrlager + snabbkoppling till stolpen ingår då.

www.s-tec-sports.de är billiga på kompletta cyklar och de säljer Liteville. kanske kan vara läge att göra en resa ner dit?

Fler alternativ för att krångla till det för dig... ;)

Reign%202%20new%20final_r.JPG

Giant Reign

prodimg2.jpg

Intense 6.6, fast den finns väl inte att köpa än...

Tack för all tips!

Hagdahl: Intressant. Så du tror inte att 36an bygger för mycket på höjden? Vad kör du själv med för gaffel på din Heckler?

TommyE: Hade tänkt mig någon stans mellan 20 och 30 tkr. Nomaden hamnar nog i och för sig i överkant av det.

Yavor: Hur motiverades det att mavericks DUC32 skulle vara bättre? (Jag vet väldigt lite om den Gaffeln). När det gäller geometrin så har Specialized ändrat en del från 05-orna (Det syns t.ex. om du går in på respektive modell på deras hemsida och klickar på ”geometry”. Jag frågade dem om det och fick följande svar: ” the Enduro frame has been changes [sic] to accommodate more rear wheel travel, as well as the longer fork.”

AdamW: Ja, du konfirmerar ju det jag misstänker om Yetin (Dvs att den blir lite grov/tung). Jag tror dock att XC-race folket har ett och annat att säga om att 15 kg skulle vara XC-vikt. :)

iMats: ”Där har du prickat in min spec nästan precis…” Great minds think alike :)
Nej, skämt åsido, så låter det ju bra att du trivs med den specen. (Jag är dessutom väldigt sugen på just Vanillan på Hecklern). Turner 5-spot är säkert en av världens bästa cyklar, men för de pengarna som den kostar blir det i så fall en Nomad (som jag först tyckte var ful, men som jag sedan på något sätt omvärderat).

Sedan såg ju Intensen jädrigt läcker ut. Har den inte släppts än?

mrkling: nej, du har nog rätt att den blir lite tung. Dessutom känns det lite fel att sätta för lätta/klena delar på en ram som tål att bombas.

pewe: liteville är väldigt snygga, 115 mm i slag bak är dock lite I minsta laget.

Jag måste bara börja med att få inskjuta att detta är en av få intressanta trådar på forumet nu, bra jobbat.

Sen i sakfrågan så skulle jag säga att du skall satsa på en heckler eller nomad om du menar all mountain som i stigar upp och stigar ned, och yetin om du menar stigar upp ibland och stigar ned ofta med lift ibland. Perfectly clear? :)

Jag skulle specat Hecklern med en DHX5.0 och en 36 Van, ställd i 140mm-läget, Nomaden med en DHX air och en Fox 36 Van, ställd i 160mm-läget, Yetin med en 66RC 150mm för att matcha ramen lite bättre.

Kan tillägga att mina erfarenheter av hagdahls heckler är att det är en väldigt neutral och lättkörd hoj, som dessutom är ganska lätt och lätt att kasta runt. Yetin ger en självförtroende att kasta sig ner för varenda berg, men väger en bra bit mindre än de flesta motsvarande hojar, vilket gör den mycket kul och bra, men inte till någon riktig AM-hoj.

Slutsats: om du har mycket pengar, köp Nomaden, har du lite mindre, köp Hecklern.

>Hade tänkt mig någon stans mellan 20 och 30 tkr. Nomaden hamnar nog i och för sig i överkant av det.

Om du ska hålla dig inom 30 tkr tror jag inte att man får någon av de nämnda lösa ramarna, Vanilla 36 och DHX 5.0 + allt det andra som hjul, skivbromsar, växelsystem osv plus montering. Det är dyrt att bygga en cykel på en lös ram och delar man väljer själv.

Du kommer inte kunna hålla den budgeten med något av förslagen i den här tråden tyvärr.

Jag skulle antingen tittat på begagnat och skippat "hypen", eller försökt köpa en ram billigt
på ebay eller privatimportera på ful väg om du skall nå under den ribba du satt.

Då kanske du lyckas.

Näe, det blir nog knepigt att komma under 30K.
Jag trodde att min 5-Spot skulle landa på ca 35K, men när man väl börjar bygga på en fin ram blir det lätt att det springer iväg när man vill ha fina delar att matcha den med. Jag spräckte budgeten rejält...och detta trots att jag byggde allt själv förutom hjulen.
Man blir alldeles kall när man räknar ut milkostnaden...

Giant Reign ramen ovan är förhållandevis billig i sammanhanget, lös ram kostar under 12000, så då kan du nog klara 30k-gränsen med bra komponenter i övrigt. Och ramen har ju fått kanonbra recensioner också.

Buddha skrev:
> Näe, det blir nog knepigt att komma under 30K.
> Jag trodde att min 5-Spot skulle landa på ca 35K,
> men när man väl börjar bygga på en fin ram blir
> det lätt att det springer iväg när man vill ha
> fina delar att matcha den med. Jag spräckte
> budgeten rejält...och detta trots att jag byggde
> allt själv förutom hjulen.
> Man blir alldeles kall när man räknar ut
> milkostnaden...

men å andra sidan en aningen roligare mil än med en bil? :)

Fischer skrev:
> Tack för all tips!
>
> Hagdahl: Intressant. Så du tror inte att 36an
> bygger för mycket på höjden? Vad kör du själv med
> för gaffel på din Heckler?

Jag har en Z1 Drop-Off 130mm idag. Det ger en väldigt balanserad cykel för stigkörning (lika mycket slag fram och bak). Dock är 130 i minsta laget när man kör renodlat utför, och jag skulle kunna tänka mig att offra lite stigegenskaper mot en (ännu) bättre utförshoj. Jag har aldrig upplevt att ramens slaglängd är begränsningen när jag kör utför utan det är bara gaffeln som inte riktigt orkar med. En Vanilla är nog super för allroundbruk.

När det gäller budgeten så är det faktiskt inga större problem. Jag kommer att köpa från någon butik som låter mig välja komponenter, men som bygger åt mig (S-TEC och några andra jobbar t.ex. så). Hur som helst efter en del förhandling har jag fått följande offerter:

YETI + Marzocchin + specen ovan 22 000 :-
HECKLER + (Vanilla el. PIKE) + 5th element + specen ovan 23 500 :- (Här får jag alltså betala till lite för att få DHX Air, men det kan väl högst röra sig om någon tusenlapp?)
ENDURO EXPERT-05 24 000:-

Som jag nämnde ovan är Nomaden undantaget
NOMAD + Marzocchin + Float R +specen ovan 30 000 :- (här tillkommer ju några tusen för DHX Air)

Att byta Marzocchin till Fox 36 kostar mellan 2 500 :- och 3 000 :-

Det här är exempel från en butik. Det går att hitta andra. Sedan kan man t.ex. ta in cykeln lagligt i från USA. En Heckler med en bättre spec än den jag beskrivit ovan + Float 130 RLC + DHX Air går på $2600 + ca $200 i frakt = $2800 ---> 2800$ * 7.84 kr/$ * 1.1 * 1.25 = 30 000 kr

Cal: Vilken hype är det du pratar om? Jag hade tänkt köpa en cykel att köra med i skogen/bergen och ha roligt med. Struntar ganska hårt i hypar.

Det är mycket roligare att snacka ramar och komponenter istället för ekonomi. De två förstnämnda kan jag behöva hjälp/få råd med, det sistnämnda löser jag själv.

Yeti 575 kan ju komma in som en bubblare så här på slutet. Har för mig S-Tec har den i sitt sortiment.

Folk på mtbrs forum verkar vara väldigt nöjda med den. Lite mer AM än Yetin iallafall!

Ja, 575:an ser trevlig ut. Anledningen att jag inte tittat närmare på den tidigare är nog helt enkelt att jag vet så lite om den. Kan vara värt att lägga lite tid och läsa in sig på den...

lundatok skrev:
> Mtbr har ett ganska aktivt Yeti-forum, släng ett
> getöga. =)

Likaså ett bra Santa Cruz forum.

Kör själv min Santa Cruz Bullit överallt. Visst, det gick ingen vidare i Åre, men de berodde ju mer på att manipoo-gaffeln skrota igen och blev helt stel. Numera en Z150 som äter allt. Väldigt lättkörd cykel.
Höja sadeln och lite lättare däck = Kanon bra för trailbiking
Sänka sadeln + DH däck = Tar det mesta utför.

Cykeln går att bygga ganska lätt också.
Tror min väger ca 16.5~ ungefär. Men jag har ju inte direkt de lättaste delarna.

Se dock till att ha en bra gaffel. Bra mycket mer nödvändingt än att ha bakdämpning överhuvudtaget...

Edit: Kom på att Bulliten inte görs längre, så detta inlägget var ganska onödigt...

Så du gillar Z150? Har den någon typ av anti-gung?

Jag antar att du kör med 5th Coil bak - hur upplever du gunget i största allmänhet? Störande eller försumbart?

Bulliten kommer snart tillbaka. Dessutom finns det fortfarande gott om de gamla att köpa. Jag tror dock att Bullit hamnar i samma fack som YETI ASX för mig, dvs. lite för tungt/grovt.

Fischer skrev:
> Så du gillar Z150? Har den någon typ av anti-gung?
> Jag antar att du kör med 5th Coil bak - hur
> upplever du gunget i största allmänhet? Störande
> eller försumbart?

Jag älskar Z150n. Klart den skönast gaffeln jag har provat. Visst är den lite tyngre än årets Z1 Fr 1 150, men jag märker ärligt talat ingen skillnad. HSCV sväljer allt. Hela gaffeln kan betäcknas med ett stort "Smooth". Gungar den? Nej, inte när man sitter ned och trampar. Ja, när man står upp (men det gör alla gafflar?). Är du ute efter antigung är det väl egentligen bara Manitou Sherman som gäller.
Där har några av gafflarna SPV.

Men på Z150n finns ETA vid långa klättringar. Använder det sällan dock.
Gaffeln är ganska hög. Men när det väl börjar gå utför så är det underbart.

Ang. bak, jag jag kör coil. Har den ganska mjukt ställd. Gungar inte häller när man sitter ned.
Det är något man får lära sig med de här cyklarna. Det är inte direkt som en HT att man ställer sig upp och bara toktrampar upp för en lång backe. Då har du inga lår kvar.
Sitter du däremot så hålls hjulet klistrat mot marken (tackvare SPVn). Därför kan det vara skonsamt att inte ha allt för låg sadel.

Ser ingen nackdel med någon av dämparna. Man kan ta sig upp för det mesta som går att cykla uppför (se Leo) och när det går platt eller utför så äter dom allt.
Edit: Allt som behövs är ett QR till sadelstolen. :)

Fischer:

Jag syftade på hypen med att köpa det senaste häftigaste. Inget personligt eller negativt om dina val.
Utan bara ett påpekande om att man kan få funktionell cykel för mindre pengar om man nöjer sig med
fjolårsmodeller och så vidare.

S-Tecs priser såg väl helt okej ut.

Ett litet påpekande om ditt privatimports-exempel på Hecklern. Du la på 10% tull men det skall vara 15%
för en komplett cykel enligt tullverkets bestämmelser.

Cal: Inga problem. Eftersom jag inte har möjlighet att prova alla komponenter och ramar jag är intresserad av, så får jag förlita mig på andra cyklisters omdömen. Jag antar att när man ställer sådana här öppna frågor att de ramar/komponenter som är mest populära (hypade?) då ofta kommer på tal.

Tullen är ju 15 % ja [raderat felaktighet]. Jag blandade nog ihop procentsatserna.

Kollade med tullverket: Hel cykel eller cykel i delar: 15%. Cykelkomponenter: 4.7%

Detta gäller i från de flesta länder, dock med undantag för anti-dumpnings-påslag från t.ex. vissa asiatiska länder (då alltså tullen blir högre).

Fast nu var det ju inte detta tråden skulle handla om...

Fischer : nu när budgetfrågorna är undanstökade så för jag ämnet tillbaka till cyklarna.
Föreslår någon av nedanstående hojar, alla något lättare(och därmed dyrare) än en ren freeridehoj men samtidigt kapabla att rippa upp vilket berg som helst.
1. SC Nomad/DHX Air/Fox 36 Van(obs, fjäderversionen)/EX729CD/Juicy7/Sram X9
2. Specialized SX Trail -05 /5th coil/fox 36 Van, EX729CD/Juicy7/Sram X9
3. Specialized SX Trail -06 /DHX Air/ Fox 36 Van, EX729CD/Juicy7/Sram X9

Jag skulle valt hoj i omvänd prioritetsordning, alltså först nr 3, sen nr 2, sen nr 1. Alla torde dock vara exemplariskt utomordentliga till nästan all form av åkning/cykling/fritt fall.

Westman skrev:
> Slutsats: om du har mycket pengar, köp Nomaden,
> har du lite mindre, köp Hecklern.

Håller helt med Westman. Nomad smäller högst men kostar mest, Hecklern ger mest bang for the buck.

/Leo

Sen finns/fanns ju även Bullit som sagt, men då blir vikten över 15kg. Jag kör med min överallt trots att den väger 16.8kg, en riktigt AM cykel. :-) Ihop med en Z1 Fr1 150mm är den en riktigt kul trailcykel som inte bangar för något.

/Leo

Vikten blir nog över 15kg med en SX Trail också.

Jag ser i alla fall ingen större mening med att kitta den mycket lättare om man inte bara skall
köra i skogen med den eller har flera uppsättningar av delar.

Ingen idé att köra stort med en hojj bantad till annorektiskt tillstånd.

Egentligen är ju 15-16kg ingen vikt för en trailbike enligt mig.
Vikten är liksom ganska oviktig, eller ja, det finns ju bra mycket viktigare faktorer inblandade.

Ja,jag vet att denna är gammal, men det som diskuteras är ju alltid aktuellt...

Är det verkligen ingen här på forumet som cyklar på en Enduro Expert (Elit) -05??
Jag är själv sugen på en 05a då priset börjar bli ganska rimligt i UK.

Men jag har inte sett någon som har några åsikter om den hojen, bara en massa SX trail här verkar det som.
Själv tycker jag att den verkar vara den ultimata kompromissen mellan XC och AM, känner nog att jag inte är sugen att köra med två klingor och bash, jag vill ju kunna köra fort oxå ;=)

Så är det någon som vet mer, helst har egna erfarenheter så tar jag gärna imot mer info och vad man bör tänka på. eller om det finns en massa bra priser på någon firma som jag aldrig har hört talas om, så kan en liten url vara bra.

//Patrik

Jag har ingen personlig erfarenhet av cykeln, men den var en stark kandidat när jag valde ny. Både Expert, Pro och S-Works finns till väldigt bra priser här:
http://www.bikescene.co.uk/sale.php?id=2

Innan jag hade slagit till på en av dem hade jag kollat upp lite mer i detalj vilka förändringar de gjort på cykeln från 2005 till 2006 (se längre upp i tråden), och anledningarna till dessa förändringar.

Beställd. Kommer i februari (hade kunnat gå snabbare men då hade jag fått en färg jag inte ville ha). Då kommer också bilder och en mer utförlig rapport.

F**, det hade ju gått 5 minuter utan att jag tänkte på den, men det var ju kört nu… ;)

Nu har jag då äntligen kommit mig för att lägga upp några bilder på min nya cykel. Cykeln levererades som utlovat i februari, men det är först nu som jag fått tillfälle att ta upp den till Stockholm där jag numer bor. S-TEC som jag beställde cykeln av gjorde ett antal misstag med min beställning – trotts att jag var noga med att få specifikationer på cykeln skickade till mig i förväg. Felen som gjordes var:

Fox Float R istället för Fox DHX 5
Mavic 321 istället för 721
Fakturerade 500 kr för mycket

Alla felen ska åtgärdas av S-TEC – men man kan inte anklaga dem för att vara snabba. De hävdar att de väntar på leverans av DHXen, och att det är det som sinkar dem.

Hur som helst, cykeln är

Santa Cruz Heckler i Silver metallic (den verkliga färgen ses bäst på bild 3) och storlek L
PIKE 426 U-Turn + Pop Lock
Fox DHX 5 (Float R nu i väntan på den nya bakdämparen)
Hone vevar
Magura Louise FR
SRAM X9 Bak + X9 Grip Shift reglage
XT Fram
Mavic 321
Schwalbe Fat Albert
Resten en blandning av Easton, Ritchey, FSA, Selle Italia

Bilagor

• DSCF0928.jpg
    DSCF0928.jpg
    106.3 KB · Besök: 33
  • DSCF0929.jpg
    DSCF0929.jpg
    107.7 KB · Besök: 25
  • DSCF0930.jpg
    DSCF0930.jpg
    97.4 KB · Besök: 33
  • DSCF0931.jpg
    DSCF0931.jpg
    98.7 KB · Besök: 34
Vällkommen till familjen.

Snyggt färg, själv har jag grå vilket är inte så glansigt. Du kommer inte att blir besviken på den. Har precis smörjat bearingsen på baksvingen vilket var hur lätt som helst.

lycka till

Tillbaka
Topp