AM-funderingar (commencal)

Hoogdahl

Medlem
Hej
Funderar på att beställa en ny cykel igen. Köpte en billig radon ht ifjol, men inbillar mig att jag skulle ha roligare på en fs.

Hittade en commencal meta am4 26" från 2013 till bra pris.

Är det någon som har handlat från commencal store uk, inga problem?

Sedan storleken, jag blir rekommenderad L enligt deras tabell, har 20" på radonen och den känns lite stor. Mina mått 181 / 89

Hoogdahl skrev:
-------------------------------------------------------
> Det blir mest små stigar i Sundsvalls trakten och
> nån fjällresa ibland.
> Tack för tipsen ska kolla in dessa

Fast då är det ju en Meta AM du SKA ha, alt en HipHop om du är mera latjo än presto...
// L

Ja det lutar åt am modellen med RS dämpare och gaffel. Hur är fox att serva själv och har inte dom haft en del problem?
Har en RS reba nu och den är ju lätt servad.

Då var det bara storleken kvar M eller L

kör meta sl 2 2013 stl L jag är 190cm. funkar riktigt bra på dom lokala stigarna. har uppdaterat med angleset(-1) och reverb stolpe. handlade på commencal-store.co.uk utan problem.

Senast ändrad:
Ok då får det bli en large på mina 181 cm. Beställer till veckan. Är det nån som vet om det är rätt växelöra som jag länkade till? Det står bara på franska i beskrivningen.

Pierre_C skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag är 183 cm och kör en large.
> Frakten har tagit ca 4-5 dagar de två gånger jag
> beställt därifrån.

vilken längd på stam? själv kör jag 70mm.

Ärligt talat tycker jag Large låter lite stort för 181cm. Äger dock ingen själv, har bara provkört några olika Metor (M & L). För mina 186cm kändes L perfekt, men M kändes ok den med.
Nån som har bättre Reach/Stack-kunskaper än jag kan säkert uttala sig om Commencal är "långa" eller "korta" i sina stl'ar.

// L

Jag har bara radonen att jämföra med och den har 612mm effektiv överrörslängd metan har 620mm. Jag upplever radonen som lite lång men då har den 100mm stam. Jag kanske skulle passa på en medium också men då är det innerbens måttet där commencal har skrivit max 81cm har jag för mig och mitt mått är 89cm. Jag ligger mellan storlekarna på många märken har jag sett. Får avvakta beställningen lite och se om man får nå kloka råd

Jag tycker du skall ha en Large med kort stam(50mm) hellre än en M med lång stam..
Bättre vid klättringar samt mer stabilt och kvickstyrt utför(ja).
Enda lilla nackdelen med längre hjulbas är när det är extremt knixigt/tight.

En large meta är ungefär som en medium specialized enduro i storleken.

Jag har en -12 Meta AM stl L och jag är 180cm, jag kör en 40mm stam, känns stabil nerför och tillräckligt kvickstyrd för våra stigar i Umeå, iaf de jag kör.

En Meta AM 4 2013 storlek L beställd nu är det bara denna eviga väntan kvar.
Jag avvaktar med stammen tills jag har provkört lite, det står inte hur lång den är i specsen heller.

Tillbaka
Topp